Pierwsze wrażenia

Sierek

Member
Od miesiąca używam KIA e-Soul rocznik 2020, 64kWh, wersja L z ładowarką 11kW, pakiet Wnętrze i Technologiczny. Kolor Neptune Blue M, czarny dach. Zdjęcia tutaj: Moje powitanie.
Jestem bardzo zadowolony z samochodu. Pierwsze statystyki: Zużycie za pierwszy miesiąc

Pierwsze doposażenie: frunk zamówiony ze strony frunk.at

frunk.jpg

Bagażnik spisuje się bardzo dobrze. Jeszcze nie udało się mi go zapełnić. Na razie jeździ w nim, zakupiony również dodatkowo, kabel do ładowania type 2 + torby do zagospodarowania drobnicą ze standardowego wyposażenia (trójkąt, zestaw naprawczy, itp...).

Drugie doposażenie: EVSE NRGkick zamówiony w kraju, strona producenta
Więcej opisałem tutaj: NRGkick
 
Last edited:

Cav

Active member
Przy tych 120 km/h, to jakie zużycie pokazywał?
Bo testowałem wersję 39 kWh, to przy 110 zżerał więcej niż 20 kWh, więc obstawiam że przy 120 to by było ze 23-24.
 

Wojtas!

Active member
Ciekawe czy ten producent frunków zrobi też coś dla Dacii Spring. W końcu pod jej maską jest tyle wolnego miejsca, że aż dziw że nie ma go tam fabrycznie.
 
Last edited:

newbe

Active member
Sugeruję tanią wtyczkę ELM327 (u mnie działa iCar z Allegro) i bezpłatny program EVNotify, założyć bezpłatne konto w ABRP I cieszyć się z najlepszego planowania tras dla EV żeby w trasach nie mieć zmartwienia o zasięg.

PS: ale drogie to EVSE...
 

Cav

Active member
To się domyślam :) Ale zasadniczo nie jest to Ferrari Italia ani nawet Renault Alpine więc z tym podobaniem to... hmmm...
Niro jest brzydkie i droższe, więc jak komuś wystarcza bagażnik Soula, to to jest po prostu lepszy wybór.
ID3 jest droższy niż Soul z wyprzedaży, duuuuużo mniej dopracowany i gorzej wyposażonym więc tym bardziej to gorszy wybór.
 
Id3 są aktualnie po ok. 125 tys minus 18-27 tys dopłaty. Nie jestem fanem VAG ani Id3 ale bez sekundy wahania wybrałbym go zamiast eSoula.
 

Cav

Active member
A e-soul z większym realnym zasięgiem i lepszym wyposażeniem, z rocznika 2020, da się kupić za 120 tys,

Ani sekundy bym się nie wahał, żeby go wybrać zamiast ID3, zwłaszcza że to po prostu świetne auto, czego o ID3 nijak nie da się powiedzieć.
 
Last edited:
Świetne byłby gdy wyglądało świetnie lub chociaż ciekawie/inaczej. Id3 ma kupę wad ale przynajmniej wygląda na auto elektryczne.
 

p0li

Active member
Świetne byłby gdy wyglądało świetnie lub chociaż ciekawie/inaczej. Id3 ma kupę wad ale przynajmniej wygląda na auto elektryczne.
a to juz kwestia gustu - bo tak jak e-soul podoba mi sie tak kolo vw serii ID bez odruchow wymiotnych nie da sie przejsc
z podobnego wzgledu odpadla zoe bo zona stwierdzila ze przypomina jej dziecko z downem - i to byl koniec dyskusji ¯\_(ツ)_/¯
 

Sierek

Member
Ktoś, komu się podoba :)
Dokładnie. Gdybym miał jeszcze raz wybierać wybrałbym to samo :)
W kontekście ceny Id3 ale także ceny eNiro (jak już ma być Kia) to nie mam pojęcia kto kupi Soul...
@Michal_Wawa - masz jakąś fobię względem KIA?
Fakt, logo paskudne ;), ale to jedna z przodujących marek w sprzedaży w Europie. Zobacz na rankingi niezawodności. O przewadze w osiągach już napisano :)
 
Last edited:
Dokładnie. Gdybym miał jeszcze raz wybierać wybrałbym to samo :)

@Michal_Wawa - masz jakąś fobię względem KIA?
Nie mam fobii na Kia. Wręcz doceniam tą markę (Hyundaia także) ale uważam, że ceny eSoula są bezsensowne. To nieduże auto z baardzo przeciętnym wnętrzem za głupią cenę a do tego Bardzo zbliżoną do eNiro które za piękne nie jest ale wewnątrz to fajny i przestronny samochód.
 

Cav

Active member
Nie mam fobii na Kia. Wręcz doceniam tą markę (Hyundaia także) ale uważam, że ceny eSoula są bezsensowne.
Cennikowe czy faktyczne?

To nieduże auto
Siedziałeś w nim kiedyś?
Zapewne nie, bo byś tego nie napisał.
To całkiem spore auto, większe w środku niż eNiro, o ID3 nie wspominając.

Przeczytanie katalogu i obejrzenie fotek w necie średnio się sprawdza przy poznawaniu samochodów.
z baardzo przeciętnym wnętrzem za głupią cenę
I nie dajesz się przekonać, że można go kupić za 120 tys, tylko brandzlujesz się cennikiem, a nie faktyczną ceną?
 
Cennikowe czy faktyczne?


Siedziałeś w nim kiedyś?
Zapewne nie, bo byś tego nie napisał.
To całkiem spore auto, większe w środku niż eNiro, o ID3 nie wspominając.

Przeczytanie katalogu i obejrzenie fotek w necie średnio się sprawdza przy poznawaniu samochodów.

I nie dajesz się przekonać, że można go kupić za 120 tys, tylko brandzlujesz się cennikiem, a nie faktyczną ceną?
Byłem w salonie i to tam stało. Więc nie opieram się na cennikach. Ciebie najwyraźniej eSoul podnieca, ja nie mam takich wrażeń.
 
Top