Ogólnoświatowa akcja serwisowa Hyundai'a [link ENG]

BigB00

Posiadacz elektryka
Zgodnie z komunikatem od Hyundai'a do akcji serwisowej ma być wezwanych 82tys aut na całym świecie. Wszystkie auta były zaopatrzone w baterie wyprodukowane w fabryce LG Energy Solution's w Nanjing (Chiny).

Akcja obejmie 25,083 Kona EV, 1,314 Ioniq EV i 302 autobusów Elec City sprzedanych w Korei.

Poza tym globalnie akcja ma objąć 50,597 Kona EV, 4,402 Ioniq EV oraz 3 autobusów Elec City.

Auta zostały wyprodukowane między listopadem 2017 a marcem poprzedniego roku.

Koszt akcji wyceniono na 1 trylion Wonów (900mln$) co sprawia, że jest to najdroższa akcja serwisowa dotycząca aut elektrycznych do dziś na świecie.

 

Konrad

Fachowiec
Zastanawia mnie jak bardzo dramatyczna jest sytuacja z tymi bateriami, skoro zdecydowali się na tak kosztowną akcję serwisową (i kiepski PR). Musi być naprawdę źle, ale szanuję, że nie próbują tego zamieść pod dywan, tylko wzięli się za wymianę. Ciekawi mnie też jaką część kosztów pokryje LG.
 

danielm

Pionier e-mobilności
Zastanawia mnie jak bardzo dramatyczna jest sytuacja z tymi bateriami, skoro zdecydowali się na tak kosztowną akcję serwisową (i kiepski PR). Musi być naprawdę źle, ale szanuję, że nie próbują tego zamieść pod dywan, tylko wzięli się za wymianę. Ciekawi mnie też jaką część kosztów pokryje LG.
fajny komentarz odnośnie niezamiatania pod dywan :) pożary od roku, od roku przepychanki kto jest winny i jak to naprawić, aktualizacja BMS obcinająca zasięg o 15% w tych autach, i dopiero jak zostali zmuszeni przez rząd Korei to zaczęli coś z tym robić nadal przepychając się gdzie jest problem i kto ma za to zapłacić a Ty szanujesz że nie próbują tego zamieść pod dywan podczas gdy modlą się by problem dotyczył tylko Korei i USA a nie całego świata :)
 

Łukasz Bigo

Pionier e-mobilności
Członek redakcji
(...) Ciekawi mnie też jaką część kosztów pokryje LG.

Biorąc pod uwagę obecny komunikat, że to "tylko oprogramowanie", a nie ogniwa (mhm, tak, "oprogramowanie" i dlatego wymieniają całe baterie ;), to stawiam na to, że lwią część kosztów. Podczas premiery platformy E-GMP była sesja Q&A, w trakcie której padło sformułowanie, że pakiety i silniki dostarcza zewnętrzna firma. Nie powiedziano, że to LG Chem, ale wygląda na to, że to oni nawalili.
 

danielm

Pionier e-mobilności
Biorąc pod uwagę obecny komunikat, że to "tylko oprogramowanie", a nie ogniwa (mhm, tak, "oprogramowanie" i dlatego wymieniają całe baterie ;), to stawiam na to, że lwią część kosztów. Podczas premiery platformy E-GMP była sesja Q&A, w trakcie której padło sformułowanie, że pakiety i silniki dostarcza zewnętrzna firma. Nie powiedziano, że to LG Chem, ale wygląda na to, że to oni nawalili.
LG twierdzi że to wina BMSu czyli Hyundaia, Hyundai twierdzi że to wina baterii. Sprawa byłaby ukryta gdyby nie wynik śledztwa Koreańskiego rządu i nakaz recalla i wymiany
 
Top