Forum Samochody Elektryczne
Fora
Nowe posty
Search forums
Pokaż najnowsze
Nowe posty
New media
New media comments
New resources
Najnowsze aktywności
Media
Nowe multimedia
Nowe komentarze
Search media
Resources
Najnowsze recenzje
Search resources
Log in
Register
What's new
Szukaj...
Szukaj...
Szukaj tylko w tytułach
By:
Nowe posty
Search forums
Menu
Log in
Register
Install the app
Install
Forum Samochody Elektryczne
Fora
SZYBKIE stacje ładowania: GreenWay, Ionity, ...
Infrastruktura GreenWay, Orlen, Ionity, ...
Podwyżka ładowania na SC w PL z 1.40 PLN na 1.55 PLN
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Napisz odpowiedź
Message
[QUOTE="Michal, post: 13322, member: 89"] Jeśli kupowałeś elektryka za 250k licząc na to, że co się zwróci, to chyba nie odpaliłeś przed zakupem excela ;) Ładując tylko w domu (0,5 zł / kWh) vs jeżdżąc śmierdzącym dizlem 5L/100km mozna oszczędzić max 17000 zł na 100 000 km (pewnie ~ 5-7 lat). Jak masz panele albo ładujesz tylko na darmowych ładowarkach (praca/Lidl), to wyjdzie Ci 27k oszczędności na te 100k km / 5-7 lat. Tutaj już nie jest źle ale jeśli chciałeś zainwestować to są lepsze sposoby niż 2% w skali roku ;) Liczac realistycznie w 2,5 roku zrobisz pewnie 50k km, z czego 10k to trasy z użyciem SuC, a 40k ładowanie w domu (część trasy też robisz naładowany z domu). To powinno dać oszczędności około 7000 zł. Ja od początku liczyłem, że wyjazd będzie mnie kosztował mniej więcej tyle co ICE ale oszczędności będę miał przy ładowaniu w domu. Raczej nienliczylbym na zwrot z inwestycji w ten sposób. Dla mnie istotniejszy jest mały spadek wartości auta, możliwość odliczenia 75k więcej w działalności dla EV (czyli dodatkowe 14k zł w porównaniu do ICE - pewnie dlatego większość EV jest kupowane "na firmę") i brak przeglądów / wymian oleju. Mam też parkowanie w centrum za darmo, czyli jakieś 33,5 zł / 8h (za bilety parkingowe) albo 300 zł miesięcznie / 3600 zł rocznie (jeśli kupiłbym parking). Do tego wisienka na torcie w porównaniu do śmierdziela dizla, czy nawet mniej śmierdzącej benzyny z turbo, nie trzeba siedzieć w aucie 5 minut u celu i smrodzić, żeby turbina ostygła :P Podsumowując jak masz działalność, obroty pozwalające na zakup takiego auta i nie zmienią możliwości wyciągnięcia auta do prywatnego majątku (podobno mają zmienić :(((( ), to takie auto kosztuje około 0 zł za 2,5 letni wynajem + energia, którą zużyjesz, a jeździsz wypasionym autem ;) Gdybyś kupił do działalności dizla (np. bmw 330d) w podobnej cenie (250k) to: 1. Stracisz 14k odliczenia, bo limit to 150k, a nie 225k. 2. Wartość po 2,5 roku spadnie pewnie bardziej do 160-180k niż 200k - stracisz ~30k w porównaniu do TM3LR. 3. Zapłacisz więcej za energię/paliwo - tak jak pisałem wcześniej ok 7000 zł. 4. Nie mam pojęcia ile w takim BMW kosztują przeglądy/wymiany w pierwszych 3 latach. Pewnie można założyć, że jakieś 3000 zł. W sumie powinno to dać około 40k jeśli nie masz działalności i 54k jeśli masz. [/QUOTE]
Verification
Wyślij odpowiedź
Forum Samochody Elektryczne
Fora
SZYBKIE stacje ładowania: GreenWay, Ionity, ...
Infrastruktura GreenWay, Orlen, Ionity, ...
Podwyżka ładowania na SC w PL z 1.40 PLN na 1.55 PLN
Top