Forum Samochody Elektryczne
Fora
Nowe posty
Search forums
Pokaż najnowsze
Nowe posty
New media
New media comments
New resources
Najnowsze aktywności
Media
Nowe multimedia
Nowe komentarze
Search media
Resources
Najnowsze recenzje
Search resources
Log in
Register
What's new
Szukaj...
Szukaj...
Szukaj tylko w tytułach
By:
Nowe posty
Search forums
Menu
Log in
Register
Install the app
Install
Forum Samochody Elektryczne
Fora
TESLA
Inne modele i pozostałe pytania
Porównanie zużycie energii lato/zima lub dystans np 20000 km. Tesla 3 RWD Highland z baterią LFP a Tesla 3 LR Highland
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Napisz odpowiedź
Message
[QUOTE="Michal, post: 150876, member: 89"] Hej, postaram się odpowiedzieć na Twoje wątpliwości. Różnice w zużyciu dość dobrze widać w danych EPA, które są prezentowane na stronie ev-database.org - 139/150 Wh/km - LR ma około 8% większe zużycie EPA i pewnie tak wyjdzie średnio. Chociaż zimą LFP weźmie pewnie więcej na grzanie oraz będziesz miał mniejszą rekuperację startując z zimną baterią... Żywotność baterii niby powinna być większa w LFP ale dane pokazują, że jest podobnie do baterii NCA LG z LR. Warto pamiętać, że przy modelach RWD masz 160 000 km gwarancji na baterię i silniki, a przy AWD jest 192 000 km, więc to też jakiś bonus - coś jak dodatkowy rok gwarancji. Zużycie na podgrzewanie to pewnie jakieś 1-2 kWh dziennie w dni pracy w zimie - można oszacować, że to będzie około 2 MWh w ciągu 15 lat, co powinno kosztować około 2 000 zł (2 kWh x 3 mce x 21 dni x 15 lat x 1 zł/kWh) - moim zdaniem pomijalne w tak długim okresie. Dodatkowo zimy jednak są coraz cieplejsze, ale energia może być droższa - powinno się wyrównać na takim poziomie jak podałem... Na tę chwilę nic na to nie wskazuje. Nowe baterie Tesli od LG wydają się mieć podobną trwałość do LFP, a baterie Panasonic też w zasadzie prawie nie degradują poza początkowym 1-3%. Tesla daje gwarancję, że w AWD bateria nie będzie miała degradacji większej niż 70% po 8 latach albo przebiegu 192 000 km - co nastąpi szybciej. Raczej to jest ich najgorszy scenariusz, czyli ładowanie tylko na DC. Przy ładowaniu głównie AC powinno to postępować znacznie wolniej. Dane Tesli wskazują na degradację 12% po 150 000 mil (240 000 km). Przy czym te dane dotyczą baterii Panasonic (bo takie są wsadzane do modeli S/X), które mają trochę gorszą chemię. [[URL='https://www.tesla.com/ns_videos/2022-tesla-impact-report.pdf']źródło[/URL]] [ATTACH type="full" alt="1712682740807.png"]17069[/ATTACH] Zakładając degradację jak wyżej, albo nawet większą, powiedzmy 20%, bo to jednak trochę dłuższy czas, to będziesz miał dostępne w baterii około 55 kWh x 80% = 44 kWh energii. Zakładając zużycie w okolicy 200 Wh/km przejedziesz na takiej baterii 220 km, albo 180km i zostanie Ci około 20%. Jeśli masz lekką nogę to pewnie zużycie będziesz miał nawet 180 Wh/km, więc powinno być nawet lepiej. Podsumowanie: Jeszcze na koniec moje zdanie dotyczące wyboru auta: Moim zdaniem dla "oszczędności" nie warto brać tańszego auta, bo jeśli planujesz jeździć nim rzeczywiście 15 lat, to oszczędność będzie tylko pozorna. Większa bateria to zawsze mniej cykli - zamiast zużywać codziennie LFP w zakresie 100-27%, będziesz mógł zużywać NCA w zakresie 80-25%, a to powinno dać bardzo małą ilość faktycznych cykli ładowania, które zużyjesz w baterii. Ponadto będziesz miał znacznie większy "bufor" bezpieczeństwa w razie degradacji albo jakiś nagłych wyjazdów. Dodatkowo AWD, to jednak AWD - na śniegu / lodzie powinno być trochę bezpieczniej. Takie jest moje zdanie. [/QUOTE]
Verification
Wyślij odpowiedź
Forum Samochody Elektryczne
Fora
TESLA
Inne modele i pozostałe pytania
Porównanie zużycie energii lato/zima lub dystans np 20000 km. Tesla 3 RWD Highland z baterią LFP a Tesla 3 LR Highland
Top