Forum Samochody Elektryczne
Fora
Nowe posty
Search forums
Pokaż najnowsze
Nowe posty
New media
New media comments
New resources
Najnowsze aktywności
Media
Nowe multimedia
Nowe komentarze
Search media
Resources
Najnowsze recenzje
Search resources
Log in
Register
What's new
Szukaj...
Szukaj...
Szukaj tylko w tytułach
By:
Nowe posty
Search forums
Menu
Log in
Register
Install the app
Install
Forum Samochody Elektryczne
Fora
TESLA
Tesla Model 3 Highland Forum • Tesla 3 Highland
Pełen rok z Teslą Highland 3 RWD - wrażenia i zużycie
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Napisz odpowiedź
Message
[QUOTE="zibizz1, post: 189191, member: 1241"] Zarówno NMC jak i LFP mają te same zalecenia co do temperatur ładowania. W temperaturze zero i poniżej maks ładowanie to 0.1c według producentów ogniw, poniżej -10 jest to 0.05c. Nie wiem jak Stellantis ale Tesla wcale nie ładuje w tych temperaturach, tak sobie wymyślili w swoim BMS. Skoro z -20 potrzeba 36 minut na rozpoczecie ładowania w Tesli AWD to przy -10 będzie to 18 minut. Przy -5 mamy juz tylko 9 minut. Zanim załadujemy się do auta i podjedziemy do ładowarki na lotnisku to już minimum 5 minut minie. Zawsze można zdalnie klime właczyć. Natomiast gdy odbieramy auto z serwisu i było w trybie serwisowym, a ładowarka zaraz za płotem to praktycznie nic z tego czasu nam nie ucieknie. Po osiągnieciu dodatniej temperatury odrazu pojawia się 20+kW mocy ładowania. Główny problem z LFP to większa masa w stosunku do objętości czyli więcej % baterii potrzeba na nagrzanie pakietu, i niska moc grzania bo wszytskie auta LFP mają jeden silnik. Oczywiście opór wewnętrzny w niskich temperaturach dużo bardziej rośnie ale to nie jest taki duży problem. [/QUOTE]
Verification
Wyślij odpowiedź
Forum Samochody Elektryczne
Fora
TESLA
Tesla Model 3 Highland Forum • Tesla 3 Highland
Pełen rok z Teslą Highland 3 RWD - wrażenia i zużycie
Top