BigB00
Posiadacz elektryka
Wiceprezes Porsche ds. Sportów motorowych i samochodów GT, dr Frank Walliser, uważa, że silniki spalinowe wykorzystujące paliwo syntetyczne, czyli eFuel, sprawią, że samochody spalinowe będą tak czyste, jak ich elektryczne alternatywy.
"Paliwa syntetyczne są bardzo ważne, ponieważ pozwalają nam zmniejszyć produkcję CO2. Emisje są o wiele lepsze niż obecne paliwo, z mniejszą ilością cząstek stałych i mniejszą emisją NOx; Paliwa syntetyczne mają od ośmiu do dziesięciu składników, podczas gdy benzyna ma obecnie 30-40 i nie wszystkie z nich są mile widziane ”- wyjaśnił Walliser.
„Paliwo syntetyczne jest czystsze i nie ma produktów ubocznych, a kiedy zaczynamy pełną produkcję, spodziewamy się redukcji CO2 o 85 procent. Z perspektywy „od studni do koła” - i trzeba wziąć pod uwagę wpływ od studni do koła wszystkich pojazdów - będzie to ten sam poziom CO2 wytwarzany podczas produkcji i użytkowania pojazdu elektrycznego ”.
Póki co Porsche oczekuje, że będzie miało ok 130tys litrów tego paliwa do 2022.
Póki co nie wiadomo nic o wkładzie energetycznym w uzyskanie tego paliwa, a jest to jednym z problemów tego rozwiązania.
www.evo.co.uk
"Paliwa syntetyczne są bardzo ważne, ponieważ pozwalają nam zmniejszyć produkcję CO2. Emisje są o wiele lepsze niż obecne paliwo, z mniejszą ilością cząstek stałych i mniejszą emisją NOx; Paliwa syntetyczne mają od ośmiu do dziesięciu składników, podczas gdy benzyna ma obecnie 30-40 i nie wszystkie z nich są mile widziane ”- wyjaśnił Walliser.
„Paliwo syntetyczne jest czystsze i nie ma produktów ubocznych, a kiedy zaczynamy pełną produkcję, spodziewamy się redukcji CO2 o 85 procent. Z perspektywy „od studni do koła” - i trzeba wziąć pod uwagę wpływ od studni do koła wszystkich pojazdów - będzie to ten sam poziom CO2 wytwarzany podczas produkcji i użytkowania pojazdu elektrycznego ”.
Póki co Porsche oczekuje, że będzie miało ok 130tys litrów tego paliwa do 2022.
Póki co nie wiadomo nic o wkładzie energetycznym w uzyskanie tego paliwa, a jest to jednym z problemów tego rozwiązania.

efuels, sustainability and sports cars – is it the key to saving the combustion engine? | Evo
As automotive sustainability comes into focus ahead of the European 2030 IC ban, eFuels are emerging as a possible solution