Forum Samochody Elektryczne
Fora
Nowe posty
Search forums
Pokaż najnowsze
Nowe posty
New media
New media comments
New resources
Najnowsze aktywności
Media
Nowe multimedia
Nowe komentarze
Search media
Resources
Najnowsze recenzje
Search resources
Log in
Register
What's new
Szukaj...
Szukaj...
Szukaj tylko w tytułach
By:
Nowe posty
Search forums
Menu
Log in
Register
Install the app
Install
Forum Samochody Elektryczne
Fora
PORSCHE
Porsche Taycan Forum • Taycan/Taycan Cross Turismo
Nowy Taycan
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Napisz odpowiedź
Message
[QUOTE="Halisep, post: 250435, member: 1684"] Zmieniłem trochę tryb życia i ostatni rok miałem bardziej stacjonarny, więc wyjeździłem dopiero 11kkm. Wcześniej było tak, że jeździłem sobie po Polsce i Europie spędzając kilka tygodni w jednym miejscu i zajeżdżając do bazy (Poznań) kilka razy w roku. W tych 11kkm natomiast były 2 wyjazdy na narty do Austrii, a reszta to głównie Poznań<-> Warszawa albo w kierunku Katowic. Po mieście już mało jeżdżę. Generalnie jak jestem w Poznaniu, to taycan przez 2-3 tygodnie bywa nieużywany, zwłaszcza teraz jak jest ciepło. Średnie zużycie na ten moment to 22,1kWh. Na autostradach trzymam się górnego limitu prędkości, na ekspresówkach najczęściej +10km/h. To tak na wstępie, a teraz konkrety: Na plus: 1. Póki co żadnych problemów z autem. 2. Przestałem być elektrowozowym nerdem. Duża bateria, dobra ekonomia i navi z planerem trasy sprawia, że w 100% ufam, że dojadę do celu. Już nie korzystam z ABRP. Czasami tylko sprawdzę ładowarki w jakimś nieznanym mi miejscu docelowym. Do Warszawy spokojnie dojadę bez ładowania. Na południe zasięg wystarczy do Katowic, z potencjałem na Kraków w dobrą pogodę. 3. Wyposażeniem "must have" zdecydowanie jest aktywne zawieszenie. W trybie komfortowym czuć jakby auto było oderwane od asfaltu, a jednak bardzo pewnie trzyma w każdych warunkach. Tutaj mały disclaimer: Nie jest tak wygodnie jak w BMW iX, bo czuć jednak sztywność auta i nie pływa tak na nierównościach. Mam felgi 20". 4. Wybrałem tapicerkę materiał+alcantara i nadal jestem bardzo zadowolony z tego połączenia. 5. Frunk otwierany poprzez dotknięcie maski. Wcześniej w Tesli musiałem otwierać za pomocą kluczyka albo ekranu, a w kii była typowa wajcha, więc takie rozwiązanie jest najwygodniejsze. 6. Pod względem przestrzeni bagażowej, to na oko zmieszczę minimalnie więcej niż w Tesli S. Głównie za sprawą wyższej linii dachu. W mojej rodzinie 2+1 nikt nie narzeka na brak miejsca, zwłaszcza kot okupujący tylną kanapę. 7. Wersja 4S jest dobrym kompromisem. Mi nie zależy na kosmicznym przyspieszeniu (3,8s do 100km/h to i tak kosmos w codziennym użytkowaniu). Jedyna rzecz, która różni 4S i Turbo S pod względem prowadzenia, to dodatkowa rozpórka w bagażniku. Cała reszta jest taka sama. Z tym, że tam gdzie ja zakończyłem swoją konfigurację 4S, tam zaczyna się gołe Turbo, o TurboS nawet nie wspominając. Na minus: 1. Brak OPD. Ale nie chciałbym mieć stałego OPD (albo włącz/wyłącz gdzieś głęboko w ustawieniach). System z kii byłby idealny. 2. Brak V2L w aucie reklamowanym jako XC, czyli dający możliwość pojechania w dzicz, to trochę niewykorzystana szansa. Jak pojechałem na namioty, to poratowałem się przenośną baterią 1kWh. 3. Ekran centralny i ekran pasażera bywają mało responsywne, z tym, że nic się jeszcze nie zacięło na amen, jak to bywało swego czasu w panamerach. 4. To nadal jest duże auto. Tylna skrętna oś poprawia sytuację, ale nie jest jakimś game-changerem. Bo to nawet nie długość jest największym problemem, a szerokość. Generalnie mając już doświadczenie z innymi EV przez wiele lat, to jestem bardzo zadowolony i z perspektywy czasu podjąłbym tą samą decyzję. To jest moje pierwsze EV, które pozwala mi mieć podejście "jeździć i zapomnieć", bo cała reszta jest bardzo dobrze przemyślana. Ale cholerstwo jest drogie, nie ma co ukrywać. [/QUOTE]
Verification
Wyślij odpowiedź
Forum Samochody Elektryczne
Fora
PORSCHE
Porsche Taycan Forum • Taycan/Taycan Cross Turismo
Nowy Taycan
Top