Pełny letni test TM3 HL LR - Nyland + test degradacji LFP

S

Skasowane_na_zyczenie_2025-01-27

Gość
dzięki za dogłębne wrycie się w temat i za tak bardzo ciekawe wnioski dla wszystkich.
 

ELuk

Pionier e-mobilności
Ja tu już wielokrotnie pisałem, że dla mnie 90 kWh w TM3/Y byłby optymalny.
Nie potrzebuje 150 jak @cooler, bo mam inną praktykę jazdy (kieruję sam i nie jeżdżę nocą).,
Obecna bateria jest dla mnie akceptowalna, bo nie jeżdżę po Polsce, jakbym musiał dużo po kraju jeździć to bym odpuścił BEV.
Ale to tak naprawdę kwestia infrastruktury ładowania, a nie aut.
 

ELuk

Pionier e-mobilności
Ładuj jak Ci wygodnie.
A raz na kilka ładowań dobij do 100%, najlepiej przed jakąś podróżą gdzie zdejmiesz minimum te 20%.
No i unikaj schodzenia poniżej 10%.
Generalnie nie róbcie z tego ładowania fetyszu 😉🤣😎
 
Last edited:

lvlthn

Pionier e-mobilności
Troll.

Nie zaleca się ani częstego głębokiego rozładowania, ani trzymania naładowanej baterii(praktycznie dotyczy każdej baterii poniekąd)
Rozsądek podpowiada 20-80, a raz w tygodniu 100% dla kalibracji LFP
 

lvlthn

Pionier e-mobilności


Z racji chemii LFP zachowują sie dość nieprzywidywalnie poniżej 10-20%(ciężko określić kiedy nastąpi drop napięcia i całkowite wyłączenie przez BMS
A ładowanie powyżej 75-80% jest po prostu szkodliwe dla baterii(zresztą tak samo jak głębokie rozładowanie do granic 0-5%)

Już prędzej rada 0-100% byłaby właściwa. 0-60 to wogóle jakiś absurd.
 
Top