Nowe przepisy techniczne FIA Electric GT obejmują do ładowanie 700 kW [link ENG]

BigB00

Posiadacz elektryka
The Federation International de l’Automobile (FIA) opublikowała dziś nowe przepisy, które obejmują maksymalnie cztery silniki elektryczne, całkowitą pojemność akumulatora 87 kWh, moc maksymalną 430 kW, szacowany czas 2,4 sekundy 0-100 km/h oraz prędkość maksymalną 300 km/h, a także rekuperację 700 kW i maksymalna prędkość ładowania 700kW.

Oczywiście mówimy tu o sportach motorowych, ale gdyby ta technologia ładowania przeszła na auta codzienne to mielibyśmy kolosalny skok w mocach i czasach ładowania. Mówimy tu w końcu o ładowaniu w okolicach 8C !
 

p0li

Pionier e-mobilności
Oczywiście mówimy tu o sportach motorowych, ale gdyby ta technologia ładowania przeszła na auta codzienne to mielibyśmy kolosalny skok w mocach i czasach ładowania. Mówimy tu w końcu o ładowaniu w okolicach 8C !
ładowanie 8C albo i więcej nie jest problemem przy dzisiejszych bateriach - tylko że tych baterii ni montuj się powszechnie w samochodach bo:
- są drogie
- mają małą pojemnośc
-są drogie

mówimy tu o LTO

Jako ciekawostkę powiem że polska firma Rafako zbudowała dwa prototypy małego autobusu miejskiego - jeden z LFP do dłuższych dystansów i jeden z LTO do szybkiego ładowania pantografem na pętli

po restrukturyzacji widze że zmienili nazwę :)

 

BigB00

Posiadacz elektryka
ładowanie 8C albo i więcej nie jest problemem przy dzisiejszych bateriach - tylko że tych baterii ni montuj się powszechnie w samochodach bo:
- są drogie
- mają małą pojemnośc
-są drogie

mówimy tu o LTO
To żeż mi zabił ćwieka. Co prawda 87kWh nie nazwałbym małą pojemnością :) , ale to że to mogą być LTO nie pomyślałem.

Na stronie FIA jest tylko komunikat, że:
Through partnership with industry-leading firm Saft, a subsidiary of Total, the category will allow the manufacturers to build their own bespoke battery layouts based on Saft-supplied cells. Relying on Saft's 100 years of experience in areas such as aeronautics, space programmes, defence and motor sport, Saft has developed bespoke lithium-ion pouch cells optimised for the needs of the new class.

No to postanowiłem zobaczyć jakie to baterie Li-ion wytwarza firma Saft. Co mi się udało dowiedzieć? Ano, nic :(
Póki co firma wytwarza baterie:

Our primary-lithium battery range consists of three main electro chemistries – Li-SOCl2, Li-SO2, Li-MnO2 – each providing both high-energy and high-power solutions. Proven over time, our technologies can last more than 20 years, making them ideal for use in long-lasting applications where replacement is difficult and expensive. A good example is gas, water and electric meters, where primary lithium is the battery of choice.

The most powerful lithium-ion batteries are also made by Saft. We offer solutions with many different electro chemistries such as NMC, NCA, NMC/NCA and SLFP.


Pierwsza grupa to baterie których nie można naładować ponownie. Druga, owszem to baterie które można już rozładowywać i ładować ponownie, ale ze specyfikacji wygląda na to że są to baterie cylindryczne i pryzmatyczne, a nie workowe.

Co zatem wiemy? A tyle, co napisałem na początku - nic. Wygląda na to, że opracowali nową technologię baterii workowych, z niewiadomą mi chemią. Natomiast jeśli baterie LTO mają małą pojemność tak jak napisałeś to raczej nie będzie to ta chemia (zakładam, że gdy mówimy o 87kWh to jest to pojemność duża).
 
Top