Forum Samochody Elektryczne
Fora
Nowe posty
Search forums
Pokaż najnowsze
Nowe posty
New media
New media comments
New resources
Najnowsze aktywności
Media
Nowe multimedia
Nowe komentarze
Search media
Resources
Najnowsze recenzje
Search resources
Log in
Register
What's new
Szukaj...
Szukaj...
Szukaj tylko w tytułach
By:
Nowe posty
Search forums
Menu
Log in
Register
Install the app
Install
Forum Samochody Elektryczne
Fora
TESLA
Tesla Supercharger – stacje ładowania Tesli
Planowanie Trasy Tesla SuC | PL - Chorwacja
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Napisz odpowiedź
Message
[QUOTE="Hue Zarri, post: 164827, member: 88"] Witam, Otwieram nowy wątek planowania trasy do/z Chorwacji. Temat pewnie banalny, aczkolwiek warto wiedzieć kilka szczegółów przed wyjazdem bo nie zawsze układa się tak kolorowo jak podane na ekranie. Infomracje podane niżej są na podstawie moich własnych doświadczeń opartych na latach wyjazdów spalinówką oraz 2 wyjazdach Teslą, wyjazdy zawsze mają ten sam plan oraz podobny czas oraz tą samą trasę, tak więc zaczynamy: 1. Start i styl jazdy [LIST] [*]jak pewnie większość z was trasę "do" pokunuję w nocy. Mieszkając na Śląsku, wyjazd mam koło 18-19 aby być w okolicach Splitu na 7-8 rano. [*]prędkość autostradowa PL 140km/h autopilot - CZ 140km/h autopilot - AT 140km/h - SLO 140km/h autopilot - HR 140km/h. Oczywiście zwalniam gdzie trzeba, radary, centrum Wiednia, tunele. [*]Trasa Olomouc - Brno - Wiedeń - Graz - Autostrada Słowenia Maribor - Zagrzeb - Split [*]Czas przejazdu według ABRP 12h40min (wliczając 1h30min ładowania) [/LIST] 2. Planowanie trasy ABRP vs Tesla vs Rzeczywistość [LIST] [*]ABRP - ustawiony pod 140km/h wraz z synchronizowanym autem, bez premium, przelicza mi że na ładowarkach będę ładował się średnio po 30min [*]Tesla - proponuje identyczną trasę jak ABRP aczkolwiek czas ładowania jest 2x dłuższy, co powoduje że czas dojazdu do celu też wypada gorzej, ci co planują przyjazd na prom mogą w tym momnecie troche spanikować i wyjechac wcześniej. Należy też pamiętać że Tesla liczy V-max jaki jest na danej drodze. [*]Rzeczywistość wypada bliżej a nawet lepiej niż ABRP. Jest to zapewne zasługa łamania przepisów na prędkości w każdym z tych krajów, aczkolwiek ABRP bardzo optymistycznie rozpatruje kwestie ładowania. Pod konieć wpisu postaram się porównać czasy ABRP z przelotem w jedną strone. [/LIST] 3. Ładowarki ocena subiektywna (Ilość ładowanej energi oraz czas pobrany z faktur za ładowanie) [LIST] [*]CZ - Olomouc - 138kW - jeżeli jest pusto to ładuje ile jest wpisane, ładowanie 53kWh zajeło mi 38min - jeżeli jedziesz ze Śląska polecam skasować całą trasę i spróbować wybrać SuC Brno i starać się dojechać tam w trasie "do". [*]CZ - Brno - 250kW - 50kWh - 27min, dużo miejsca przy dużym supermarkecie [*]AT - Weiner Neustadt - 130kW - Słaba ładowarka 45kWh w 27min, gdybym zorientował się wcześniej, wymusiłbym ładowanie w Gewerbepark [*]AT - Gewerbepark Stadlau - 250kW - 16 stanowisk otwartych na inne auta. - Bardzo polecam dobra lokalizacja zaraz przy autostradzie, moim zdaniem jedna z lepszych ładowarek. 53kWh załadowane w 35min [*]SLO - Maribor - 150kWh - 6 stanowisk, najczęsciej w trasie "do" - 59kWh - 39min - prędkość czapki nie porywa ale jest przy toaletach i sporej stacji wraz z McD. [*]HR - Ototać - 150kWh - 6 stanowisk - W trasie "do" 64kWh 51min, W trasie "z" [B]41kWh 84min!!! prędkość nie przekraczała 48kW- [/B]jedna z najbedziej obciążonych ładowarek jakie widziałem. O 4 rano zająłem ostatnie stanowisko, w trasie "z" o godzinie 12 w południe byłem 4ty w kolejce, czekając 1 godzine na stanowisko. Unikać o ile się da. Problemem jest to że jak chcesz korzystać tylko z SuC to jesteś na tą lokalizację skazany. Jeżeli masz GW lub IONITY, polecam skorzystać z alternatywny, na pewno będzie szybciej. [*]HR - Karlovać - 150kWh - 8 stanowisk - W trasie "z" o 17 byłem 2gi w kolejce czekając 40min. 52kWh w 53min. [/LIST] Z bonusów jeżeli ktoś zapragnie jechać alternatywną drogą polecam Novo Miesto w SLO, SuC v4 - 51kWh w 37min. (zdjęcie załączone) Podsumowuąc trasę do Splitu (1230km) ładowałem się w sumie 144min, Start o 18:30, przybycie do Splitu 7:30 - czas podróży ok 13h wliczając ładowania. ABRP wyliczył bardzo podobnie, ładowanie było zbyt optymistyczne, prędkość przelotowa wyższa niż przepisy. Suma summarum można wierzyć ABRP jeśli chodzi o całkowity czas przejazdu, ale trzeba się starać :) Wyliczenia Tesli na nawigacji są bardzo mało wiarygodne przy początku podróży, chociaż precyzyjnym czsem przybycia do celu można sugerować się tak 300km przed celem. Liczę że pomogłem :) zapraszam do dyskusji. pozdr Hue [/QUOTE]
Verification
Wyślij odpowiedź
Forum Samochody Elektryczne
Fora
TESLA
Tesla Supercharger – stacje ładowania Tesli
Planowanie Trasy Tesla SuC | PL - Chorwacja
Top