Forum Samochody Elektryczne
Fora
Nowe posty
Search forums
Pokaż najnowsze
Nowe posty
New media
New media comments
New resources
Najnowsze aktywności
Media
Nowe multimedia
Nowe komentarze
Search media
Resources
Najnowsze recenzje
Search resources
Log in
Register
What's new
Szukaj...
Szukaj...
Szukaj tylko w tytułach
By:
Nowe posty
Search forums
Menu
Log in
Register
Install the app
Install
Forum Samochody Elektryczne
Fora
TESLA
Inne modele i pozostałe pytania
Opony całoroczne vs zimowe w zimowych warunkach
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Napisz odpowiedź
Message
[QUOTE="AntoniFerdynand, post: 139349, member: 2775"] Zamawiając TM3HL myślałem aby od razu sprzedać nowe opony michelin na których dostarczona będzie tesla i kupić całoroczne. Okazało się, ze nawet jeżeli ściągnąłbym je w salonie w ząbkach to maksymalnie wezmę za nie 50% wartości nowych w Internecie więc odpuściłem. Poszedłem w stylowe - używane felgi 19 (za 1200 zł komplet), oryginalne nowe - zdemontowane czujniki ciśnienia z olx (500 zł) i uwaga - chińskie opony zimowe Atlas Polarbear UHP3 235/40/19 które kosztowały po 354zł w popularnym sklepie internetowym (czyli 1400 za komplet nowych opon). Czyli razem 3100 + koszty wulkanizatora. Chińskie opony do chińskiej tesli nie ukrywam że były eksperymentem bo o ile paramery oporów toczenia (C), aquaplaningu (C) czy głośności (zaledwie 68dB) były niezłe na papierze o tyle wymagały weryfikacji w rzeczywistości. Wcześniej w mercedesach bazowałem na zimówkach Continentala, Michelina i raz krótko Dunlopa - czyli oponach 2-3 x droższych. I po 7 tys. km i przebytej zimie mogę powiedzieć, że te opony bardzo się sprawdziły - są niezłe w prowadzeniu, przewidywalne, ciche. Co do zużycia energii trudno mi się odnieść bo dodatkowy opór generują nieaerodynamiczne felgi w rozmiarze 19 no i fakt że nie mam zbytnio porównania do letnich. Moge jednak porównać z 2-letnimi zimówkami Continentala (WinterContact TS 870), które mam w spalinowym Mercedesie. Chińskie Atlasy wydają się lepsze w prowadzeniu niz Continentale, a z całą pewnością nie gorsze chociaż zakładam, że zawieszenie C-Klasy powinno być historycznie bardziej dopracowane niż tesli. Jedyne co może być tu nierówno to to że porównuję nową chińską oponę z tą która przeszła dwa sezony (ale ni więcej niż 15 tys. km) no i to że Continental jest istotnie wyższa profilem w moim przypadku. Konkluzja jest taka, że chińskie szpiegostwo przemysłowe + kradzieże patentów i składów chemicznych + zatrudnienie najlepszych specjalistów oponiarskich z Europy, USA czy Japonii + wykształcenie własnej kadry inżynierskiej na świecie + własne badania naukowe zrobiły swoje. Nie oszukujmy się - produkcja opon to nie rocket science (w którym notabene Chińczycy są coraz silniejsi). To nie są opony chińskie sprzed 10 lat, które podobnie jak wtedy ich samochody były gwarancją katastrofy na drodze. Reasumując Rozważając opony całoroczne może alternatywą może być pójście w bardziej budżetowe ale racjonalne rozwiązania z chińskimi oponami włącznie. [/QUOTE]
Verification
Wyślij odpowiedź
Forum Samochody Elektryczne
Fora
TESLA
Inne modele i pozostałe pytania
Opony całoroczne vs zimowe w zimowych warunkach
Top