Forum Samochody Elektryczne
Fora
Nowe posty
Search forums
Pokaż najnowsze
Nowe posty
New media
New media comments
New resources
Najnowsze aktywności
Media
Nowe multimedia
Nowe komentarze
Search media
Resources
Najnowsze recenzje
Search resources
Log in
Register
What's new
Szukaj...
Szukaj...
Szukaj tylko w tytułach
By:
Nowe posty
Search forums
Menu
Log in
Register
Install the app
Install
Forum Samochody Elektryczne
Fora
Forum ogólne – zapraszamy!
paradox elektryk EV w 2023 - czy to się jeszcze opłaca?
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Napisz odpowiedź
Message
[QUOTE="cosmo.orzechovsky, post: 70520, member: 1376"] Jeżdżę 150km/h na autopilocie, czyli że 147km/h GPS, chyba że nawigacja pokazuje że dojadę mając 0% albo -X% to wtedy zwalniam/podpinam się na chwilę gdzieś wcześniej. Temperatura i grzanie wpływają na to tak że wpada to w zakres między 260 a 370Wh/km przeważnie, chociaż ja liczę zwykle liczę albo to co samochód pokazuje rated zasięgu *2/3 (300Wh/km) albo *1/2 (dynamicznie poza autopilotem). Reasumując faktycznie są ludzie którzy jeżdżą do tych 0-5% przy ładowaniu, zwłaszcza w starszych samochodach gdzie to robi różnicę w prędkości ładowania. Mogę naładować ok 72kWh nominalne, realnie użytkowe ok 60kWh (bez bufora i bez ładowania się poniżej 20kW -> ~85%) Z postoju liczę 200-250km A/S, międzyładowaniowo 100-150km (bo ładowanie powyżej 70% mija się z celem). Po krajowych odpowiednio 300-350 i jakieś 200-250km. Po wioskach w górach bez większego cudowania jest nadzieja na 400-450km na pełnej baterii. Nie bawię się w podawanie konkretnych danych (wiatr, temperatura) bo warunki są praktycznie zawsze inne, więc najważniejsze dla mnie jest wyczucie że jak mam do ładowarki Xkm to w momencie w którym rating mi spada do Xkm to zwalniam, żeby mieć go cały czas pod kontrolą. Co do różnicy ładowanie vs prąd użyteczny załączam skrina, na czerwono lato+dużo DC, na niebiesko zimno i dużo AC. Częścią tych strat jest: - ładowanie się zbyt niskim amperażem (dużo zżera komputer, dotyczy raczej AC) - jedna faza 10A i mniej to ok 1/5 prądu idąca na kompa i pompy. - straty onboard chargerów (AC) - klima (mniej) i grzanie baterii/kabiny (znacznie więcej, to pobór po 4kW w przypadku mojego samochodu) [/QUOTE]
Verification
Wyślij odpowiedź
Forum Samochody Elektryczne
Fora
Forum ogólne – zapraszamy!
paradox elektryk EV w 2023 - czy to się jeszcze opłaca?
Top