Forum Samochody Elektryczne
Fora
Nowe posty
Search forums
Pokaż najnowsze
Nowe posty
New media
New media comments
New resources
Najnowsze aktywności
Media
Nowe multimedia
Nowe komentarze
Search media
Resources
Najnowsze recenzje
Search resources
Log in
Register
What's new
Szukaj...
Szukaj...
Szukaj tylko w tytułach
By:
Nowe posty
Search forums
Menu
Log in
Register
Install the app
Install
Forum Samochody Elektryczne
Fora
SZYBKIE stacje ładowania: GreenWay, Ionity, ...
Infrastruktura GreenWay, Orlen, Ionity, ...
Odwrót Polenergii od elektromobilosci - skazani na monopol GW?
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Napisz odpowiedź
Message
[QUOTE="pbr, post: 228626, member: 1098"] Jesteśmy jako Polska w takim dziwnym trudnym momencie, że ż jednej strony ładowarek jest za dużo (o czym niedawno pisała redakcja) a z drugiej strony za mało. Za dużo w stosunku do liczby samochodów przez co biznesy średnio się spinają bo obłożenie ładowarek małe więc generują mniejsze przychody niż firmy by chciały - więcej o tym w art. [URL]https://elektrowoz.pl/ladowarki/polska-kraj-paradoksow-greenway-szukal-udzialowca-w-polsce-za-duzo-ladowarek-srednie-oblozenie-dc-58-min-doba/[/URL] Za mało by dla zwykłego Kowalskiego w dowolnym EV podróżować po kraju bez zastanawiania się nad ładowarkami i ładowaniem (szczególnie w kontekście pokrycia dróg typu A i S). To "za mało" odstrasza ludzi przed zakupem i masową adopcją EV co z kolei powoduje że jest "za dużo", a to "za dużo" wpływa na niechęć do inwestowania w nowe ładowarki co z kolei wpływa na to że jest "za mało". W takiej sytuacji rolą regulatora (państwa) jest to by z tego dołka nas wypchnąć z jednej strony przez programy jam mój elektryk które powodują że EV jest więcej (i powiedzmy że to jakoś tam działa - nie jest idealnie ale niech będzie), a z drugiej strony przez stymulowanie rozwoju sieci punktów ładowania co w mojej ocenie nie działa. Państwo ma instrumenty by z jednej strony zachęcać firmy do stawiania stacji (niestety to się dzieje bardzo słabo i głównie przez projekty bezpośrednio z UE) jak i jest w posiadaniu firm które mogłyby zainwestować w taką sieć (Orlen, Tauron, Enea itd.) a potem najwyżej ją odsprzedać biznesowi (niestety zamiast to stymulować takim Tauronom nakazano sprzedać większość ładowarek przez co przestały w to inwestować a w pewnym momencie to one budowały najwięcej punktów ładowania). Nie wspomnę już o tym że firmy nie mają obowiązku w jakimś terminie dostarczyć mocy więc postawione ładowarki czekają latami na podłączenie (sam mam takie 4 3xBiedronka, 1xLidl gdzie rekordzista stoi od stycznia 2024 i czeka...) Czy jest możliwy scenariusz upadku - wątpię, ale będzie to postępowało w tempie w jakim będzie to na nas wymuszały przepisy UE (AFIR) czyli coś tam musimy zbudować do 2027, 2030 i 2035. [/QUOTE]
Verification
Wyślij odpowiedź
Forum Samochody Elektryczne
Fora
SZYBKIE stacje ładowania: GreenWay, Ionity, ...
Infrastruktura GreenWay, Orlen, Ionity, ...
Odwrót Polenergii od elektromobilosci - skazani na monopol GW?
Top