Pierwsza firma przewozowa wprowadza zakaz transportu aut elektrycznych, hybryd i wodorowych

p0li

Pionier e-mobilności

Michal

Moderator
A gdyby tak przewozić auta z niskim stanem naładowania? Chyba wtedy ryzyko pożaru i problemów znacząco spada, co nie?
 

nnnnn

Pionier e-mobilności
A gdyby tak przewozić auta z niskim stanem naładowania? Chyba wtedy ryzyko pożaru i problemów znacząco spada, co nie?
Dlaczego ma spadać? Bateria generalnie czy naładowana czy nie ma poważne ryzyko zapłonu jeśli dojdzie do uszkodzenia mechanicznego. Nie wiem czy zdajecie sobie sprawę ale baterie sodowe węglowe będą miały również bardzo wysokie ryzyko,analogicznie do Li-ION. Sodowe wodne mają dużo niższą pojemność ale są dużo bezpieczniejsze.
 

Olecki

Pionier e-mobilności
Za to baterie LFP są praktycznie niepalne, BYD pokazywał filmy na których ogniwa pod obciążeniem przebijali gwoździami i w zasadzie nic się nie działo ponieważ zwarcie nie było w stanie wytworzyć temperatury wymaganej do zapłonu ogniwa.
 

danielm

Pionier e-mobilności
"The shipping company Havila will soon be sailing along the coast of Northern Norway with a total of four ships. This so-called mail boat route is not only popular with tourists, together with the competitor Hurtigruten AS, Havila also operates a significant part of the domestic passenger and freight traffic here. The small shipping company with around 350 employees is listed on the stock exchange, but has problems. After an operating loss of around 10 million euros in the first half of 2022, it carried out a capital increase at the end of December."

Czyli o ile dobrze zrozumiałem, firma przewożąca turystów, pasażerów, poczte itp posiadająca zawrotną flotę 4 statków w Norwegii w której 90% sprzedaży to auta elektryczne postanowiła nie transportować samochodów elektrycznych. w dodatki firma ma problemy finansowe. No to nie wróże jej sukcesu
 

nnnnn

Pionier e-mobilności
Za to baterie LFP są praktycznie niepalne, BYD pokazywał filmy na których ogniwa pod obciążeniem przebijali gwoździami i w zasadzie nic się nie działo ponieważ zwarcie nie było w stanie wytworzyć temperatury wymaganej do zapłonu ogniwa.
Baterie sodowe są rozwijane przez analogię do Li czyli mamy Li-ION (palne) i LiFePO4 (niepalne). To jak się zachowuje lit czy sód z wodą można sobie zobaczyć na YT. Sód jest pierwiastkiem dużo reaktywniejszym w porównaniu do Li.
 

p0li

Pionier e-mobilności
A gdyby tak przewozić auta z niskim stanem naładowania? Chyba wtedy ryzyko pożaru i problemów znacząco spada, co nie?
no niestety nie
taklie pozary sa przewaznie efektem uszkodzenia mechanicznego albo zwarcia gdzies w niechronionej czesci
i wtedy nie wazne jaki masz stan akku - ogien rozwija sie bardzo szybko
 
Last edited:

p0li

Pionier e-mobilności
Za to baterie LFP są praktycznie niepalne, BYD pokazywał filmy na których ogniwa pod obciążeniem przebijali gwoździami i w zasadzie nic się nie działo ponieważ zwarcie nie było w stanie wytworzyć temperatury wymaganej do zapłonu ogniwa.
tylko teoretycznie niestety
praktycznie uczestniczylem w gaszeniu auta z lifepo bo mechanik podczas rozkladania akku zrobil niechronionym narzedziem zwarcie miedzy celami
i niepalne akku spalilo auto praktycznie na kosteczki
 

nnnnn

Pionier e-mobilności
LiFePO4 wciąż zawiera Lit i do póki nie będzie to bateria wodna, to jest zawsze niebezpieczeństwo zapalenia się.
 
Top