Pato-Ladowanie na SuC

ypl

Pionier e-mobilności
hehehe trafienie kulą w płot, 10km dalej jest.... drugie tyle ładowarek :)
No właśnie na tym drugim SuC nigdy nie byłem, a jest tam jakaś toaleta albo sklep?
 

Michal

Pionier e-mobilności
Ja widziałem jak odholowywali tycana z SuC Poznań, nie wiem czy blokował miejsce, czy skończyła mu się bateria i nie wiedział, że tu się nie naładuje ale gość biegał w koło lawety jak kot z pęcherzem :p
Wystarczy jak Tesla w takim przypadku odholuje auto na płatny parking poza miastem, tak jak robi to straż miejska ;)

Chociaż wczoraj TMY z UK blokowała jedno miejsce na SuC w Poznaniu bez podłączenia i z foliami na przedniej szybie. Powiem Wam, że strasznie mnie to denerwowało jakoś...
 
Last edited:

rawier

Posiadacz elektryka
Opłaty za blokowanie są.
View attachment 12846
@Michal - ale np. w Kownie już nie. Byłem w tym roku na Litwie i faktycznie jest masakra. Niby trochę elektryków jeździ ale w miejscach turystycznych nawet słupki 22kW były oblegane. Nie znalazłem informacji o opłacie za bezczynność (Elinta) i w miejscowościach turystycznych widziałem te same samochody podłączone przez długi czas...
IMG_5CF9611A9E19-1.jpeg
 

rawier

Posiadacz elektryka
Ja widziałem jak odholowywali tycana z SuC Poznań, nie wiem czy blokował miejsce, czy skończyła mu się bateria i nie wiedział, że tu się nie naładuje ale gość biegał w koło lawety jak kot z pęcherzem :p
Wystarczy jak Tesla w takim przypadku odholuje auto na płatny parking poza miastem, tak jak robi to straż miejska ;)

Chociaż wczoraj TMY z UK blokowała jedno miejsce na SuC w Poznaniu bez podłączenia i z foliami na przedniej szybie. Powiem Wam, że strasznie mnie to denerwowało jakoś...
Trzeba było ją podłączyć :) to by się nauczył, że nie należy blokować miejsc.
 

Michal

Pionier e-mobilności
Nie chciało mi się nawet myśleć o pierdołach :) miałem 20 minut na siku i zjedzenie kanapek, ledwo zdążyliśmy.
 

karol.kar

Posiadacz elektryka
  • Like
Reactions: ypl

TeslaToMY

Zadomawiam się
Małe C.H. jak z lat 90', obok stacja Shell.
Tylko aby dojść z buta na tego Shella to trzeba dobrze się nagimnastykować (wielofazowe skrzyżowanie, przejscie podziemne, brak chodnika od strony CH przy którym jest Shell). Okolica taka sobie na nocne spacery.
 

ypl

Pionier e-mobilności
A tam w tym centrum handlowym jest jakaś toaleta?
 

art

Zadomawiam się
Jakim legalnym? Poza terenem zabudowanym?

Dla mnie pozytywną sprawą w dyskusji jest to, że dowiedziałem się, że można wyprzedzać prawym pasem, jeżeli są przynajmniej 3 pasy.
Naprawdę, byłem święcie przekonany, że poza terenem zabudowanym jest to niedozwolone.

Nadal jednak uważam, że polskie społeczeństwo różni się od innych europejskich. Wystarczy spojrzeć na stosunek do BEV, ochrony środowiska, ogólnego podejścia do szanowania innych osób.
Kończę swój udział w off-topie.
Ktoś PiotrzeS już cię prostował, ale dorzucę jeszcze dosłowne brzmienie przepisu: Dopuszcza się wyprzedzanie z prawej strony na odcinku drogi z wyznaczonymi pasami ruchu (...): 1) na jezdni jednokierunkowej; 2) na jezdni dwukierunkowej, jeżeli co najmniej dwa pasy ruchu na obszarze zabudowanym lub trzy pasy ruchu poza obszarem zabudowanym przeznaczone są do jazdy w tym samym kierunku.
 

PiotrS

Posiadacz elektryka
Ktoś PiotrzeS już cię prostował, ale dorzucę jeszcze dosłowne brzmienie przepisu: Dopuszcza się wyprzedzanie z prawej strony na odcinku drogi z wyznaczonymi pasami ruchu (...): 1) na jezdni jednokierunkowej; 2) na jezdni dwukierunkowej, jeżeli co najmniej dwa pasy ruchu na obszarze zabudowanym lub trzy pasy ruchu poza obszarem zabudowanym przeznaczone są do jazdy w tym samym kierunku.
Pisałem już, że czegoś nowego się dowiedziałem.
Nie zmienia to jednak mojej opinii o królach środkowego (czasem lewego) pasa.
 

marco_25

Posiadacz elektryka
Tylko aby dojść z buta na tego Shella to trzeba dobrze się nagimnastykować (wielofazowe skrzyżowanie, przejscie podziemne, brak chodnika od strony CH przy którym jest Shell). Okolica taka sobie na nocne spacery.
Żona się tam dziś ładowała w drodze powrotnej do Krakowa i jedno stanowisko było okupowane przez transport medyczny. Nie wiem czy im samochodów przybywa ale problem jest.
 

Gandalf

Pionier e-mobilności
Dodam tylko, że poza samym łamaniem fair use policy (czyli ma ładowania darmowego na SuC jak jesteś taksówką, itp.) jest drugi aspekt, czyli część z tych promo ofert darmowego ładowania na SuC ma inne zasady. To się w czasie mocno zmieniało więc w zależności kiedy samochód był kupiony można było mieć różne warianty podobnej promocji, ale różniącej się w detalach.
"Free Supercharging for Life" - to dla pionierów, którzy kupili dawno temu wczesne Model S i potem (chyba krótko) część Model X i ta oferta była przypisana do samochodu. Do końca jego życia. Samochodu.
Inną bajką jest "Free Unlimited Supercharging", gdzie promocja owszem przypisana jest do samochodu, ale wraz z właścicielem, tzn. jeśli zmienia się właściciel to nowy nie dostaje już tego przywileju (ale zdaje się na forach pisali o wyjątkach od tej reguły)
 
Top