Za trzy dni odbieram moją pierwszą Teslę i zarazem pierwszy nasz elektryk w rodzinie.
Miałem okazję kilkukrotnie prowadzić elektryka ale na krótkich trasach, głównie we Francji i Szwajcarii. Nawet nigdy nie ładowałem samochodu poza wallchargerem który mamy w biurze. Czyli w tematach elektryków - uczę się sam. Stąd może jeszcze kilka dość "oczywistych" pytań ale prosiłbym o wyrozumiałość
1. Odbiór Tesli: Słyszałem, że przy odbiorze mam tylko kilka minut na obejrzenie samochodu z zewnątrz, a następnie 24 godziny na zgłoszenie usterek przez aplikację. Czy rzeczywiście tak to działa? Czy powinienem bardziej naciskać na dokładne sprawdzenie auta przy odbiorze? Czy ktoś miał potem problem z rzeczami zgłaszanymi online?
2. Aplikacje: Zainstalowałem aplikację Tesli, ABRP i PlugShare. Widzę, że często ludzie polecają używanie tych dwóch aplikacji równolegle. Czy ktoś może wyjaśnić, dlaczego warto korzystać z PlugShare, skoro ABRP wydaje się wystarczający? Co ma PlugShare, czego ABRP nie oferuje? Czy ABRP w wersji premium ma sens (zakup subskrypcji) po spięciu z danymi z Tesli (API)? Mocno poprawia to jego dokładność?
Zainstalowałem też Tesla Mate na swoim serwerze (podepnę jak tylko dostanę samochód). Czy są jeszcze jakieś inne aplikacje, niekoniecznie związane z planowaniem, które ułatwiają życie?
Najważniejsze dla mnie jeszcze nie rozwiązane zadanie: jak najlepiej odpalić Android Auto na ekranie Tesli?
3. Planowanie trasy: Podoba mi się ABRP i chyba planowanie bym robił w tej apce, ale jak najlepiej przesyłać zaplanowane trasy do nawigacji w Tesli? Czy mam po prostu wrzucać ręcznie znalezione ładowarki jako punkty kontrolne? Czy wtedy Tesla podgrzeje baterię? Czy lepiej dodawać na bieżąco od ładowarki do kolejnej ładowarki jako punkt końcowy? Nie jest dla mnie teraz oczywiste, czy Tesla podgrzewa baterię, jeśli ma w nawigacji wpisaną obcą ładowarkę jako punkt kontrolny lub/i docelowy.
4. Płatności za ładowanie: Czy istnieje system, który agreguje wszystkie płatności za ładowanie w jednym miejscu? (tzn mam przeczucie że oczywiście że nie..., więc co polecacie jako minimum? Czy mogę płacić kartą bez instalacji aplikacji w różnych ładowarkach?
Jeśli jednak trzeba mieć różne aplikacje, to które polecacie jako must-have przy podróżowaniu po Polsce i Europie?
5. Ładowanie publiczne i Supercharger: Montaż Wallchargera u mnie jest zbyt skomplikowany (wspólnota) i stosunkowo drogi, więc pozostają mi ładowarki publiczne. Jak dotąd, jeżdżąc sporadycznie elektrykiem firmowym, ładowałem tylko samochód z Wallchargera przy biurze, więc nie wiem nic o publicznych ładowarkach, procedurach, na co uważać itp. Mam blisko domu supercharger i planuję z niego korzystać. Czy ładowanie na superchargerze znacznie degraduje baterię? Czy można ograniczyć prędkość ładowania? Czy warto czasem ładować się na AC, np. w centrum handlowym? W sumie mam blisko też NOXO - 60/90/180kW CCS; Elocity 22kW; ChargeEuropa 11kW.
6. Router 4G i Premium Connectivity: Mam wolny router 4G i kartę SIM z 50 GB miesięcznie. Czy mogę go umieścić gdzieś z przodu i zrezygnować z Premium Connectivity? Czy nawigacja w Tesli będzie wtedy łapać informacje o korkach, aktualizacje oprogramowania i multimedia? Czy coś jednak tracę w porównaniu do Premium Connectivity?
Będę wdzięczny za wszelkie rady i wskazówki!
Miałem okazję kilkukrotnie prowadzić elektryka ale na krótkich trasach, głównie we Francji i Szwajcarii. Nawet nigdy nie ładowałem samochodu poza wallchargerem który mamy w biurze. Czyli w tematach elektryków - uczę się sam. Stąd może jeszcze kilka dość "oczywistych" pytań ale prosiłbym o wyrozumiałość
1. Odbiór Tesli: Słyszałem, że przy odbiorze mam tylko kilka minut na obejrzenie samochodu z zewnątrz, a następnie 24 godziny na zgłoszenie usterek przez aplikację. Czy rzeczywiście tak to działa? Czy powinienem bardziej naciskać na dokładne sprawdzenie auta przy odbiorze? Czy ktoś miał potem problem z rzeczami zgłaszanymi online?
2. Aplikacje: Zainstalowałem aplikację Tesli, ABRP i PlugShare. Widzę, że często ludzie polecają używanie tych dwóch aplikacji równolegle. Czy ktoś może wyjaśnić, dlaczego warto korzystać z PlugShare, skoro ABRP wydaje się wystarczający? Co ma PlugShare, czego ABRP nie oferuje? Czy ABRP w wersji premium ma sens (zakup subskrypcji) po spięciu z danymi z Tesli (API)? Mocno poprawia to jego dokładność?
Zainstalowałem też Tesla Mate na swoim serwerze (podepnę jak tylko dostanę samochód). Czy są jeszcze jakieś inne aplikacje, niekoniecznie związane z planowaniem, które ułatwiają życie?
Najważniejsze dla mnie jeszcze nie rozwiązane zadanie: jak najlepiej odpalić Android Auto na ekranie Tesli?
3. Planowanie trasy: Podoba mi się ABRP i chyba planowanie bym robił w tej apce, ale jak najlepiej przesyłać zaplanowane trasy do nawigacji w Tesli? Czy mam po prostu wrzucać ręcznie znalezione ładowarki jako punkty kontrolne? Czy wtedy Tesla podgrzeje baterię? Czy lepiej dodawać na bieżąco od ładowarki do kolejnej ładowarki jako punkt końcowy? Nie jest dla mnie teraz oczywiste, czy Tesla podgrzewa baterię, jeśli ma w nawigacji wpisaną obcą ładowarkę jako punkt kontrolny lub/i docelowy.
4. Płatności za ładowanie: Czy istnieje system, który agreguje wszystkie płatności za ładowanie w jednym miejscu? (tzn mam przeczucie że oczywiście że nie..., więc co polecacie jako minimum? Czy mogę płacić kartą bez instalacji aplikacji w różnych ładowarkach?
Jeśli jednak trzeba mieć różne aplikacje, to które polecacie jako must-have przy podróżowaniu po Polsce i Europie?
5. Ładowanie publiczne i Supercharger: Montaż Wallchargera u mnie jest zbyt skomplikowany (wspólnota) i stosunkowo drogi, więc pozostają mi ładowarki publiczne. Jak dotąd, jeżdżąc sporadycznie elektrykiem firmowym, ładowałem tylko samochód z Wallchargera przy biurze, więc nie wiem nic o publicznych ładowarkach, procedurach, na co uważać itp. Mam blisko domu supercharger i planuję z niego korzystać. Czy ładowanie na superchargerze znacznie degraduje baterię? Czy można ograniczyć prędkość ładowania? Czy warto czasem ładować się na AC, np. w centrum handlowym? W sumie mam blisko też NOXO - 60/90/180kW CCS; Elocity 22kW; ChargeEuropa 11kW.
6. Router 4G i Premium Connectivity: Mam wolny router 4G i kartę SIM z 50 GB miesięcznie. Czy mogę go umieścić gdzieś z przodu i zrezygnować z Premium Connectivity? Czy nawigacja w Tesli będzie wtedy łapać informacje o korkach, aktualizacje oprogramowania i multimedia? Czy coś jednak tracę w porównaniu do Premium Connectivity?
Będę wdzięczny za wszelkie rady i wskazówki!