Podwyżka ładowania na SC w PL z 1.40 PLN na 1.55 PLN

danielm

Pionier e-mobilności
Nie rozumiem porównywania podróżowania VW Polo 1.0 benzyna, do podróżowania TM3 ...
Ja nie porównuję podróżowania skodą fabią 1.2 z LPG (którą miałem i robiłem 60k rocznie) do kosztów podróżowania TM3, czy nawet nissana Leaf 1
Nie rozumiem też, oczekiwania, że na SC ładowanie będzie w cenie taryfy G11.
3 tygodnie temu wybieraliśmy się ze znajomymi z poznania pod warszawe i zamiast jechać moją teslą na dwa samochody postanowiłem jechać z nimi ich KIA Ceed w gazie. jakie było moje zdziwienie gdy się dowiedziałem że ich auto ma 300-350km zasięgu na gazie. czyli praktycznie tyle do moja tesla.
 

Seba020

Zadomawiam się
3 tygodnie temu wybieraliśmy się ze znajomymi z poznania pod warszawe i zamiast jechać moją teslą na dwa samochody postanowiłem jechać z nimi ich KIA Ceed w gazie. jakie było moje zdziwienie gdy się dowiedziałem że ich auto ma 300-350km zasięgu na gazie. czyli praktycznie tyle do moja tesla.

Kto sam miał auto z LPG, ten doskonale zna ten fakt :) włącznie z tym, żeby planować trasę z tankowaniem właśnie co 300-350km
Dlatego tak bardzo dziwi mnie ilość komentarzy "jak będzie 1000km zasięgu, to może kupię", a w garażu pewnie Astra 1.4 turbo z LPG i zasięgiem 300km.

Dodatkowo, jeździłem autem z LPG po Polsce w trasy > 600km, robiąc 60k km rocznie, właśnie mając zasięg 350km (autostradowy oczywiście niższy) i na prawdę to nie jest żaden problem, ale jak życie uczy, jeśli ktoś chce znaleźć problem, to go znajdzie.
 

p0li

Pionier e-mobilności
znowu zaczynacie uogólniac jak z legendarną chorwacją

właśnie wróciłem z 8 dniowego tournee po polsce i pojechałem tam benzyną w gazie bo nie miałem czsu ani ochoty na jazdę od ładowarki do ładowarki
ponadto moje ICE jest 10 razy wygodniejsze w podróży od jakiejkolwiek tesli, mimo spalania 18-20l/100km na autostradzie zasięg przekracza 700km

może za 10 lat jak sieć ładowarek będzie trochę gęstsza zdecyduję się na podróż elektrykiem
 

solik

Pionier e-mobilności
się dowiedziałem że ich auto ma 300-350km zasięgu na gazie. czyli praktycznie tyle do moja tesla.

prawie jak moje V6 xD ja sie smieje ze moje auto ma zasieg jak Tesla ale sie troszke szybciej laduje (tankuje)
 

esselite

Zadomawiam się
Moje renault espace IV, ma zasięg 500km na LPG i przestrzeń na którą z żadnym EV nie da się rywalizować.
Rozumiem, że tankowanie LPG tego ceeda, nie zajmowało 30 min, bo ja uzupełniając LPG o 400km stoję pod dystrybutorem jakieś 5 min. Dzieci śpią, a ja za chwilę jadę dalej.
 

JareG

Pionier e-mobilności
Moje renault espace IV, ma zasięg 500km na LPG i przestrzeń na którą z żadnym EV nie da się rywalizować.
Elektryczne Viano Mercedesa bez problemu w temacie przetrzeni zakasuje Twoje Espace :) A to też osobówka.. Citroen ma Spacetourera, za pół ceny Mercedesa. To z tych, o których wiem.

Rozumiem, że tankowanie LPG tego ceeda, nie zajmowało 30 min, bo ja uzupełniając LPG o 400km stoję pod dystrybutorem jakieś 5 min. Dzieci śpią, a ja za chwilę jadę dalej.
Kiedyś spotkałem się z tak ustawioną pompą od tankowania LPG, że cyferki na dystrybutorze prawie się zlewały.. ale w efekcie rozyebało mi coś w butli, i potem już nie odbijała. I w gratisie wpompowała mi chyba o 10 litrów gazu więcej niż pojemność butli. Jak rozumiem, też spotkałeś taki uturbiony dystrybutor..? 🤣
BTW: Moje A6 Allroad 2.7BT ma butlę 42 litry, wystarcza średnio na 250 km, ale tankuje się coś pod 15 minut.. aż mi łapa cierpnie, bo trza ten cholerny przycisk trzymać..

Pozdr
 

cooler

Pionier e-mobilności
Kto ma/miał ICE w LPG ten się z zasięgu elektryków nie śmieje :)
Z tą szybkością tankowania gazu to też jakbym nie tankował to 20-30 minut na stacji schodziło, bo szyby umyć, bo kolejka po hotdogi żeby zapłacić , bo faktura i kibelek.
2 tygodnie temu zrobilem 5 tys km po Europie i Azji (Bosfor, a jakże) i najmniejszym problemem był czas ładowania, większym była gęstość i sprawność ładowarek. Pęcherz ma swoje prawa i 3-4h w samochodzie to max co mogę wytrzymać bez rozprostowania kości, a tyle TM3 LR zapewnia.
Nie mówiąc już o tym że po krajówkach zasięg rośnie do ponad 500km i ten czas przejazdu wzrasta do 6-7h
 
Last edited:

consigliero

Pionier e-mobilności
Mieliśmy T4R i było to fajne auto, 11 litrów benzyny przy oszczędnej jeździe, po 4 latach założyłem gaz bo miało być taniej i nawet było, ale jak zwykle jest jakieś ale. Butla gazowa w miejsce koła zapasowego, wprawdzie już raz przejechaliśmy Maroko bez zapasu ale to było doświadczenie w drodze. Zatankowanie 80 litrów gazu to było dopiero doświadczenie, kilka minut z palcem na włączniku. Zagranicą, na jednej włoskiej stacji nie chciał się zatankować wybijając zabezpieczenie, dopiero w Szwajcarii się udało znaleźć taką co działa, w Niemczech też trzeba uważać a sposób tankowania daleki było od komfortu tankowania benzyny. Mając auto elektryczne nie wyobrażam sobie sytuacji aby dobrowolnie dać się posadzić za kierownicą auta z silnikiem spalinowym, ale to oczywiście zależy od stylu życia, nasze nam na to pozwala. Z naszej pierwszej wycieczki najbardziej doskwierała nam gęstość stacji ładowania. DC jednak powinno być podstawą, ładowanie w punkcie pośrednim za pomocą AC to strata czasu której nie wypełni obiad, spacer, kawa i ponowny spacer.
 
Top