Forum Samochody Elektryczne
Fora
Nowe posty
Search forums
Pokaż najnowsze
Nowe posty
New media
New media comments
New resources
Najnowsze aktywności
Media
Nowe multimedia
Nowe komentarze
Search media
Resources
Najnowsze recenzje
Search resources
Log in
Register
What's new
Szukaj...
Szukaj...
Szukaj tylko w tytułach
By:
Nowe posty
Search forums
Menu
Log in
Register
Install the app
Install
Forum Samochody Elektryczne
Fora
Forum ogólne – zapraszamy!
paradox elektryk EV w 2023 - czy to się jeszcze opłaca?
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Napisz odpowiedź
Message
[QUOTE="vwir, post: 72098, member: 127"] Popatrz na testy czasu przejazdu, na przykład 1000km challenge robione przez Bjorna. Wcale nie jedzie 300km pomiędzy ładowaniami. Ładuje się znacznie częściej. Nie wykorzystuje maksymalnej pojemności baterii. Ostatnio oglądałem wyścig w stanach, dokładnie ta sama strategia: jechali na maksymalnej krzywej ładowania, a nie na maksymalnej pojemności baterii. Gdy w Taycanie spadała gościowi prędkość ładowania poniżej 200kW to odłączał się i jechał dalej, bo na kolejnej ładowarce 100 mil dalej miał ponad 260kW. Więc jeśli chcesz żeby szybciej dotrzeć do celu to przede wszystkim infrastruktura i prędkość ładowania. Pojemność baterii schodzi na dalszy plan. Jasne, że jeśli SuC są w krzakach i trzeba zjechać do Lućmierza, to takich postojów musi być jak najmniej. Ale jeśli zatrzymuję się na MOPie to ładuję się dopóki krzywa ładowania pozwala mi na sensowną prędkość ładowania. Gdy prędkość ładowania spada to wsiadam i jadę dalej. Więc znowu - infrastruktura. Natomiast jeśli chcesz optymalizować ilość postojów, bo na przykład jeździsz w nocy, dzieci śpią i na ładowarce się obudzą to zgoda - wielkość baterii jest kluczem. P.S. We wspomnianym wyścigu przez Stany największą baterię miał Mach-E. Dojechał na miejsce ostatni. Tak że ten... tyle z tej wielkości baterii. [/QUOTE]
Verification
Wyślij odpowiedź
Forum Samochody Elektryczne
Fora
Forum ogólne – zapraszamy!
paradox elektryk EV w 2023 - czy to się jeszcze opłaca?
Top