Potrzeba nowych wielostanowiskowych ładowarek.

Trapp

Zadomawiam się
Ostatni weekend w Zakopanem - GreenWay zajety cały dzień, PGE tak samo. Przy dwóch zlaczach CSS na cale Zakopane to jest bardzo słabiutko. Na Orlenie kolejka 3 ! samochodow do ładowarki ...
Jesli infrastruktura sie nie poprawi to dalsze podróże mogą być wyzwaniem.
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Ostatni weekend w Zakopanem - GreenWay zajety cały dzień, PGE tak samo. Przy dwóch zlaczach CSS na cale Zakopane to jest bardzo słabiutko. Na Orlenie kolejka 3 ! samochodow do ładowarki ...
Jesli infrastruktura sie nie poprawi to dalsze podróże mogą być wyzwaniem.
Ale na GW ktos sie ladowal czy taka kolejka ?
 

Michal

Moderator
Mam kilka uwag/pomysłów do tego co napisałeś:
  1. Zakopane to nie jest lokalizacja "na trasie" tam nie przyjeżdża się na parę minut / godzin, tylko raczej na noc. W związku z tym mały sens ma stawianie tam wielostanowiskowych szybkich ładowarek CCS, a większy umożliwienie ładowania w miejscach noclegowych w nocy podczas snu. Moim zdaniem po prostu następnym razem szukając noclegu kieruj się dostępnością ładowania w nocy.
  2. "Dalsze podróże", oznaczają przynajmniej dla mnie, konieczność ładowania w trasie właśnie po to żeby dotrzeć na miejsce, a tam naładować się nocą. Nie widzę jak duża stacja ładowania CCS pomogła by w dalszych podróżach, skoro z Zakopanego nie da się nigdzie dojechać :p 1000 razy bardziej wolę, żeby stawiali ładowarki na MOPach.
  3. Niedawno pojawiło się fajne narzędzie ;) pozwalające sprawdzić obłożenie ładowarek i zweryfikować to co napisałeś, więc zróbmy to (napisałeś "ostatni weekend, więc zakładam, że miałeś na myśli 2-3.07.2022):
    1. Ładowarka GW 50kW - dość długa przerwa w ładowaniach od 13:15 02.07.2022 do 10:40 03.07.2022ev_charging.jpg
    2. Ładowarka Orlen - była wolna praktycznie cały czas o 20:00 02.07 do końca niedzieli, oprócz jednego ładowania które trwało 10 minut. Ogólnie ładowania wydają się bardzo krótkie i nie po kolei.ev_charging.jpg
    3. Jest tam jeszcze 50kW PGE, która wydaje się najmniej uczęszczana:ev_charging.jpg
Ogólnie można powiedzieć, że przez większość czasu ładowarki w Zakopanym się nudziły w ostatni weekend ;)
 

Trapp

Zadomawiam się
Ostatni weekend dla mnie to znaczy 9-10.07.2022 :)
Można prosić o link do w/w narzędzia?
PS. Zajęty Orlen to Częstochowa w trasie - oczekiwały 3 samochody , na dodatek 1 stanowisko zajęte przez Dacię Duster... i brak kierowcy...
Obawiam się że obecnie ładowarki w Zakopanem są /mogą być wykorzystywane jako miejsca parkingowe z dobrą lokalizacją ponieważ normalne miejsca postojowe są w 100 % obłożone w okolicach centrum
GreenWay - w sobotę był fizycznie zajęty ( znaczy stały samochody na stanowiskach :) ) od około 12 do 21.00 w sobotę.
 
Last edited:

vwir

Pionier e-mobilności
Na Greenway był zajęty tylko type2, CCS/Chademo były praktycznie nieużywane (kilka krótkich sesji przez cały dzień). Przy czym ten zajęty type2 to tak naprawdę jedna sesja od 11:13 do 14:07, druga od 14:07 do 16:03, potem ładowarka była wolna przez ponad godzinę do 17:12 i pojawiła się trzecia sesja od 17:12 do 19:57. O CCS/Chademo szkoda gadać, bo był niemalże cały czas dostępny (trzy sesje po 1h przez cały dzień).

PGE w Zakopanem: CCS/Chademo były nieużywane od godziny 11:40 w sobotę aż do teraz. Type2 był bardziej obłożony, ale od godziny 17 w sobotę był wolny.

Orlen w Zakopanem - użyty w sobotę kilka razy CCS/Chademo, żadnych kolejek tam nie widać. Type2 użyty w sobotę raz, przez 25 minut.
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Jak nie bedzie solidnych kar i konsekwencji nieuniknionej , "za siedzenie w kiblu bez wypróżniania " , to będzie jak jazda z dymiącym dieslem g nikt się tym nie przejmuje .Glina jedzie za takim i ma to w dupie.,.Czyli oznacza to nagminne zajmowanie miejsc przez ICE , a przede wszystkim stanie z kablem dla pucu lub po naładaowaniu.
Znam ludzi co ich stać zapłacić raz w tygodniu kilkadziesiąt zlotych kary za luksusowe miejsce pod Galerią .A łamanie zasad w tym kraju idzie z góry , więc dlaczego Obywatel ma być lepszy od władzy? Tylko "bat" pomoże .
 

vwir

Pionier e-mobilności
Przede wszystkim trzeba wyedukować jak sprawdzać, że auto już się naładowało i jedynie stoi z kablem w gniazdku. Praktycznie każde auto pokazuje czy się naładowało czy nie - szkoda tylko, że sposób raportowania tego faktu nie jest ujednolicony.
 

Michal

Moderator
Ostatni weekend dla mnie to znaczy 9-10.07.2022 :)
Można prosić o link do w/w narzędzia?
PS. Zajęty Orlen to Częstochowa w trasie - oczekiwały 3 samochody , na dodatek 1 stanowisko zajęte przez Dacię Duster... i brak kierowcy...
Obawiam się że obecnie ładowarki w Zakopanem są /mogą być wykorzystywane jako miejsca parkingowe z dobrą lokalizacją ponieważ normalne miejsca postojowe są w 100 % obłożone w okolicach centrum
GreenWay - w sobotę był fizycznie zajęty ( znaczy stały samochody na stanowiskach :) ) od około 12 do 21.00 w sobotę.
Dobrze jest wypowiadać się na tyle dokładnie, żeby nie siać zamętu :p
Nie wiem jak po tym co napisałeś ktokolwiek miałby wymyśleć, że chodziło Ci o ten weekend i Orlen w Częstochowie :p

Aplikacja i jej opis:
Thread 'Wizualizacja danych UDT o ładowarkach - historia ładowania i dostępności' https://forum.elektrowoz.pl/threads...arkach-historia-ladowania-i-dostepnosci.2344/
 
Last edited:

Trapp

Zadomawiam się
Dziękuję za informacje - fajna aplikacja !
Mam tylko luźne przemyślenia nad obecną infrastrukturą , biorąc pod uwagę tempo przybywania nowych elektryków z dużymi bateriami.
W latach 2019-2021 spotkałem na płatnej ładowarce tylko jeden raz ! innego elektryka :) .
Obecnie - znacznie częściej - a co będzie za rok/dwa?
W sobotę objechałem miasto i wszystkie stanowiska zajęte - kierowców EV brak , wszyscy poszli w miasto...
Czekać , nie czekać?
W końcu skończyło się na uwolnionym stanowisku GW - ale przy mocy 50kW chyba rozdzielał ją na 2 samochody (AC + CCS) bo ładował tylko max 30-32 kW na CCS.
Elektryk z większą baterią (70-80kWh) zajmie stację 50kW już na dobrą godzinę, planując jakiś wyjazd to już jest znaczący czas....
W miastach powinny powstać nowe porty 22kWh , a ładowarki szybkie to min.2 złącza CCS
 
Last edited:

Olecki

Pionier e-mobilności
PS. Zajęty Orlen to Częstochowa w trasie - oczekiwały 3 samochody , na dodatek 1 stanowisko zajęte przez Dacię Duster... i brak kierowcy...
Obawiam się że obecnie ładowarki w Zakopanem są /mogą być wykorzystywane jako miejsca parkingowe z dobrą lokalizacją ponieważ normalne miejsca postojowe są w 100 % obłożone w okolicach centrum
GreenWay - w sobotę był fizycznie zajęty ( znaczy stały samochody na stanowiskach :) ) od około 12 do 21.00 w sobotę.
Na to już jest odpowiednie narzędzie - nazywa się taryfikator mandatów, taki bilecik parkingowy kosztuje do 5k PLN. Jak ktoś uporczywie blokuje miejsce na ładowarce a inni nie mogą się naładować to nie można się szczypać tylko zgłaszać odpowiednim służbom, gwarantuję że drugi raz nie zajmie takiego miejsca. Jeśli ktoś od momentu zgłoszenia do przyjazdu straży miejskiej/policji nie usunie samochodu to nie jest to jakieś przypadkowe niezorientowanie się że ładowanie już się skończyło tylko celowe użycie ładowarki jako parkingu, o ICE już nie wspominając.
 
Top