Podróż na Bornholm jesienią (temp od -3 do 2 stopni). Chyba całościowe spojrzenie KOSZT/KWH/CZAS.

Lajkonik

Zadomawiam się
BORNHOLM_IONIQ5_KALKULACJA6.png

Wnioski:
1. Latem czas ładowania skróciłby się o jakąś godzinę (brakuje preheatu baterii). Dopiero po osiągnięciu 15C najchłodniejszego ogniwa udawało się osiągnąć prędkość ładowania na poziomie 120KW. Ani razu nie dało rady 225KW. Raz dobiło do 150KW. Wynika to z prostego faktu, że zanim się rozgrzeje bateria, to skończy się krzywa grzania lub brakowało prądu w łądowarce.
2. Trzeba mieć wyrozumiałą rodzinę rozumiejącą nowinki technologiczne, aby wyjazd można było uznać za udany
3. Raczej trzeba mieć cierpliwość aby jechać średnio 115 - 120 km/h na autostradzie (korzyść: przeczytane 2 audiobooki)
4. Raczej zalecany wełniany sweter na czas podróży
5. Zawsze trzeba mieć plan B
6. Trzeba mieć wykupiony pakiet obniżający cenę kosztów energii. Ja miałem promocyjnego FLEXa w MyHyundai. Niestety po zapowiadanych zwyżkach, cena podróży przekroczy przeciętnego diesla
6. Czy Elektryk jest upierdliwy na trasie 250km+? Tak, szczególnie jak się nie wie jaka będzie infrastruktura u celu podróży
7. Czy bym ponownie kupił elektryka? 3xTAK, bowiem większość jeżdzę po mieście i na dystansach do 250km
 
Last edited:

nabrU

Moderator
Wnioski 2 - 5 oraz 6 to tylko pokłosie jak mniemam kiepskiej infrastruktury, bo nikt mi nie powie, że Ioniq 5 nie jedzie szybciej niż 120km/h albo nie posiada ogrzewania.
 
S

Skasowane_na_zyczenie_2025-01-27

Gość
View attachment 7605
Wnioski:
1. Latem czas ładowania skróciłby się o jakąś godzinę (brakuje preheatu baterii). Dopiero po osiągnięciu 15C najchłodniejszego ogniwa udawało się osiągnąć prędkość ładowania na poziomie 120KW. Ani razu nie dało rady 225KW. Raz dobiło do 150KW. Wynika to z prostego faktu, że zanim się rozgrzeje bateria, to skończy się krzywa grzania lub brakowało prądu w łądowarce.
2. Trzeba mieć wyrozumiałą rodzinę rozumiejącą nowinki technologiczne, aby wyjazd można było uznać za udany
3. Raczej trzeba mieć cierpliwość aby jechać średnio 115 - 120 km/h na autostradzie (korzyść: przeczytane 2 audiobooki)
4. Raczej zalecany wełniany sweter na czas podróży
5. Zawsze trzeba mieć plan B
6. Trzeba mieć wykupiony pakiet obniżający cenę kosztów energii. Ja miałem promocyjnego FLEXa w MyHyundai. Niestety po zapowiadanych zwyżkach, cena podróży przekroczy przeciętnego diesla
6. Czy Elektryk jest upierdliwy na trasie 250km+? Tak, szczególnie jak się nie wie jaka będzie infrastruktura u celu podróży
7. Czy bym ponownie kupił elektryka? 3xTAK, bowiem większość jeżdzę po mieście i na dystansach do 250km
ale super wnioski, dzięki za pomoc
może zechciałbyś się wypowiedzieć na moim wątku? :
 
Top