Forum Samochody Elektryczne
Fora
Nowe posty
Search forums
Pokaż najnowsze
Nowe posty
New media
New media comments
New resources
Najnowsze aktywności
Media
Nowe multimedia
Nowe komentarze
Search media
Resources
Najnowsze recenzje
Search resources
Log in
Register
What's new
Szukaj...
Szukaj...
Szukaj tylko w tytułach
By:
Nowe posty
Search forums
Menu
Log in
Register
Install the app
Install
Forum Samochody Elektryczne
Fora
TESLA
Inne modele i pozostałe pytania
Porównanie zużycie energii lato/zima lub dystans np 20000 km. Tesla 3 RWD Highland z baterią LFP a Tesla 3 LR Highland
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Napisz odpowiedź
Message
[QUOTE="piotrpo, post: 153628, member: 3354"] Jeżeli zakładasz 30k rocznie przebiegu i planujesz trzymać samochód do końca, to moim zdaniem elektryk, szczególnie przy "darmowym" prądzie jest jedynym słusznym wyborem. Zakładając te 15 lat i 450 tysięcy łącznego przebiegu, spokojnie zaoszczędzisz kasę na baterię, porównując to do diesla, który w tym czasie: - zużyje 31500l paliwa po 6.70 za 211050 zł w dzisiejszych cenach (zakładam bardzo ostrożnie, że spalanie to 7l/100). - Wypije ileś tam AdBlue, lekko licząc 15k - 2 razy będzie wymagał wymiany sprzęgła + 2 masy 20000zł - Wymiany iluś tam czujników przepływu, położenia wału, termostatów, pomp paliwa 5000zł - 30 wymian oleju i filtrów 20000zł - potencjalne problemy z turbiną, EGR, klapami wirowymi, DPF. Niech będzie 10000 zł - dodatkowe wymiany hamulców powiedzmy 5 razy po 3000zł = 15000 zł - 2 wymiany rozrządu 5000zł Koszt łącznie, to 296050 zł. Ceny i częstotliwość szacuję wg. mojej wiedzy i doświadczenia To co może walnąć w EV ekstra w porównaniu do spalinowego: - bateria 80000zł, ale załóżmy regenerację i 20000 zł - silniki 20000zł (załóżmy, że oba walną po gwarancji...) - pompa ciepła (nie pada, ale niech będzie) 5000zł - jakieś tam pierdoły - gniazda, falowniki itp. 10000 Razem: 86000 zł Do tego energia, załóżmy 200Wh/km = 90 000 kWh. Tutaj już cenę trzeba sobie policzyć dla siebie. Coś tam teraz pisza o 1.3 PLN po przekroczeniu limitu: 117000 Czyli nawet w takich dość niekorzystnych dla EV porównaniach ~100000 zł mniej w całym okresie eksploatacji. Dodatkowy plus w elektrykach, to fakt, że jak coś z napędu (bateria, silniki) ma walnąć, to raczej zrobi to na gwarancji. No i plusy czysto użytkowe: - komfort akustyczny i termiczny (wsiadasz do ogrzanego/schłodzonego samochodu). - cena zakupu/wyposażenie/możliwości RWD czy LR: LR ma większy zasięg, nieco lepsze wykończenie, lepsze przyśpieszenie. Teoretycznie baterie Li-Ion degradują szybciej niż LFP, ale: - 50% mają większą pojemnosć, co oznacza 33% mniej koniecznych cykli ładowania - można z nich korzystać w zakresie 20-80, albo 30-70, czy nawet 40-60, a im bliżej 50%, tym niższa degradacja, chociaż zysk na trwałości nie jest taki jak przy zejściu z 100% do 80%. Podsumowując, kupując samochód z zamiarem wykorzystania do samego końca, brałbym LR, zakładając jednak, że niższe koszty utrzymania nie oznaczają braku kosztów utrzymania. [/QUOTE]
Verification
Wyślij odpowiedź
Forum Samochody Elektryczne
Fora
TESLA
Inne modele i pozostałe pytania
Porównanie zużycie energii lato/zima lub dystans np 20000 km. Tesla 3 RWD Highland z baterią LFP a Tesla 3 LR Highland
Top