Forum Samochody Elektryczne
Fora
Nowe posty
Search forums
Pokaż najnowsze
Nowe posty
New media
New media comments
New resources
Najnowsze aktywności
Media
Nowe multimedia
Nowe komentarze
Search media
Resources
Najnowsze recenzje
Search resources
Log in
Register
What's new
Szukaj...
Szukaj...
Szukaj tylko w tytułach
By:
Nowe posty
Search forums
Menu
Log in
Register
Install the app
Install
Forum Samochody Elektryczne
Fora
Forum ogólne – zapraszamy!
paradox elektryk EV w 2023 - czy to się jeszcze opłaca?
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Napisz odpowiedź
Message
[QUOTE="Kuba K., post: 70413, member: 257"] Outlander przy 120kmh wychodzi praktycznie na 0, to znaczy jazda (która przy tej prędkości jest bezpośrednio ICE na koła) zużywa praktycznie tyle energii co produkuje silnik z niewielkim zapasem kilku kW, które są dodatkowo zużywane na przeciwdziałanie efektowi elektromagnetycznemu w silnikach elektrycznych kiedy nie biorą udziału w napędzie. Dlatego też przy 140kmh Outlander ma takie kosmiczne spalanie bo musi ponad 5kW wrzucać w silniki elektryczne by one nie hamowały. W MY14 dodatkowo ICE byl na tyle słaby że przy takiej prędkości permanentnie podbierał baterię. Przy predkościach 65-120kmh Outlander istotnie ma nadwyżkę energii którą podładowuje do baterii i działa cyklicznie. Szkoda tylko że zgodnie ze specyfikacja Mitsu (mam nadzieje ze to poprawili) sprawność ICE->Generator to 85% i analogicznie Falownik->Motor EV też 85%. Zatem z 10kW wyprodukowanych przez silnik 7kW jest dostępne później na kołach. W hybrydzie szeregowej jaką jest QQ to ma kluczowe znaczenie dla efektywnosci całego procesu. Jakie są zyski w postaci sprawności ICE i jednostkowego zużycia w punkcie pracy i straty na konwersji energii. Jeżeli QQ ma baterię 2kWh to ile realnie można szczytowo z niej wyciągnąć? 10C -> 20kW? Do jakiej prędkości obrotowej to starczy na pełny moment na silnikach elektrycznych? Analogicznie ile realnie da się do niej wpakować z rekuperacji? Wspomniany Mitsu -6C i +2.2C, czyli tu ile sie da 6-7kW? Jak z tego może być one pedal? Na autostradzie raczej nie masz często sytuacji w której samochód rekuperuje. Nawet jak zwalniasz, częstokroć to jest zmniejszenie potrzebnej mocy a nie przejście przez punkt 0. [/QUOTE]
Verification
Wyślij odpowiedź
Forum Samochody Elektryczne
Fora
Forum ogólne – zapraszamy!
paradox elektryk EV w 2023 - czy to się jeszcze opłaca?
Top