Cześć,
Mam pytanie do osób, które być może zamawiały w ostatnim roku a jednocześnie lapaly się na mój elektryk.
A w szczególności, może osoby które zamawiały poza Polską, gdzie opłata doc and transport fees jest ponad cenę pojazdu.
Długo się zbierałem, decydowałem - wyszło że TM3 na Polskę jest niepraktyczny, że TM3 Long range będzie lepszy w kwestii zasięgu, potencjalnych tras i tempa jazdy.
No ale fajnie byłoby się załapać na mój elektryk - jest na to opcja.
W Chorwacji TM3 Long Range biały z 18“ kosztuje 453,990 kun brutto, jest 25% VAT czyli 363,192 netto. Wystarczyłoby że PLN do kun o niecały 1% się wzmocni i łapie się na mój elektryk jeśli ktoś 100% VAT odlicza.
Ale - w Chorwacji jak większy krajów UE oprócz Polski jest doliczana opłata document and transportation fee 7,500 kun brutto.
Pisałem z oddziałem chorwackim - napisali ze oni na fakturze wszystko jako osobna pozycja piszą, nie jako jedna szeroko rozpisana pozycja. I że każda pozycja ma swoją cenę, co śmieszne, nawet dopłata do Long Range. No i osobne pozycja dla dodatkowego lakieru, kol czy właśnie to documentation and transportation fees.
Zadzwoniłem na infolinię mój elektryk - Pani powiedziała że do wyliczenia wartości pojazdu, biorą tylko ta główną wartość oznacza jako model pod uwagę, argumentując w stylu 'no wie Pan jeśli dołożą stolik jakiś zewnętrzny bo będzie możliwość i takiej konfiguracji bo ktoś elektrykiem na biwak będzie jeździć czy nawet dodatkowe opony, to fizycznie nie jest wartość pojazdu".
Dla mnie optymalna sytuacja jest taka, że faktycznie tylko główna cenę by brali pod uwagę (choć byłoby to abstrakcyjne żeby wartość do long range nie brali), bo wtedy mógłbym spokojnie wziąć w czerwonym kolorze, dodatkowe koła czy rozszerzony autopilot, ale nie wliczało by się w wartość auta do dotacji czyli nadal tylko w pół roku złotówka o 1% musiałaby się wzmocnic (o tyle to raczej pewne jakie miała spadki do Kuny), ale za to wszystko mógłbym ująć w leasingu.
Najgorszy scenariusz jest taki, że jednak gadała głupoty i biorą wszystko pod uwagę, więc wtedy zostaje TM3 LR biały no i liczą doc and transport fee - wtedy złotówka o ok 3% musi się wzmocnic (co jest nadal możliwe).
Więc żeby być pewnym jaka będzie interpretacja, chciałbym podesłać przykładowo fakturę do NFOiŚ abym miał pisemna interpretację.
Czy posiada ktoś fakturę w szczególności gdzie jest do doc / transport wpisane? I mógłby mi podesłać na maila zamazując dane?
Bardzo mi zależy, bo z jednej strony można z dopłatą wziąć, a z drugiej wszystko zgodnie z przepisami i regulaminem Tesli
Mam pytanie do osób, które być może zamawiały w ostatnim roku a jednocześnie lapaly się na mój elektryk.
A w szczególności, może osoby które zamawiały poza Polską, gdzie opłata doc and transport fees jest ponad cenę pojazdu.
Długo się zbierałem, decydowałem - wyszło że TM3 na Polskę jest niepraktyczny, że TM3 Long range będzie lepszy w kwestii zasięgu, potencjalnych tras i tempa jazdy.
No ale fajnie byłoby się załapać na mój elektryk - jest na to opcja.
W Chorwacji TM3 Long Range biały z 18“ kosztuje 453,990 kun brutto, jest 25% VAT czyli 363,192 netto. Wystarczyłoby że PLN do kun o niecały 1% się wzmocni i łapie się na mój elektryk jeśli ktoś 100% VAT odlicza.
Ale - w Chorwacji jak większy krajów UE oprócz Polski jest doliczana opłata document and transportation fee 7,500 kun brutto.
Pisałem z oddziałem chorwackim - napisali ze oni na fakturze wszystko jako osobna pozycja piszą, nie jako jedna szeroko rozpisana pozycja. I że każda pozycja ma swoją cenę, co śmieszne, nawet dopłata do Long Range. No i osobne pozycja dla dodatkowego lakieru, kol czy właśnie to documentation and transportation fees.
Zadzwoniłem na infolinię mój elektryk - Pani powiedziała że do wyliczenia wartości pojazdu, biorą tylko ta główną wartość oznacza jako model pod uwagę, argumentując w stylu 'no wie Pan jeśli dołożą stolik jakiś zewnętrzny bo będzie możliwość i takiej konfiguracji bo ktoś elektrykiem na biwak będzie jeździć czy nawet dodatkowe opony, to fizycznie nie jest wartość pojazdu".
Dla mnie optymalna sytuacja jest taka, że faktycznie tylko główna cenę by brali pod uwagę (choć byłoby to abstrakcyjne żeby wartość do long range nie brali), bo wtedy mógłbym spokojnie wziąć w czerwonym kolorze, dodatkowe koła czy rozszerzony autopilot, ale nie wliczało by się w wartość auta do dotacji czyli nadal tylko w pół roku złotówka o 1% musiałaby się wzmocnic (o tyle to raczej pewne jakie miała spadki do Kuny), ale za to wszystko mógłbym ująć w leasingu.
Najgorszy scenariusz jest taki, że jednak gadała głupoty i biorą wszystko pod uwagę, więc wtedy zostaje TM3 LR biały no i liczą doc and transport fee - wtedy złotówka o ok 3% musi się wzmocnic (co jest nadal możliwe).
Więc żeby być pewnym jaka będzie interpretacja, chciałbym podesłać przykładowo fakturę do NFOiŚ abym miał pisemna interpretację.
Czy posiada ktoś fakturę w szczególności gdzie jest do doc / transport wpisane? I mógłby mi podesłać na maila zamazując dane?
Bardzo mi zależy, bo z jednej strony można z dopłatą wziąć, a z drugiej wszystko zgodnie z przepisami i regulaminem Tesli