Forum Samochody Elektryczne
Fora
Nowe posty
Search forums
Pokaż najnowsze
Nowe posty
New media
New media comments
New resources
Najnowsze aktywności
Media
Nowe multimedia
Nowe komentarze
Search media
Resources
Najnowsze recenzje
Search resources
Log in
Register
What's new
Szukaj...
Szukaj...
Szukaj tylko w tytułach
By:
Nowe posty
Search forums
Menu
Log in
Register
Install the app
Install
Forum Samochody Elektryczne
Fora
KIA
Kia EV6 Forum • Kia EV6, EV6 GT-Line, EV6 GT
O ile procent może samoistnie wzrosnąć stan naładowania auta (upały/chłód)
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Napisz odpowiedź
Message
[QUOTE="zibizz1, post: 252687, member: 1241"] [USER=6117]@wlszw[/USER] Pierwsza rzeczą którą powinien zrozumieć użytkownik elektryka i każdego sprzętu z akumulatorami jest to że wskazanie poziomu naładowania to wartość estymowana. To nie jest stan konta bankowego. % określany jest na podstawie napięcia na które wpływ ma np temperatura czy prąd ( napięcie spada/rośnie przy dużym prądzie). Dlatego napięcie powinno sie mierzyć przy otwartym obwodzie zeby to było powtarzalne. W LFP jest jeszcze zliczanie prądu w czasie bo napięcie w środku SoC prawie sie nie zmienia. BMS potrafi tez brać pod uwagę historyczne cykle i tu może być pies pogrzebany. Zazwyczaj przy ładowaniu AC mamy mniejsza temperaturę baterii czyli większy opór wewnętrzny. Po powrocie z trasy gdy bateria jest gorąca i ja ładujemy to wiecej energii zostanie zmagazynowane w baterii niż zazwyczaj. Warto też myśleć o tym w ten sposób ze ogniwo tak naprawdę magazynuje tylko ładunek a ilość energii jaką uzyskamy z baterii to ładunek w czasie razy napięcie, dlatego opłaca sie rozgrzać baterię aby napięcie wzrosło bo wtedy wiecej energii z niej uzyskamy. Przykład. W trakcie ładowanie nie można zmierzyć napięcia na obwodzie otwartym bo cały czas płynie np 11kW mocy. - przy zimnej baterri która ma np 400V zmierzone na obwodzie otwartym, podczas ładowania będzie 412V bo 12V zje nam opór wewnętrzny, czyli 3% z tego 11kW tracimy w baterii w procesie ładowania (ta tracona energia wydziela się w postaci ciepła w pakiecie) - a przy ciepłej baterii o takim samym SoC może być np już 404V zmierzone na obwodzie otwartym a mniejszy opór wewnętrzny zje nam np tylko 4V więc po pierwsze w trakcie ładowania tracimy tylko 1% a po drugie samochód będzie odczytywał 408V, dlatego dłużej będzie ładował aby osiągnąć to samo napięcie końcowe i w rezultacie naładuje więcej. A co do pytania co w przypadku gdybyśmy naładowali do 100% i zostawili auto to : - gdy bateria ostygnie to napięcie spadnie wiec skoro na koniec ładowania nie było za wysokie to i po odstaniu też nie bedzie za wysokie - im wyższy SoC tym szybciej samoistnie ucieka z niej ładunek, ok 0.2% dziennie przy pełnej baterii - wysoki SoC nie jest zalecany bo szybciej degradują ogniwa wiec lepiej do 100% ładować przed wyjazdem TL;DR; BMS nie jest doskonały i nie potrafi oszacować dokładnie poziomu naładowania. [/QUOTE]
Verification
Wyślij odpowiedź
Forum Samochody Elektryczne
Fora
KIA
Kia EV6 Forum • Kia EV6, EV6 GT-Line, EV6 GT
O ile procent może samoistnie wzrosnąć stan naładowania auta (upały/chłód)
Top