Forum Samochody Elektryczne
Fora
Nowe posty
Search forums
Pokaż najnowsze
Nowe posty
New media
New media comments
New resources
Najnowsze aktywności
Media
Nowe multimedia
Nowe komentarze
Search media
Resources
Najnowsze recenzje
Search resources
Log in
Register
What's new
Szukaj...
Szukaj...
Szukaj tylko w tytułach
By:
Nowe posty
Search forums
Menu
Log in
Register
Install the app
Install
Forum Samochody Elektryczne
Fora
SZYBKIE stacje ładowania: GreenWay, Ionity, ...
Infrastruktura GreenWay, Orlen, Ionity, ...
Porównanie Ionity z Superchargerami na podstawie Tesla model 3 SR+ 2019
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Napisz odpowiedź
Message
[QUOTE="danielm, post: 18325, member: 12"] Korzystając z wolnej soboty postanowiłem wybrać się na testy ładowania na Ionity swoją Teslą Model 3 SR+. Auto nie widzi jeszcze tych ładowarek więc nie dogrzewa baterii w ich drodze, ale droga wiodła z Superchargera w Ciechocinku do na Mop Olsze ale w kierunku na Łódź (134km na oko), czyli trzeba Mop przejechać i zawrócić. Taki wybór bo chciałem zejść jak najniżej ze stanem naładowania baterii. Pomijając nawałnicę nad Toruniem to średnia predkość 130km/h więc baterie uważam za odpowiednio dogrzaną. Na ładowarkę dojechałem z 2% baterii, planowałem ładować się do 50%, ale przerwanie sesji z aplikacji Ionity trwało kilka minut i nie zadziałało, więc naładowałem się do 58% i przerwałem z auta. Poniżej wykresy krzywych ładowania: - linia czarna to test który odbył się ubiegłej zimy. auto spędziło dobę przed garażem w minus 15 stopniach, następnie pojechało do superchargera w ciechocinku bez wybierania go w nawigacji, czyli bez dogrzewania baterii. trasa 75km, z czego ostatnie 15km prędkością autostradową, bateria nie dała rady się dogrzać, SCv2 - linia czerwono-brązowa, następnie, nadal przy -15 stopniach dwa odcinki po 90km autostradą, z superchargerem ustawionym w nawigacji, bateria dogrzana, SCv2 - linia zielona to 200km autostradą, bez superchargera w nawigacji, przy temperaturze około 5 stopni, prędkości autostradowe, to wystarczyło by odpowiednio dogrzać baterie, SCv2 - linia fioletowa to ładowanie na SCv3 w Ciechocinku. pamiętajmy że to SR+ czyli bateria 50kwh, maksymalna moc ładowania zgodna z tym co dopuszcza Tesla czyli 170KW czyli ponad 3C - linia jasno-niebieska czyli dzisiejsze ładowanie na Ionity, praktycznie linia się pokrywa, minimalnie szybciej opada. Według Ionity pobrałem 23kwh energii w 13 minut, ze średnią mocą 112KW i zapłaciłem za tę przyjemność 80zł. Według Tesli pobrałem 25kwh energii, ale zatrzymywałem ładowanie z apki Ionity gdy było 24kwh według auta. Gdyby chcieć w ten sposób policzyć straty na ładowaniu, to wychodzi że są ujemne :) [/QUOTE]
Verification
Wyślij odpowiedź
Forum Samochody Elektryczne
Fora
SZYBKIE stacje ładowania: GreenWay, Ionity, ...
Infrastruktura GreenWay, Orlen, Ionity, ...
Porównanie Ionity z Superchargerami na podstawie Tesla model 3 SR+ 2019
Top