NRGkick

Sierek

Member
Dwa tygodnie temu stałem się posiadaczem EVSE jak z tematu. Cena kosmiczna, ale IMHO warto (zwłaszcza dla geeka takiego jak ja ;)). Wziąłem wersję 22 kW przyszłościowo i przejściówki z 22 kW na 11 kW. Czekam na lepsze słońce by w pełni wykorzystać integrację z falownikiem Fronius w instalacji PV. Na razie moje nadwyżki z PV to 3 kW czyli na poziomie minimum startu ładowania auta.

Otwarte API pozwala na niezłą integrację z Home Assistantem (teraz nie ładuję):

HA.png

Można wyciągnąć statystyki i stan bieżący:

HA1.png
 
Last edited:

vwir

Well-known member
W wersji nieco bardziej budżetowej polecam openevse: https://store.openevse.com/collections/all-products/products/advanced-kit

Wymaga nieco pracy, ale tak samo integruje się z home assistantem i można je integrować z falownikiem fotowoltaicznym (auto ładuje się tylko taką mocą, jaką aktualnie produkuje fotowoltaika). Do tego zdalnie można je włączać, wyłączać (za pomocą telefonu lub komputera), zmieniać moc w trakcie ładowania, jakieś timery i inne bajery. No i jeśli zintegrujecie z systemem smart home (u mnie home assistant) to bardzo łatwo zrobić sobie na przykład ładowanie do 80% baterii w autach, które tego standardowo nie posiadają.
 

Sierek

Member
Myślałem o Openevse, ale od czasu brexitu nie da się chyba kupić do PL bez cła i VAT. Sklepy mają w US lub GB - w UE nie znalazłem. Przerabiałeś na 3 fazy, bo oryginalnie są 1 fazowe?
 

Sierek

Member
A co fajnego ma to evse w sumie ?
Oprócz standardowych funkcji EVSE z zabezpieczeniem po stronie DC ma możliwość ustawiania prądów ładowania co 1A (z telefonu), podgląd parametrów (prądy, moce, napięcia na każdej z faz), ustawianie stopnia naładowania, timery. Dla mnie istotne też były możliwości integracji. Z fotowoltaiką (3 możliwości ustawień - tylko ze słońca, nadmiarem ze słońca z uwzględnieniem poboru domu i z ustawieniem poziomu energii oddawanej do sieci) oraz z dowolnym systemem zarządzania domem przez otwarte API.
Więcej tutaj: NRGkick
 

vwir

Well-known member
Myślałem o Openevse, ale od czasu brexitu nie da się chyba kupić do PL bez cła i VAT. Sklepy mają w US lub GB - w UE nie znalazłem. Przerabiałeś na 3 fazy, bo oryginalnie są 1 fazowe?
Brałem ze stanów - mimo dodatkowych opłat wyszło taniej niż z UE. Mam na 1 fazę, bo ładuję leafa. Ale koszt przerobienia na 3 fazy to kilkadziesiąt pln za stycznik, więc dramatu nie ma.
 

Sierek

Member
Tak, po stronie wykonawczej przerobić się da prosto. Gorzej z pomiarem na 3 fazach i ustawieniem automatyki z wykorzystaniem informacji z całości faz.
 

vwir

Well-known member
Soft się wtedy wrzuca trójfazowy. Generalnie cudów w nim nie ma - mnoży tylko wskazanie jednofazowe razy trzy i tyle. Nie mierzy każdej z faz osobno. Co w sumie ma sens - auto raczej nie bierze różnej mocy z różnych faz (a jeśli wystąpią różnice wynikające z różnych napięć to będą raczej pomijalnie małe). Gorzej gdy mamy dwa auta (jednofazowe i trójfazowe) to wtedy dla jednego z nich będzie źle pokazywało.
 

Sierek

Member
U mnie w tej chwili tak to wygląda (godzina się nie zgadza, bo edycją na telefonie wykasowałem stary screen):

Screenshot_20210405-144547.jpg

Edit:
Dzisiaj było zmienne słońce i widać na ekranie jak zmieniała się moc ładowania w zależności od produkcji PV.

Screenshot_20210405-143857.jpg
 
Last edited:

Sierek

Member
Pojawiła się nowa wersja. Przejściówki są podłączane do wtyczki, opcje WiFi, GSM, GPS bezpośrednio są dostępne w urządzeniu, bez adaptera.
 
Top