Forum Samochody Elektryczne
Fora
Nowe posty
Search forums
Pokaż najnowsze
Nowe posty
New media
New media comments
New resources
Najnowsze aktywności
Media
Nowe multimedia
Nowe komentarze
Search media
Resources
Najnowsze recenzje
Search resources
Log in
Register
What's new
Szukaj...
Szukaj...
Szukaj tylko w tytułach
By:
Nowe posty
Search forums
Menu
Log in
Register
Install the app
Install
Forum Samochody Elektryczne
Fora
Forum ogólne – zapraszamy!
paradox elektryk EV w 2023 - czy to się jeszcze opłaca?
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Napisz odpowiedź
Message
[QUOTE="Robur82, post: 69417, member: 1333"] Człowieku moim celem naprawdę nie jest hejtowanie, tylko próba dotarcia do rzetelnych informacji, po to zarejestrowałem się na forum i po to moje utarczki min z Tobą. Po to też oglądam jakieś filmy na youtube, ale cały czas widzę tylko stronnicze poglądy, brak rzetelności danych. Gościa który jak to kupił, to podjoł najlepszą decyzję, jeżeli chodzi o komunikacje. Nikt nie napisze, jadę autostradą według licznika 155km/h, gps pokazuje mi 149km/h, to znaczy tyle rzeczywiście jadę. Tak to szybciej niż pozwalają przepisy ale o takie nagięcie nikt nie czepia się, i połowa ludzi tak autostradami jeździ, przynajmniej Ci którzy jażdżą autami za 200/400 tys/zł, a elektryki tyle kosztują. Przy tej prędkości auto zużywa mi 35kwh/100 w temp -3C, 30kw/h w temp 15C, zasięg ma do policzenia na podstawie pojemności baterii, przebieg mojego auta to 55tys km, degradacja baterii 6%, to pojemność załóżmy EV6 77,4kw/h x 0.94= 72,7kw/h. Wiadomo , że nie jeździmy do 0% i nie ladujemy w trasie 100%. Ale przyjmijmy 15-80%, to mamy realnie w trasie 65% aku do wykorzystania, po degradacji baterii zostaje nam w EV6 72,7kwh pojemności. 72,7kwhx0,65%=47,2 kwh średnio w trasie dołdowujemy i teraz kwestia prędkości i temp w jakiej poruszamy się, ale tak na prawdę mamy jeszcze rezerwy 15% pojemnosci aku, w tym przypadku realna pojemność aku 72,7kw/h x 0,15= mamy jesze 11kw/h rezerwy prądu, zasięg zależny od prędkości i temp. Napiszcie z kolei, że jadąc elektrykiem 120 przy 15C zużywa mi 19kwh, a jadąc 120 przy -3C zużywa załóżmy 22kwh, Jadąc krajówką przy 15C robie 500km. To są tylko wartości szacowane przeze mnie, nie poparte własnym doświadczeniem. Do tego wpisy przydałyby się takie: Tankując na Orlen auto zanotowało przyjęcie tyle i tyle kwh, a na fv czy tam paragonie lub innym dokumencie wydania mam tyle i tyle. To samo przy domowym walbox, bo wiadomo że jak podepnie się pod gniazdko, to nikt nie wie ile realnie pobrało prądu, tylko podawane są dane z kompa auta, a to ma się do rzeczywistości różnie. A nie tylko wpisy pali mi 15kwh/100 bez żadnych danych jaka prędkość, jaka temp, jazda w kierunku na płd/płn/wsch/zach,(Dane bez żadnej wartości) i tankuje z własnych PV które mnie nic nie kosztuje, a to też inwestycja która musi zamortyzować się, Żywotność paneli jest ograniczona, jakieś ryzyko utylizacji kiedys tam. Wyprodukowany prąd a nie zużyty też ma wartosc, są różne taryfy, zawsze można go odsprzedać, ktoś napiszę, że ma tyle paneli, i stare zasady , że go nie odsprzeda-- to dalej inwestycja musi zamortyzować się. I pewnie dalej hejtuje, coż muszę jakoś z tym żyć. [/QUOTE]
Verification
Wyślij odpowiedź
Forum Samochody Elektryczne
Fora
Forum ogólne – zapraszamy!
paradox elektryk EV w 2023 - czy to się jeszcze opłaca?
Top