Forum Samochody Elektryczne
Fora
Nowe posty
Search forums
Pokaż najnowsze
Nowe posty
New media
New media comments
New resources
Najnowsze aktywności
Media
Nowe multimedia
Nowe komentarze
Search media
Resources
Najnowsze recenzje
Search resources
Log in
Register
What's new
Szukaj...
Szukaj...
Szukaj tylko w tytułach
By:
Nowe posty
Search forums
Menu
Log in
Register
Install the app
Install
Forum Samochody Elektryczne
Fora
Forum ogólne – zapraszamy!
paradox elektryk EV w 2023 - czy to się jeszcze opłaca?
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Napisz odpowiedź
Message
[QUOTE="cooler, post: 72072, member: 274"] Wczoraj się przekonałem że ta nadzwyczajna efektywność napędu w EV, a w szczególności w Tesli jest też ich przekleństwem: Miałem do przejechania trasę ok 215km po S8 (BIA-WAW), w tamtą stronę jechałem w dobra pogodę (choć był boczny wiatr) i zużycie przy prędkości ok 130-140 km/h to było ok 60% baterii (mam 82kWh brutto - 7% degradacji) czyli ok 213W/km. Tymczasem w powrocie przy starcie z 84% naładowania trafiłem na bardzo duży wiatr boczny a co gorsze mocno lało przez cały czas, z tyłu kurtyna z wody. Przy podobnych prędkościach zużycie wyszło 82% baterii, dojechałem dosłownie na oparach 2%. Wzrost zużycia 36%. Nie pamiętam abym kiedykolwiek w ICE mia aż taki wzrost zużycia, coś tu poszło źle (aerodynamika wyliczona tylko na opór czołowy która się sypie przy bocznym? Zbyt szerokie opony na taki deszcz?) i z przerażeniem stwierdzam że są miejsca w PL gdzie przy takim nieprzewidzianym wzroście zużycia można naprawdę stanąć na środku drogi bez żadnej opcji na dojazd do ładowarki. Następna sprawa: Po pierwsze Infrastruktura głupcze: Jak jechałem w sobotę to stacja GW 140kW pośrodku trasy działała, co sprawdzałem bo chciałem na nią zajechać w powrocie, ale w niedzielę stacja była już tymczasowo nieczynna, więc gdybym na nią liczył to... bym nie dojechał. A na S8 kierunek Białystok jest tylko to lub Orlen (2 punkty na 200km trasy). I jak ma standardowy tatuś jadący z rodziną na wakacje nie stresować jak spotkają go takie niespodzianki? Jedyna moja rada teraz w PL dla auta również na trasy to: kupywać TYLKO auta z jak największą baterią, zalecam 100kWh+. Inaczej trasa to ruletka. Żeby nie było samo złe: koszt trasy w obie strony (ok 430km) to jakieś 19zł. Na miejscu ładowałem się za darmo, gdybym musiał zwrócić koszty to dodatkowe 22zł. [/QUOTE]
Verification
Wyślij odpowiedź
Forum Samochody Elektryczne
Fora
Forum ogólne – zapraszamy!
paradox elektryk EV w 2023 - czy to się jeszcze opłaca?
Top