Forum Samochody Elektryczne
Fora
Nowe posty
Search forums
Pokaż najnowsze
Nowe posty
New media
New media comments
New resources
Najnowsze aktywności
Media
Nowe multimedia
Nowe komentarze
Search media
Resources
Najnowsze recenzje
Search resources
Log in
Register
What's new
Szukaj...
Szukaj...
Szukaj tylko w tytułach
By:
Nowe posty
Search forums
Menu
Log in
Register
Install the app
Install
Forum Samochody Elektryczne
Fora
VOLKSWAGEN
VW ID.4 / ID.5 Forum • Volkswagen ID.4, VW ID.5
Pierwszy dalszy wyjazd ID.4 (w Alpy)
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Napisz odpowiedź
Message
[QUOTE="qbcio, post: 175803, member: 1025"] Uwagi różne: 1. Travel Assist (TA) działał dobrze, pas ruchu jest utrzymywany poprawnie mniej więcej na środku bez jazdy wężykiem. Wg mnie użycie tego systemu ma jednak sens tylko wtedy gdy na autostradzie nie ma za dużego tłoku i nikt się nie wpycha przede mnie bo mu się wydaje, że jest za duży odstęp. Jak się ktoś wepchnie to odruchowo hamuję, TA się wyłącza i trzeba ustawiać od nowa. Takie problemy miałem na tym ćwiczebnym wyjeździe na A4 i w końcu to wyłączyłem. Tym niemniej zauważyłem pewne problemy z działaniem TA: - problem ergonomiczny, ustawianie szybkości przestawia się o 1kmh przy słabszym naciśnięciu na przycisk na kierownicy, a o 10kmh przy mocniejszym. Działa to niby poprawnie ale nie mam wyczucia co to jest słabo, a co mocno, więc zdarza mi się przestawić o 10kmh zamiast o 1 i odwrotnie. - drugi problem już jest błędem w oprogramowaniu. Powiedzmy, że ustawiliśmy TA na 120kmh, w pewnym momencie na autostradzie pojawiło się ograniczenie do 100kmh auto to zauważyło i zwolniło, po pewnym czasie ograniczenie zostało zniesione (znak końca ograniczenia), w efekcie TA zamiast wrócić do poprzednich ustawień, czyli 120kmh to ustawia szybkość na maksymalną dozwoloną w tym momencie, czyli np. na 130kmh w Austrii lub 140kmh w Polsce. Nie było to jakoś bardzo kłopotliwe, w takiej sytuacji zmniejszałem jednym lub dwoma ruchami prędkość ponownie do 120. Tym niemniej jest to błąd, ciekawe czy i kiedy zostanie to poprawione. - gdy jedzie się przez odcinek robót na autostradzie i są pasy białe i pomarańczowe to bywa, że auto interpretuje to poprawnie, ale czasami nie i trzeba delikatnie z nim walczyć, żeby pozostało na prawidłowym pasie. - wyłączyłem Side Assist w TA, bo raz miałem wrażenie, że auto mnie usiłowało poprawiać gdy chciałem zmienić pas przy wyprzedzaniu, nie wiem czy to na pewno było to, ale nie lubię takich niespodzianek, więc wyłączyłem. Ostrzeganie o ruchu poprzecznym przy cofaniu bazujące na tych samych sensorach ma osobne ustawienia w konfiguracji, więc dalej działa. 1a. Przy wyłączonym TA utrzymanie pasa ruchu pilnuje tylko czy nie próbuję przekroczyć którejś linii nie mając włączonego odpowiedniego kierunkowskaza. Natomiast auto nie próbuje się utrzymać na środku pasa. Dzięki temu na drogach bez środkowej linii nie powinno być problemu ze ściąganiem na zderzenie z kimś jadącym z naprzeciwka. 1b. Problem z pasami w różnych kolorach na odcinkach z robotami drogowymi występuje także bez TA. Wtedy taki przejazd robi się nerwowy, zwłaszcza jak lewym pasem ktoś mnie wyprzedza przekraczając dozwoloną szykość i mijając mnie o centymetry. Dopiero później wpadłem na to, żeby wyłączać ten system na widok znaku zapowiadającego roboty na drodze. 2. Za pierwszym pobytem w Ostravie nawigacja zgubiła się na chwilę przy wyjeździe z parkingu, pokazała błędne położenie auta i w efekcie błędnie mnie kierowała (Ja też się zgubiłem, jest tam skomplikowany układ kilku rond, poprawnie wyjechałem stamtąd dopiero przy kolejnym pobycie na koniec wyprawy i pieszym rozpoznaniu terenu). Po kilku minutach nawigacja odzyskała orientację i nic podobnego już się nie powtórzyło. 2a. O nie do końca szczęśliwym omijaniu korków już napisałem. 2b. Jednak pomimo tego jestem z nawigacji zadowolony, elementy graficzne są wystarczająco duże i informacje są czytelne także gdy mam ubrane okulary do jazdy (jestem rocznik 65), dobrze zmienia skalę i widok jeżeli przejeżdżam przez jakieś newralgiczne skrzyżowanie. Poradziła sobie także z nie do końca 100%-owym osiągnięciem celu pośredniego, z uwagi na nieprecyzyjne klikanie palcem na mapie przejechaliśmy jakieś kilkanaście - kilkadziesiąt metrów obok tego celu pośredniego. Pomimo tego zgodnie z tym czego bym się spodziewał cel pośredni zniknął z mapy i trasa była dalej wytyczona do celu końcowego. 3. ID.Light (listwa świetlna w podszybiu) jest świetnym pomysłem, dobrze sygnalizuje kiedy należy skręcić lub zmienić pas ruchu. Nauczyłem się już patrzeć na to, żeby się upewnić czy już mam skręcać. Lekkim minusem jest tylko widoczność w pełnym słońcu, tzn. jest widoczne ale nie rzuca się wtedy zbytnio w oczy. 4. Automatyczne wycieraczki działały na wyjeździe bardzo dobrze. Okazja do testów nadarzyła się już w trakcie przejazdu "tam", bo w okolicy granicy czesko-austriackiej wjechaliśmy w duży obszar opadów. Padało z różną intensywnością, czasem prawie wcale, a czasem bardzo mocno. Wycieraczki poprawnie dostosowywały się do tego, w żadnym momencie nie czułem potrzeby ręcznego ingerowania w ich pracę. Pewien mankament w ich działaniu odkryłem dopiero po powrocie. Mając coś do załatwienia na mieście zaparkowałem, zamknąłem auto i poszedłem. W trakcie tego padał deszcz. Gdy wróciłem szyby były mokre (cały czas lekko padało) i pomimo tego, że wycieraczki były cały czas ustawione na Auto to po ruszeniu samochodem nie zaczęły pracować, odczekałem jakąś minutę i przestawiłem je na Off i ponownie na Auto, po tym pracowały już poprawnie. Może powinienem był dłużej poczekać, ale możliwe, że jest jakiś błąd w sterowaniu. Potrzebne są dalsze testy. 5. Ogólnie działanie systemów asystenckich oceniam dobrze. Nie są zbytnio natarczywe i nie walczą ze mną do upadłego, jeżeli chcę jechać inaczej niż autu się wydaje, że trzeba. Najbardziej uciążliwe jest rozpoznawanie znaków i sygnalizacja przekroczenia prędkości. O ile za granicą to może i ma jakiś sens, to u nas już nie bardzo. Ograniczeń jest za dużo i zazwyczaj są przesadzone, bo tam gdzie powinno być 70 jest 50, a tam gdzie nic nie powinno być bo i tak jest teren zabudowany to jest 30. W efekcie auto ciągle jest ze mnie niezadowolone i wydaje z siebie jakieś dźwięki. Nie da się tego na stałe wyłączyć, ale to są podobno wymogi prawne,a nie wina auta. To co jest istotne, to to, że ta sygnalizacja nie jest jakoś bardzo natrętna, można zignorować. Aktualnie usiłuję sobie wyrobić automatyzm aby od razu po wejściu do auta to wyłączyć (da się to zrobić w czterech kliknięciach) przynajmniej dopóki jeżdzę po swoim mieście. 6. Ostrzeganie o pojeździe w martwym polu działa dobrze. Umieszczenie sygnalizatorów w obudowie lusterek bocznych po wewnętrznej stronie jest nawet lepsze niż w moim dotychczasowym aucie (Toyota Prius IV) bo widzę kątem oka gdy się zaświecą bez potrzeby odwracania wzroku od drogi przede mną. W Toyocie wyświetlało się to na lusterkach przy ich zewnętrznej krawędzi, żeby to zobaczyć musiałem obrócić lekko głowę. 7. AirCare to kolejny system, po którym sobie sporo obiecywałem i mnie nie rozczarował. Dokładniej chodzi o ten jego fragment, który odpowiada za automatyczne odcinanie dopływu zewnętrznego powietrza w przypadku wykrycia zanieczyszczeń. Kilka razy jechałem za widocznie dymiącymi samochodami, nie musiałem nic robić i może raz i tylko przez chwilę lekko wyczułem jakieś nieprzyjemne zapachy. W poprzednim aucie byłem zdany na siebie i ręczne odcinanie dopływu powietrza, co stwarzało problemy nocą, gdy nie było widać czy coś przede mną dymi czy nie. Poniżej jeszcze przykłady podsumowania jazd lokalnych (już po powrocie). W każdym przypadku trasa zaczynała się i kończyła pod domem. Jechałem w trybie D, w każdym przypadku była także włączona klimatyzacja: - jazda po Katowicach i Tychach + przejazd pomiędzy nimi dwupasmówką: 24stC, 79km, 2:29h, 13.5kWh/100km - jazda wyłącznie po mieście: 24stC, 49km, 2:08h, 13.6kWh/100km - jazda wyłącznie po mieście: 25stC, 35km, 1:37h, 13.7kWh/100km Na zakończenie, auto wygląda tak: [ATTACH type="full" alt="auto_widok.jpg"]20090[/ATTACH] [/QUOTE]
Verification
Wyślij odpowiedź
Forum Samochody Elektryczne
Fora
VOLKSWAGEN
VW ID.4 / ID.5 Forum • Volkswagen ID.4, VW ID.5
Pierwszy dalszy wyjazd ID.4 (w Alpy)
Top