Pato-Ladowanie na SuC

Pepek

Posiadacz elektryka
Tak, widziałem np. na wielopasmówkach w Austrii. A jazda środkiem, w PL wiąże sie pewnie z dozwolonym legalnym wyprzedzaniem z kazdej strony. Wiadomo, że dla porządku pasy powinne odpowiadać prędkościom, ale prawy prawie zawsze jest okupowany przez gruzawiki i w sumie niedostępny.
Powiem tak - zrobiłem niedawno 4.600 km w 9 dni, po Polsce, Niemczech, Holandii i Belgii - z tego ~75% to autostrady - nigdzie ani razu nie widziałem, żeby auta po prostu jechały innym psem niż prawy, jeżeli prawy jest wolny - nawet na dojeździe do Amsterdamu, gdy miejscami było 7-9 pasów w danym kierunku. I żeby była jasność - nie chodzi mi o to, gdy prawy jest niedostępny (bo jadą ciężarówy lub wolniejsze auta), chodzi mi o sytuacje, że po horyzont prawy pas jest pusty - w PL co chwilę wtedy jest ktoś kto ciśnie tym środkowym pasem jakby prawy pas to był jakiś pas wstydu. Frustrujące jest to wtedy, że trzeba z prawego zmieniać pas na środek i lewy, żeby go wyprzedzić i za chwilę wrócić na skrajny prawy. Wiem, że dozwolone jest wyprzedzanie prawym, ale unikam tego jak ognia jak w ciągu ostatnich 2 lat mi w takiej sytuacji (dojeżdżam do wyprzedanego auta prawym pasem) 2 razy zajechali przed maskę prosto pod koła przy różnicy prędkości (na oko) 20-30 km/h.
 

PiotrS

Posiadacz elektryka
A jazda środkiem, w PL wiąże sie pewnie z dozwolonym legalnym wyprzedzaniem z kazdej strony.
Jakim legalnym? Poza terenem zabudowanym?
Powiem tak - zrobiłem niedawno 4.600 km w 9 dni, po Polsce, Niemczech, Holandii i Belgii - z tego ~75% to autostrady - nigdzie ani razu nie widziałem, żeby auta po prostu jechały innym psem niż prawy, jeżeli prawy jest wolny - nawet na dojeździe do Amsterdamu, gdy miejscami było 7-9 pasów w danym kierunku. I żeby była jasność - nie chodzi mi o to, gdy prawy jest niedostępny (bo jadą ciężarówy lub wolniejsze auta), chodzi mi o sytuacje, że po horyzont prawy pas jest pusty - w PL co chwilę wtedy jest ktoś kto ciśnie tym środkowym pasem jakby prawy pas to był jakiś pas wstydu. Frustrujące jest to wtedy, że trzeba z prawego zmieniać pas na środek i lewy, żeby go wyprzedzić i za chwilę wrócić na skrajny prawy. Wiem, że dozwolone jest wyprzedzanie prawym, ale unikam tego jak ognia jak w ciągu ostatnich 2 lat mi w takiej sytuacji (dojeżdżam do wyprzedanego auta prawym pasem) 2 razy zajechali przed maskę prosto pod koła przy różnicy prędkości (na oko) 20-30 km/h.
Dla mnie pozytywną sprawą w dyskusji jest to, że dowiedziałem się, że można wyprzedzać prawym pasem, jeżeli są przynajmniej 3 pasy.
Naprawdę, byłem święcie przekonany, że poza terenem zabudowanym jest to niedozwolone.

Nadal jednak uważam, że polskie społeczeństwo różni się od innych europejskich. Wystarczy spojrzeć na stosunek do BEV, ochrony środowiska, ogólnego podejścia do szanowania innych osób.
Kończę swój udział w off-topie.
 

Piotr

Zadomawiam się
to moze jest za niska jesli mimo tej oplaty oplaca sie komus trzymac samochod cala noc na ladowarce
Problem polega na tym że w Katowicach nikt nie trzyma jednego samochodu całą noc tylko kilka TMS z transportu medycznego ładują się rotacyjnie. Jedna odjeżdża podjeżdża druga
 

p0li

Pionier e-mobilności
Problem polega na tym że w Katowicach nikt nie trzyma jednego samochodu całą noc tylko kilka TMS z transportu medycznego ładują się rotacyjnie. Jedna odjeżdża podjeżdża druga
jesli tak - to jest normalne uzycie - ktos ma kilka samochodow i te sobie laduje
w tym momencie problemem jest niedostatecznie rozwinieta infrastruktura
przy 40 punktach ladowania (wtyczkach) nie byloby tego problemu
 

Olecki

Pionier e-mobilności
jesli tak - to jest normalne uzycie - ktos ma kilka samochodow i te sobie laduje
w tym momencie
No nie jest bo jest wprost niezgodne z zasadami oferty na dożywotnie bezpłatne ładowanie. Ta promocja nie dotyczyła pojazdów wykorzystywanych komercyjnie i zgodnie z ich polityką w przypadku łamania zasad mogą usunąć darmowe ładowanie dla danego pojazdu lub nawet całkowicie zablokować możliwość korzystania ze wszystkich superchargerów na całym świecie. Najwidoczniej jednak nie ma wystarczająco dużo woli z ich strony żeby egzekwować własny regulamin.


Supercharger Fair Use Policy​

Introduction​

We are continually expanding our global network of Supercharger stations to enable personal long distance travel and to provide a charging solution for those without immediate access to home or workplace charging, thereby accelerating the widespread adoption of electric vehicles. When Superchargers are used beyond their intended purpose, it negatively impacts the availability of Supercharging services for others.

Supercharger Fair Use​

To help ensure that Superchargers are available for their intended use, unless you charge on a pay per use basis, we ask that you not charge your vehicle using a Supercharger if your vehicle is being used:
  • as a taxi;
  • for ridesourcing or ridesharing (through Uber, Lyft or similar services);
  • to commercially deliver or transport goods;
  • for government purposes; or
  • for any other commercial venture.

If you charge your vehicle in a manner that does not comply with this Supercharger Fair Use Policy, we may ask you to modify this behavior. We may also take additional action to protect the availability of Superchargers for their intended purpose, such as limiting or blocking your vehicle’s ability to use Supercharger stations.
This Policy applies to all Superchargers worldwide and all Tesla vehicles with free unlimited Supercharging or free Supercharging for the lifetime of vehicle ownership, purchased, either new or used, whether from Tesla or a third party, after December 15, 2017. Tesla may choose to exclude certain Supercharger stations or occasional trips from the scope of this Policy, such as to accommodate specific local circumstances.
 

danielm

Pionier e-mobilności
wracajac do tematu watku - nikt nie musi zabierac darmowefgo ladowania - wystarczy ze tesla wprowadzi oplaty za blokowanie miejsca po naladowaniu (tak jak to maja inii operatorzy) i sie skonczy calonocne obleganie ladowarek
yyy że co? którzy operatorzy mają opłaty za blokowanie miejsca po naładowaniu? bo z tego co wiem ma je tylko..... Tesla :) i to spore
 

Olecki

Pionier e-mobilności
yyy że co? którzy operatorzy mają opłaty za blokowanie miejsca po naładowaniu? bo z tego co wiem ma je tylko..... Tesla :) i to spore
Nie wnikałem w cenniki innych ale blokowanie oznakowanego publicznego punktu ładowania (także pozostawienie naładowanego samochodu po zakończeniu ładowania) jest w Polsce karalne według taryfikatora mandatów (5000 PLN). Wydaje mi się że wprowadzenie opłat za blokowanie miejsca po naładowaniu było by niezgodne z prawem ponieważ za jedno wykroczenie karanym było by się dwa razy (przez zarządcę i przez policję)
Zdaje się że to nie dotyczy Tesli ponieważ udostępnienie punktu ładowania tylko dla pojazdów jednej marki uniemożliwia uznanie go za publiczny więc pewnie nikt go nie oznakuje zgodnie z przepisami. W takim przypadku jednak właściciel/zarządca może wprowadzić własne kary umowne co właśnie zrobiła Tesla.
 
Jakim legalnym? Poza terenem zabudowanym?

Dla mnie pozytywną sprawą w dyskusji jest to, że dowiedziałem się, że można wyprzedzać prawym pasem, jeżeli są przynajmniej 3 pasy.
Naprawdę, byłem święcie przekonany, że poza terenem zabudowanym jest to niedozwolone.

Nadal jednak uważam, że polskie społeczeństwo różni się od innych europejskich. Wystarczy spojrzeć na stosunek do BEV, ochrony środowiska, ogólnego podejścia do szanowania innych osób.
Kończę swój udział w off-topie.
To teraz uważaj, bo fikniesz z wrażenia. Wyprzedzanie z prawej jest legalne na praktycznie wszystkich drogach klas S i A, nawet jak mają tylko 2 pasy (ponieważ są to drogi dwujezdniowe, a prawo mówi z grubsza że na każdej jezdni jednokierunkowej dopuszcza się wyprzedzanie z prawej strony).
 

danielm

Pionier e-mobilności
Nie wnikałem w cenniki innych ale blokowanie oznakowanego publicznego punktu ładowania (także pozostawienie naładowanego samochodu po zakończeniu ładowania) jest w Polsce karalne według taryfikatora mandatów (5000 PLN). Wydaje mi się że wprowadzenie opłat za blokowanie miejsca po naładowaniu było by niezgodne z prawem ponieważ za jedno wykroczenie karanym było by się dwa razy (przez zarządcę i przez policję)
Zdaje się że to nie dotyczy Tesli ponieważ udostępnienie punktu ładowania tylko dla pojazdów jednej marki uniemożliwia uznanie go za publiczny więc pewnie nikt go nie oznakuje zgodnie z przepisami. W takim przypadku jednak właściciel/zarządca może wprowadzić własne kary umowne co właśnie zrobiła Tesla.
większość operatorów wprowadza opłaty za zbyt długie ładowanie, ale po zakończeniu ładowania opłat już nie stosują.... bo nie mają jak sprawdzić czy ktoś odjechał czy nie. Greenway jakiś czas temu wykrywa różnice w czasie między zakończeniem ładowania a odpięciem kabla ale nic z tym jeszcze nie robi.
 

zibizz1

Pionier e-mobilności
@Olecki To nie jest karanie tylko zwykła opłata za parkowanie na miejscu przy ładowarce. Jeśli się ładujesz masz darmo, myślałem że wszyscy mają jakieś opłaty jak auto stoi i się nie ładuje. Tylko ta opłata zaczyna się ileś tam minut po zakończeniu/startu ładowania.

GW ma pierwsza godzinę darmowa na DC i 10h na AC.
 

ypl

Pionier e-mobilności
Też wydziałem ten transport medyczny na SUC w Katowicach przy Orlenie, za każdym razem jak na ten SUC zajeżdżam to zajmuje ostatnie wolne miejsce, przydałoby się tam z drugie tyle ładowarek.
 

mysh

Zadomawiam się
Powiem tak - zrobiłem niedawno 4.600 km w 9 dni, po Polsce, Niemczech, Holandii i Belgii - z tego ~75% to autostrady - nigdzie ani razu nie widziałem, żeby auta po prostu jechały innym psem niż prawy, jeżeli prawy jest wolny - nawet na dojeździe do Amsterdamu, gdy miejscami było 7-9 pasów w danym kierunku. I żeby była jasność - nie chodzi mi o to, gdy prawy jest niedostępny (bo jadą ciężarówy lub wolniejsze auta), chodzi mi o sytuacje, że po horyzont prawy pas jest pusty - w PL co chwilę wtedy jest ktoś kto ciśnie tym środkowym pasem jakby prawy pas to był jakiś pas wstydu. Frustrujące jest to wtedy, że trzeba z prawego zmieniać pas na środek i lewy, żeby go wyprzedzić i za chwilę wrócić na skrajny prawy. Wiem, że dozwolone jest wyprzedzanie prawym, ale unikam tego jak ognia jak w ciągu ostatnich 2 lat mi w takiej sytuacji (dojeżdżam do wyprzedanego auta prawym pasem) 2 razy zajechali przed maskę prosto pod koła przy różnicy prędkości (na oko) 20-30 km/h.
Ja jeżdżę głównie po drogach typu S i nagminnie wyprzedzam z prawej. Zamiast się denerwować na środkowicza lub zmieniać 2x pas na lewy do wyprzedzania, to z dużą uwagą obserwuję wyprzedzane auto i jeszcze nie miałem żadnej niebezpiecznej sytuacji. Co 5 wyprzedzony z prawej pojazd zjeżdża na prawy po tym jak został wyprzedzony i mam wrażenie, że to dzięki mnie 😅
Plus wolę wyprzedzać z prawej bo zwykle jeżdżę 110-120km/h, więc często bywa, że to za mało na lewy pas.
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Wielu jedzie lewym, ale też bujanie sie co samochód lewo- prawo, też nie jest ciekawe, bo najczęściej po wyprzedzeniu obserwuje się powrot tuż przed nosem.
Tesla na FSD robi to bardzie bezpiecznie, nie wali np syfem prosto w szyby. Co gdy ktoś napiera z tyłu powoduje januszowanie na naszym tylku lub miganie światłami.
Ja mam to w dupie jak jadę np +9 km/h ponad limit. Nie jestem zawalidrogą, a niemal "prawym" Obywatelem, gdyby nie te "+9" :)

Rozumiem niechęć do zmiany pasa, ale tylko w jednym przypadku, takim jaki mnie spotkał gdy wracałem z żoną Electrą HD w październiku z Bochni do Kołobrzegu. Temp, okolo 5 st C deszcz, ciemno. Tak zmarzłem, że nie byłem w stanie skręcać, a 50 km od domu po 800km jazdy non stop, chcialem brać. hotel.
Nawet przez, sen jechałem jeszcze dalej.
 

danielm

Pionier e-mobilności
Też wydziałem ten transport medyczny na SUC w Katowicach przy Orlenie, za każdym razem jak na ten SUC zajeżdżam to zajmuje ostatnie wolne miejsce, przydałoby się tam z drugie tyle ładowarek.
hehehe trafienie kulą w płot, 10km dalej jest.... drugie tyle ładowarek :)
 

Nemiroff

Zadomawiam się
Ja jeżdżę głównie po drogach typu S i nagminnie wyprzedzam z prawej. Zamiast się denerwować na środkowicza lub zmieniać 2x pas na lewy do wyprzedzania, to z dużą uwagą obserwuję wyprzedzane auto i jeszcze nie miałem żadnej niebezpiecznej sytuacji. Co 5 wyprzedzony z prawej pojazd zjeżdża na prawy po tym jak został wyprzedzony i mam wrażenie, że to dzięki mnie 😅
Plus wolę wyprzedzać z prawej bo zwykle jeżdżę 110-120km/h, więc często bywa, że to za mało na lewy pas.
Na "środkowiczów" jest sprawdzona metoda - jeśli nam się nudzi w trasie. Wystarczy się z kimś takim zrównać, tak żeby widział naszą maskę. W 8/10 przypadków delikwent zaczyna przyspieszać. Trzeba przyspieszać razem z nim, żeby równo utrzymywać pozycję. A potem chicken game, patrzymy do jakiej prędkości pacjent przyspiesza aż go kobieta o.... Janusz! ty 160 jedziesz!!!! Zabić nas chcesz??
 

danielm

Pionier e-mobilności
Na "środkowiczów" jest sprawdzona metoda - jeśli nam się nudzi w trasie. Wystarczy się z kimś takim zrównać, tak żeby widział naszą maskę. W 8/10 przypadków delikwent zaczyna przyspieszać. Trzeba przyspieszać razem z nim, żeby równo utrzymywać pozycję. A potem chicken game, patrzymy do jakiej prędkości pacjent przyspiesza aż go kobieta o.... Janusz! ty 160 jedziesz!!!! Zabić nas chcesz??
niby głupie ale to prawda, wielu kierowców ma dziwną awersję do bycia wyprzedzanym. "jeśli jesteś drugi to jesteś ostatni"
 

luki

Posiadacz elektryka
blokowanie oznakowanego publicznego punktu ładowania (także pozostawienie naładowanego samochodu po zakończeniu ładowania) jest w Polsce karalne według taryfikatora mandatów (5000 PLN). (..)
Zdaje się że to nie dotyczy Tesli ponieważ udostępnienie punktu ładowania tylko dla pojazdów jednej marki uniemożliwia uznanie go za publiczny więc pewnie nikt go nie oznakuje zgodnie z przepisami. W takim przypadku jednak właściciel/zarządca może wprowadzić własne kary umowne co właśnie zrobiła Tesla.
Czyli legalnie można przyblokować SUC 🤔
 

Nemiroff

Zadomawiam się
niby głupie ale to prawda, wielu kierowców ma dziwną awersję do bycia wyprzedzanym. "jeśli jesteś drugi to jesteś ostatni"
Najgorzej zachowują się bałkańcy. Na przykład wyprzedziisz kogoś w Chorwacji z prędkością 100 km/h a on za chwile cię wyprzedzi 110 i zaraz zwolni do 95 pojedziesz 150 to on choćby się miał zesr…. to pojedzie 155 i zaraz jak wyprzedzi to zwolni do 130. Jak cię ma w zasięgu wzroku to musi dogonić i wyprzedzić … taka zabawa
 

danielm

Pionier e-mobilności
Czyli legalnie można przyblokować SUC 🤔
nie polecam tego robić teslą. bywały sytuacje że ktoś kablem od SUC otwierał komuś port ładowania i wkładał mu kabel. kary za nieodpięcie kabla po zakończeniu ładowania w tesli są spore :)
 
Top