Forum Samochody Elektryczne
Fora
Nowe posty
Search forums
Pokaż najnowsze
Nowe posty
New media
New media comments
New resources
Najnowsze aktywności
Media
Nowe multimedia
Nowe komentarze
Search media
Resources
Najnowsze recenzje
Search resources
Log in
Register
What's new
Szukaj...
Szukaj...
Szukaj tylko w tytułach
By:
Nowe posty
Search forums
Menu
Log in
Register
Install the app
Install
Forum Samochody Elektryczne
Fora
TESLA
Tesla Model 3 Forum • Tesla 3, TM3 SR+, LR, Perf
Pierwsza jazda w śniegu - wrażenia TM3 LR AWD
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Napisz odpowiedź
Message
[QUOTE="Michal, post: 23999, member: 89"] To prawda, przyśpieszanie na śniegu działa tak dobrze, że można się totalnie zapomnieć i jeździć za szybko, a to może mieć opłakane skutki przy hamowaniu... Moim zdaniem podstawowa różnica jest w różnych sposobach działania przyśpieszania i hamowania: [LIST=1] [*]Przyśpieszanie ma pełną, dokładną i natychmiastową kontrolę nad mocą przykładaną do każdego koła. Tutaj jest też pełne sterowanie elektroniczne, więc nasza noga na pedale przyśpieszenia może zostać nadpisana. Z moich doświadczeń działa to mniej więcej tak, że jak auto straci odrobinę przyczepności, to zapamiętuje sobie moment siły, który to spowodował i zaczyna działać na odrobinę niższej wartości. Może też testować przykładaną moc na pojedynczych kołach bez utraty stabilności toru jazdy. Na pewno jest jakaś funkcja biorąca pod uwagę przyłożoną moc, skręt i prędkość, na podstawie której da się wyliczyć przyczepność i na te podstawie określić maksymalną moc. [*]Hamowanie, działa na zasadzie ABS - odpuszczając jedynie hamowanie w razie utraty przyczepności i to na mechanicznej zasadzie odbijania tłoka, który pchamy nogą. To oznacza, że następuje praca pulsacyjna, która powoduje cykliczną jakąś utratę przyczepności. Tym bardziej, że całość systemu działa jednak hydraulicznie i na podstawie siły dociśnięcia pedała hamulca. [/LIST] Aby to poprawić powinni zrobić sterowanie hamowanie w pełni elektroniczne, ale to rodzi wiele innych problemów - wydaje mi się, że jakaś firma, próbowała już to zrobić (widziałem coś o tym na YT) i się na tym wyłożyła, bo ludzie nie mogli się przyzwyczaić do sposobu operowania hamulcem, który działał inaczej niż człowiek się tego spodziewa. Pewnie da się to zrobić dobrze, tylko trzeba nad tym trochę posiedzieć. No i w sumie, kto może to zrobić jak nie Tesla ;) Obstawiam, że problem polega na tym, że musieliby zupełnie od zera zaprojektować i produkować cały system hamulcowy, bo nie da się tego złożyć z gotowych kawałków. Obstawiam, że prędzej czy później pojawi się taki pełny system "steer by wire" i wtedy problem powinien zostać rozwiązany. Kojarzę nawet o tym jakieś wypowiedzi Elona. [/QUOTE]
Verification
Wyślij odpowiedź
Forum Samochody Elektryczne
Fora
TESLA
Tesla Model 3 Forum • Tesla 3, TM3 SR+, LR, Perf
Pierwsza jazda w śniegu - wrażenia TM3 LR AWD
Top