Forum Samochody Elektryczne
Fora
Nowe posty
Search forums
Pokaż najnowsze
Nowe posty
New media
New media comments
New resources
Najnowsze aktywności
Media
Nowe multimedia
Nowe komentarze
Search media
Resources
Najnowsze recenzje
Search resources
Log in
Register
What's new
Szukaj...
Szukaj...
Szukaj tylko w tytułach
By:
Nowe posty
Search forums
Menu
Log in
Register
Install the app
Install
Forum Samochody Elektryczne
Fora
TESLA
Tesla Model 3 Forum • Tesla 3, TM3 SR+, LR, Perf
Poszukuje belki dachowe
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Napisz odpowiedź
Message
[QUOTE="ciastek, post: 62113, member: 476"] Mówiąc o uszkodzeniach dachu masz zapewne na myśli uszkodzenie szyby dachowej. Można to zrobić błędnie montując bagażnik: a) nie wsuwając haczyków w ich miejsce - wtedy przy dokręcaniu ściskasz szybę, b) dokręcając zbyt mocno - tak mocno, że wyrywasz punkty mocowania. Obydwa przypadki wydają się proste do uniknięcia przy zachowaniu uwagi podczas montażu. Co do b) warto wspomnieć, że po pierwszych doniesieniach o pękających szybach Tesla zmniejszyła zalecany moment dokręcania śrub. Dla pewności wyposażyłem się w klucz dynamometryczny i używam go przy każdym montażu. To druga możliwość uszkodzenia. Gumowe podkładki belek leżą bezpośrednio na karoserii dachu (jak to ładnie nazwać?). Dostajesz w komplecie PPF do zabezpieczenia tych miejsc, ale ryzyko porysowania jest. Ja rys jeszcze nie zauważyłem. Jeśli zawija się pod szybę, to źle montujesz. Powinieneś odchylić ją w stronę szyby. Po zdemontowaniu pozostaje szpara, lecz po krótkim czasie guma wraca do swojego pierwotnego kształtu. Nie ma co się pieścić z PPF. Po zdjęciu belek i tak trzeba zdjąć tę folię, gdyż wygląda paskudnie. Ja je przechowuję przyklejone na kawałku plastiku, a przed montażem myję wodą z mydłem i montuję na mokro. W ten sposób mam nadzieję uniknąć brudu pod folią, który mógłby porysować lakier. Musisz mieć pewność, że haczyki są w przewidzianym dla nich miejscu. Upewniam się że tak jest przesuwając wsunięty haczyk w przód i w tył - jeśli rusza się +/- 7 mm (:D), to znaczy, że jest w właściwym miejscu - pod przeznaczonym dla niego metalowym uchwytem. Myślę, że warto przynajmniej na początku skorzystać z klucza dynamometrycznego, by wyczuć zalecany moment dokręcania. [USER=531]@viallos[/USER] - mogę użyczyć swojego. Po zamontowaniu warto poruszać belkami, by upewnić się, że się nie ruszają i w miarę potrzeby dokręcić. Zalety OEMowych belek: - niebrzydkie - aerodynamiczne - mają rowek T z gumą, którą się w nim pozostawia - nie trzeba ciąć i zmniejsza hałas Wady OEMowych belek: - czasochłonny montaż - zajmuje mi ok. 20 min - nie są szerokie - są wypukłe - tylna belka jest wyżej od przedniej I jeszcze chwalifocia. :D [SPOILER="pic"][ATTACH type="full"]7463[/ATTACH][/SPOILER] [/QUOTE]
Verification
Wyślij odpowiedź
Forum Samochody Elektryczne
Fora
TESLA
Tesla Model 3 Forum • Tesla 3, TM3 SR+, LR, Perf
Poszukuje belki dachowe
Top