Peugeot ma nowe logo

Łukasz Bigo

Pionier e-mobilności
Członek redakcji
O, takie:

Peugeot - nowe logo.jpg
 

Konrad

Fachowiec
O, to moja specjalizacja. :)

Ogólnie, jest dość słabo. Tarcza + zwierzę to strasznie wyświechtany motyw - a już szczególnie w motoryzacji (Ferrari, Lamborghini). Nie jestem też przekonany do kontrastu, który utworzył się pomiędzy wąskim, nowoczesnym logotypem pisanym wersalikami i bardzo klasycznym i konserwatywnym profilem lwa w sygnecie. Gdyby ten lew był chociaż bardziej nowoczesny, geometryczny i uproszczony, to grałoby to bardziej spójnie.

W całym logo najbardziej gryzie mnie właśnie ten sygnet. Jest kompletnie nieczytelny w małym rozmiarze. Zresztą, nawet przy większym rozmiarze, trzeba się chwilę przyglądać, żeby zidentyfikować, że widzimy profil lwa.

Reszta brandingu wpisuje się dość mocno w obecne trendy - neo-groteskowe czcionki używane jako maski, typografia ozdobna, proste, ortogonalne formy. Nie wygląda to źle, ale może być tak, że ten trend się dość szybko opatrzy, bo już teraz jest nadużywany. Paleta kolorów jest za to przyjemna. Głównie czerń i biel jako baza i do tego nasycony błękit z uzupełniającym, neonowym żółtym. Bardzo świeża i energetyzująca paleta, ale też bez przesady. Można z niej zrobić też bardzo stonowane i eleganckie materiały.

Chętnie zobaczyłbym więcej przykładów (oprawę salonów, katalogi, stronę, etc.). Obecna strona ma już nowe logo i kolorystyka wydaje się odpowiadać tej z nowego brandingu, ale chyba zostało tam wiele starych elementów graficznych i panuje duży bałagan w krojach pisma. W każdym razie, na bazie tego, co tutaj widać, nie nazwałbym tego rebrandingu udanym - głównie z uwagi na techniczne problemy z czytelnością sygnetu.
 

Łukasz Bigo

Pionier e-mobilności
Członek redakcji
O, to moja specjalizacja. :)

(...)

Chętnie zobaczyłbym więcej przykładów (oprawę salonów, katalogi, stronę, etc.). Obecna strona ma już nowe logo i kolorystyka wydaje się odpowiadać tej z nowego brandingu, ale chyba zostało tam wiele starych elementów graficznych i panuje duży bałagan w krojach pisma. W każdym razie, na bazie tego, co tutaj widać, nie nazwałbym tego rebrandingu udanym - głównie z uwagi na techniczne problemy z czytelnością sygnetu.

Dzięki za komentarz. Proszę, więcej grafik -> TUTAJ.
 

BigB00

Posiadacz elektryka
Również się z tym zgadzam, że zbytnia komplikacja logo sprawia jedynie problemy.
Gorzej je odczytać na mniejszych elementach, przy dużej złożoności można zapomnieć o detalach. A tutaj jeszcze dodatkowo trzeba się przyjrzeć co logo przedstawia, bo na pierwszy rzut oka nie widać. Według mnie strzał w kolano.

A już tak przy okazji to przypomniało mi się takie badanie:

Ciekaw jestem jakby wypadł Peugeot z nowym logo :D
 

Konrad

Fachowiec
Dzięki za komentarz. Proszę, więcej grafik -> TUTAJ.
O fajnie! Wygląd salonów zdecydowanie na plus. Mam niedaleko mojego miejsca zamieszkania flagowy salon Peugeota i wygląda jak hala produkcyjna. Te nowe salony z granatową fasadą i srebrnymi akcentami wyglądają dużo czyściej i bardziej elegancko. Podświetlone elementy brandingu też wyglądają bardziej premium niż te stare.

Zauważyłem też że logotyp (czyli sam napis "PEUGEOT") wygląda bardzo podobnie do logotypu Porsche. Oba używają geometrycznych, ortogonalnych glifów z delikatnymi zaokrągleniami. Różnią się detalami geometrii, ale ogólnie są bardzo zbliżone.

https://i.pinimg.com/originals/92/ec/84/92ec84cda2333f77e6764bb54ead9a1b.jpg
Untitled-1.jpg

Niestety, to tylko potęguje wtórność tego logo. Trochę szkoda - tym bardziej, że dotychczasowe logo Peugeota było całkiem dobre i nie wymagało tak radykalnej zmiany.

Ogólnie, to nowe logo to dość dosłowna kalka starego logo Peugeota z lat '60-tych. Ale patrząc na oryginał, nie jestem pewien czemu akurat tę iterację logo postanowili wskrzesić.
https://cdn.statically.io/img/francuskie.pl/wp-content/uploads/2020/01/nowe-logo-peugeot-01.jpg?quality=80&f=auto
 
Last edited:

Khar

Posiadacz elektryka
To chyba zaczyna się porządkowanie marek Stellantis, mają ich aż 14 :) Pewnie te w które chcą inwestować będą odświeżane, a reszta do odstrzału - zbyt zbliżone są do siebie.
Pierwsza zasada marketingu - wyróżnij się, albo zgiń :)
 
Top