Forum Samochody Elektryczne
Fora
Nowe posty
Search forums
Pokaż najnowsze
Nowe posty
New media
New media comments
New resources
Najnowsze aktywności
Media
Nowe multimedia
Nowe komentarze
Search media
Resources
Najnowsze recenzje
Search resources
Log in
Register
What's new
Szukaj...
Szukaj...
Szukaj tylko w tytułach
By:
Nowe posty
Search forums
Menu
Log in
Register
Install the app
Install
Forum Samochody Elektryczne
Fora
Forum ogólne – zapraszamy!
Reddikop – znaleziska z sieci
Porównanie 3 stara nowa bez sensu ale czy musi on być ?
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Napisz odpowiedź
Message
[QUOTE="blazej, post: 180691, member: 3910"] Ale o czym Ty piszesz? Cały czas nie rozumiesz. Ja nikogo nie próbuję przekonać, że jak będziesz jechał po ze średnią prędkością 130 km/h to zrobisz 400 km. Raczej jak ustawisz 130 km/h na polskiej autostradzie na tempomacie to tyle przejedziesz od 100 do 0%. Jak ktoś cokolwiek potrafi liczyć, to sobie ustali, ile przejedzie od 100 do 15 i później od 80 do dajmy 20%. Średnia jest wypadkową różnych czynników i możesz mieć zupełnie różne zużycie przy tej samej średniej. Myślę, że nawet o 40-50%. Każdy jeździ inaczej - jedyne sensowne porównania dotyczą zasięgu przy określonych prędkościach, bo to jest jakaś wykładnia do porównania samochodów. Podobnie jedyne sensowne dane do porównywania to pełny zasięg. Dlaczego? Bo jeden będzie jeździł 10-60% w trasie, inny 5-85%, a jeszcze ktoś inny 100-5% a później 90-5%. Ja nie schodzę poniżej 15% i nie ładuję powyżej 80-85% prawie nigdy, chyba, że akurat planuję zrobić trasę na raz 100-20%, co zdarzyło się dwa razy. Ba - często startuję w trasę z typowych 40-60% i ładuję po drodze tylko 10-65% zamiast łupać od 100% na raz, bo tak wolę. Do tego nie miałem jeszcze zimy z EV, dlatego wcale o tym nie piszę póki co. Jeśli ktoś ma odrobinę oleju w głowie i sobie spojrzy na zasięg i zużycie przy 120 i 90 km/h, to szybko jednym rzutem oka na zużycie w trasie sobie styl dostosuje do potrzeb w danym momencie. Nie ma dla mnie jako użytkownika EV cenniejszych danych niż właśnie surowe liczby obejmujące zużycie przy danej prędkości i temperaturze i warunkach (deszcz, śnieg, upał). Na to nie mam żadnego wpływu. Reszta to już zależy od mojego stylu jazdy. I akurat Nyland zrobił w tym teście dokładnie takie liczby, jakie robię ja przy podobnych prędkościach. Inni podawali w obie strony jakieś zupełnie dla mnie niewiarygodne wartości, dlatego uznałem, że warto tutaj ten test opublikować i dopisać, że jako użytkownik tego samego auta uważam go za wzorcowy. Do tego dorzuciłem porównania z innymi M3 i VW oraz Scenic. Tyle. [/QUOTE]
Verification
Wyślij odpowiedź
Forum Samochody Elektryczne
Fora
Forum ogólne – zapraszamy!
Reddikop – znaleziska z sieci
Porównanie 3 stara nowa bez sensu ale czy musi on być ?
Top