Pomocy szukam.

Grzonas

Nowy na Forum
Część
w maju tegoż roku kupiłem Córce ZOE 22kW (produkcja listopad 2015, 92k przebiegu, jeden właściciel Norwegia).
Do przedwczoraj wszystko było OK. Dziennie przejeżdżała jakieś 20 - 40 kilometrów i podłączała się co drugi dzień w domu do ładowarki.
Niestety auto nie chce się teraz ładować :(
Sprawdzałem na ładowarkach 230V: od mojego Nissana Leafa, na ładowarce Renault, na pożyczonej ładowarce trzeciej firmy - nic.
Dalej nie pojadę bo auto pokazuje 7% akt i 0 Zasięgu.
Wymontowałem akumulator 12V, zawiozłem do warsztatu powiedziałem że pracował w elektryku.
Pomierzyli, pomęczyli, przez dobę podłączyli do stacji i mówią że jest super.
Jest ktoś w okolicy Trójmiasta, kto mogły mi pomóc zdiagnozować problem.
Serwisu Renault pod firmą Zdu... ze względu na doświadczenia boję się jak ognia.

Pozdrawiam
Marek
 

vwir

Pionier e-mobilności
Część
w maju tegoż roku kupiłem Córce ZOE 22kW (produkcja listopad 2015, 92k przebiegu, jeden właściciel Norwegia).
Do przedwczoraj wszystko było OK. Dziennie przejeżdżała jakieś 20 - 40 kilometrów i podłączała się co drugi dzień w domu do ładowarki.
Niestety auto nie chce się teraz ładować :(
Sprawdzałem na ładowarkach 230V: od mojego Nissana Leafa, na ładowarce Renault, na pożyczonej ładowarce trzeciej firmy - nic.
Dalej nie pojadę bo auto pokazuje 7% akt i 0 Zasięgu.
Wymontowałem akumulator 12V, zawiozłem do warsztatu powiedziałem że pracował w elektryku.
Pomierzyli, pomęczyli, przez dobę podłączyli do stacji i mówią że jest super.
Jest ktoś w okolicy Trójmiasta, kto mogły mi pomóc zdiagnozować problem.
Serwisu Renault pod firmą Zdu... ze względu na doświadczenia boję się jak ognia.

Pozdrawiam
Marek
Ja bym uderzył do Patryka: https://www.upatryka.com/ Niestety, musiałbyś wrzucić autko na lawetę, bo do Radomia nie masz blisko.
Niedawno uzdrowił Zoe mojego znajomego (ale już po lifcie, z baterią 50kWh). Nie chciała się ładować po kolizji. Już działa.
 

Olecki

Pionier e-mobilności
Objawy wskazują na uszkodzoną ładowarkę pokładową, da się naprawić ale raczej tanio nie będzie niestety.
 

eldawido

Zadomawiam się
Możesz sprawdzić czy bolce w gnieździe są czyste, niewciśnięte do dołu itp. Jakiś błąd na wyświetlaczu?
 

Grzonas

Nowy na Forum
Możesz sprawdzić czy bolce w gnieździe są czyste, niewciśnięte do dołu itp. Jakiś błąd na wyświetlaczu?
Dziękuję za zainteresowanie.
Chyba będzie laweta i podróż do jednego z dwóch serwisów "uPatryka" bądź "Ciara".
Macie jakieś doświadczenia ?
 

Arturro

Nowy na Forum
Dzień dobry, od 600 km jestem właścicielem ZOE R240, z bateria 22 kWh.
Niestety ostatnio pojawił się komunikat - system elekt do kontroli, akumulator trakcyjny pokazywał zasięg 34 km, a na dworzu rano -2.
Czy jechać z tym do serwisu?
 

Grzonas

Nowy na Forum
Dzień dobry, od 600 km jestem właścicielem ZOE R240, z bateria 22 kWh.
Niestety ostatnio pojawił się komunikat - system elekt do kontroli, akumulator trakcyjny pokazywał zasięg 34 km, a na dworzu rano -2.
Czy jechać z tym do serwisu?
Cześć
W moim przypadku winny był konektor "masy" - bolec w gnieździe ładowania (brudny i luźny).
Nikogo nie reklamuje ale "uPatryka" i "Ciara" często podpowiadają przez telefon co zrobić zanim auto do serwisu będzie musiało podjechać.

Pozdrawiam
Marek
 

vwir

Pionier e-mobilności
A ja polecę Patryka. Pomógł mojemu znajomemu z Zoe, tylko tym nowszym ZE50. Dodam, że ASO kompletnie nie wiedziało od czego nawet zacząć.
 

Trapp

Zadomawiam się
U mnie Zoe zimą wariowalo przy slabym akumulatorze 12V i temp <0
Prosze doladowac aku i sprawdzic czy jest ok
Aku w Zoe trzeba zmieniac co 2 lata.
 

karolkus

Nowy na Forum
Cześć. Ja tez miałem problem z ładowaniem w zoe z 2015r. po zagłębieniu się w problem i wykupieniu dostepu do dokumentacji renault. Wyszło ze do wymiany był prostownik który na nieszczęście zamontowali na wysokosci prawej podłużnicy wiec w zzasadzie trzeba było wyjąć silnik. w załączniu przesyłam rysunek pogłądowy (wymieniłem układ prostujący 1) do wymiany trzeba zaopatrzyć się w odpowiednią ilość pasty termoprzewodzącej :) układ który wymieniłem w zeszły roku kosztował bodaj 1600pln w aso.
 

Attachments

  • pec.JPG
    pec.JPG
    67 KB · Liczba wyświetleń: 20

Cypis

Nowy na Forum
Czesc.Mam Zoe poliftowe R135.
Mam naladowany akumulator trakcyjny np.w 80 % a często pojawia mi sie komunikat na konsoli komunikat na wyswietlaczu - czy chcesz naladowac akumulator ?
lub nie ma stacji ładowania w poblizu
O co kaman bo nie wiem o co chodzi a irytuje mnie to.
Mial ktos moze do czynienia z podobnym przypadkiem kto ma Zoe ?Dzieki
 

Cav

Pionier e-mobilności
Czesc.Mam Zoe poliftowe R135.
Mam naladowany akumulator trakcyjny np.w 80 % a często pojawia mi sie komunikat na konsoli komunikat na wyswietlaczu - czy chcesz naladowac akumulator ?
lub nie ma stacji ładowania w poblizu
O co kaman bo nie wiem o co chodzi a irytuje mnie to.
Mial ktos moze do czynienia z podobnym przypadkiem kto ma Zoe ?Dzieki
Aku 12V sprawny w 100%?
 

Cypis

Nowy na Forum
Aku 12V sprawny w 100%?
Akumulator 12 V na bank sprawny .Sprawdzalem napięcie na wylączonym i pokazuje 12,7 V .Czyli aku mozemy wykluczyc.Żadne inne kontrolki rowniez sie nie swiecą.Nic nie piszczy tylko ten komunikat się pojawia.Nawet dzisiaj jak jechalem , chociaz przez noc ladowalem do 90% trakcyjny.Ma Pani /Pan jakis pomysl co to moze byc ?
 

Cav

Pionier e-mobilności
Akumulator 12 V na bank sprawny .Sprawdzalem napięcie na wylączonym
Chodzi o sprawność pod obciążeniem.
Bez obciążenia, to często zepsuty eku 12v pokazuje że jest sprawny....

A dziwne komunikaty w Zoe bardzo często mają takie właśnie podłoże.
W innych elektrykach zresztą też.
 

adamusek

Zadomawiam się
zobaczyc parametry pracy akumulatora na CanZe proponuje...
 

Cypis

Nowy na Forum
Chodzi o sprawność pod obciążeniem.
Bez obciążenia, to często zepsuty eku 12v pokazuje że jest sprawny....

A dziwne komunikaty w Zoe bardzo często mają takie właśnie podłoże.
W innych elektrykach zresztą też.
Pod obciązeniem jest 14,5 V.Dzisiaj chcialem zrobic zdjecie komunikatu.Jak na zlosc dzisiaj sie nie pojawil
 

Kameleon

Zadomawiam się
Pod obciązeniem jest 14,5 V.Dzisiaj chcialem zrobic zdjecie komunikatu.Jak na zlosc dzisiaj sie nie pojawil
Pod obciążeniem nie ma możliwości na 14.5V. To co Ty robisz to mierzysz napięcie jednocześnie ładując akumulator. Nie masz narzędzi do zmierzenia akumulatora 12V pod obciążeniem. Uproszczając - powinieneś zmierzyć napięcie akumulatora który jest pod obciążeniem jednocześnie bez ładowania (źródła prądu jak np alternator) czyli masz mniej sprzętu niż talentu.

Sprawność akumulatora kwasowo-ołowiowego powinieneś mierzyć pod obciążeniem (wykluczając jednocześnie jego ładowanie).
Jak zmierzysz na aku, że jest 13V bez obciążenia to mało Ci to powie o ogólnej sprawności/pojemności aku.
 
Top