Opony całoroczne czy sezonowe?

Lucky Luke

Nowy na Forum
Cześć wszystkim!
To mój pierwszy post na forum ale czytam regularnie.
Posiadam autko od 3 miesięcy z akumulatorem 64kWh i jestem bardzo zadowolony. Przejechałem 10tys. km w tym czasie i stwierdzam, że autko jest dużo lepsze niż się spodziewałem.
To tak tytułem wstępu.
A teraz konkretnie - nieubłagalnie nadchodzi jesień i niestety po niej zzzzzzima. Czas zastanowić się nad wyborem opon. I tu mój dylemat co kupić - opony całoroczne czy dedykowane na zimę. Teraz mam założone fabrycznie opony letnie Nexen. Wcześniej do użytkowanego auta spalinowego kupiłem opony całoroczne Vredestain quadrq 5 i byłem bardzo zadowolony. Ale e-soul ma bardzo duży moment i moc, czy trakcji nie braknie na całorocznej? Jakie macie doświadczenia z oponami do aut elektrycznych? Co planujecie kupić lub już kupiliście do e-soul'a?
Szerokości!
 

vwir

Pionier e-mobilności
Był gdzieś podobny wątek (chyba w Enyaq). Ja do leafa I wrzuciłem Michelin CrossClimate+ i byłem bardzo pozytywnie zaskoczony. Jedynie zasięg spadł o kilka procent, poza tym brak zastrzeżeń. W zimie radziły sobie bardzo dobrze, latem też nie mogłem narzekać. Jeździłem na nich tylko przez rok, więc nie wiem, jak zachowają się na dłuższą metę (sprzedałem z nimi auto).
 

Slawoos

Zadomawiam się
Ja zamierzałem kupić Nokian Snowproof ale dowiedziałem się, że są produkowane w Rosji i mają tendencję po kilku latach do pękania na boku opony. Dlatego kupiłem Kleber Krisalp 3 w oryginalnym rozmiarze, ponieważ mają (wg nalepki) być dosyć ciche (69dB) oraz indeks C efektywności paliwowej i B jeśli chodzi o przyczepność. Do elektryka uważam, że trzeba zimówki dobre kupić, raz że moment obrotowy, dwa że rekuperacja na najwyższym stopniu lub w trybie Auto może powodować ciekawe sytuacje. Niektórzy na ciężkie warunki zalecają zmniejszenie rekuperacji lub wyłączenie trybu Auto (żeby nie pociągnęło na śliskim niespodziewanie). Na leafie też miałem założone zimówki chyba Fuldy i dawały radę. Tylko tam koni i momentu było nieco mniej.
 

pluto

Pionier e-mobilności
Od ponad 6 lat używam używam już tylko opon całorocznych i nigdy nie miałem problemów z bezpieczna jazdą.
Najlepiej sprawowały się Michelin CC bo ja prawie 100 tyś przejechałem na nich zanim auto sprzedałem, a i nowy właściciel jeszcze rok je użytkował. Teraz od 3 lat jeżdżę na Kleberach i są naprawdę dobre. aczkolwiek zauważyłem jak w elektryku ZOE szybciej sie ścierają jak np. w Yarisie czy Oktavii ale to poniekąd moja wina bo często dynamiczne startuję z pod świateł :)
Pomimo użytkowania tych samych rodzajów opon w 3 różnych autach, różne się one spisują w każdym z nich.

7ee76fa54d3cff53.jpg
 

Lucky Luke

Nowy na Forum
Dzięki za Wasze opinie. Skłaniałem się do zakupu opon całorocznych ale doszedłem do wniosku, że ciężko będzie się pozbyć opon letnich, które mam założone więc raczej dokupię komplet zimowych. W innym wypadku kupiłbym całoroczne. Wstępnie myślę o zakupie VREDESTEIN WINTRAC PRO lub Bfgoodrich G-Force Winter2.
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Nie testowalem tych konkretnych Vredestein, ale po letnich ktore kupilem za spora kase nigdy wiecej juz nie kupie opon tej firmy. Opony bardzo ciezko sie wywazaja, a w serwisie gdzie z nimi bylem, powiedzieli ze potrafia byc partie gdzie na 8 opon tylko jedna jest ok.
 

Silos

Nowy na Forum
Cześć, też myślałem o Nokian Snowproof ale słabo wypadały w testach na mokrym więc kupiłem ostatecznie Bridgestone Blizzak LM005 215/55 R17 98 V. Dam znać po zimie czy była to dobra decyzja. (eSoul 39kWh)
 

Lucky Luke

Nowy na Forum
Ja ostatecznie kupiłem Bfgoodrich G-Force Winter2. Produkcja lipiec 2021! Niedługo zakładam na koła, dam znać jak się spisują po po pierwszych jazdach w zimowych warunkach jeśli takowe będą tej zimy. Dzięki za wszystkie wypowiedzi w temacie. Szerokości Waszymi elektrowozami!
 

ATnet

Posiadacz elektryka
Ja kupiłem zimówki, i tak EV tak zużywa opony że nie ma szans na to że się rozlecą ze starości...
 

Lucky Luke

Nowy na Forum
Jakby ktoś szukał cichych opon na zimę to potwierdzam, że 69db w Bfgoodrich G-Force Winter2 są rzeczywiście wyczuwalnie cichsze niż fabryczne letnie nexeny. Na ocenę w zimowych warunkach przyjdzie czas.
 
Top