Płyny eksploatacyjne w samochodach elektrycznych według Total

BigB00

Posiadacz elektryka
Total pokazuje, że ma produkty do aut elektrycznych, ale przy okazji coś tam chlapnie.

Wbrew pozorom, (auta elektryczne) mają jednak dużo punktów wspólnych ze swoimi spalinowymi odpowiednikami.
Pierwszy płyn, który występuje w każdym aucie, niezależnie od rodzaju napędu, to oczywiście płyn do spryskiwaczy.
Podobnie jest w przypadku płynu hamulcowego (...) układy w elektrykach i samochodach z silnikami spalinowymi wykorzystują ten sam rodzaj płynu hamulcowego.


I tu następuje koniec "dużej ilości punktów wspólnych".

A czego możemy się jeszcze dowiedzieć? Jakie oleje i płyny mogą być stosowane w skrzyni biegów, silniku i pakecie baterii. A także, że:
"Wszystkie te płyny muszą być wymieniane zgodnie z zaleceniami producenta pojazdu. Brak terminowej wymiany w przypadku auta będącego w okresie gwarancji może być - w przypadku problemów technicznych - powodem odmowy naprawy w ramach gwarancji. To samo dotyczy zastosowania cieczy bez aprobaty danego producenta” – dodaje Mateusz Myck.
To jak często wymieniacie te płyny i oleje w BMSie, silniku i skrzyni biegów, żeby nie utracić gwarancji?

Na koniec wisienka:
Osobną kwestią jest całkowity ślad węglowy, pozostawiany przy okazji produkcji aut elektrycznych, co do którego opinia ekspertów nie jest jednoznaczna.
 

vwir

Pionier e-mobilności
Weź mi podeślij model albo fotkę, bo pierwszy raz o czymś takim słyszę, żeby opona była zarówno kierunkowa jak i asymetryczna.
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Tak gość od przekladania powiedział.. Mam fotke Michelinow w Tesli... poszukam Wg oponiarzy co mi przekladali na zimowe i z powrotem to i kierunki i asymetria? Bieżnik jest z niesymetrycznymi kanałami i lamelki też inaczej to wg tych co pompują nie pozwala przekładać po przekątnej.
Zimowi mam kierunkowe symetryczne
20210527_163001_copy_1280x720.jpg
20210527_163555_copy_1280x720.jpg
 
Last edited:

VanB

Zadomawiam się
Na pierwszy rzut oka to nie jest opona kierunkowa. Masz gdzieś obok nazwy wielką strzałkę z napisem rotation w te stronę?
W przyrodzie raczej nie występują opony asymetryczne kierunkowe, bo to oznacza, że dany model musi mieć 2 wersje, a jak rozwalisz to trzeba zamawiać konkretną wersję lewą lub prawą. Raczej nikt takich wynalazków w cywilnych autach nie stasuje. Za dużo logistyki i myślenia.

To wygląda na "zwykłą" oponę asymetryczną
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Tez tak mi sie wydaje. Nie mam auta chwilowo... żona zabrała ale kierunki mam na 100% zimowe i to klopot jak zmieniasz z felgami. Już nie będę zimowek kupował zakladam wielosezonowe bo i tak osobowkami nie jeździmy daleko
 

vwir

Pionier e-mobilności
Nie no to zwykłe asymetryczne, żadne kierunkowe. Znam ten model. Jak najbardziej możesz je sobie zamieniać prawo<->lewo. Gość od wulkanizacji ściemniał. Tych które masz na zimę (kierunkowych) nie możesz, a z letnimi możesz robić co chcesz. Zerknij na prawą i lewą jednocześnie - lamelki w jednej kręcą się w przeciwnym kierunku niż w drugiej (a w kierunkowych kręcą się w tą samą stronę).
 
Top