Forum Samochody Elektryczne
Fora
Nowe posty
Search forums
Pokaż najnowsze
Nowe posty
New media
New media comments
New resources
Najnowsze aktywności
Media
Nowe multimedia
Nowe komentarze
Search media
Resources
Najnowsze recenzje
Search resources
Log in
Register
What's new
Szukaj...
Szukaj...
Szukaj tylko w tytułach
By:
Nowe posty
Search forums
Menu
Log in
Register
Install the app
Install
Forum Samochody Elektryczne
Fora
TESLA
Tesla Model 3 Highland Forum • Tesla 3 Highland
Pozwolę sobie założyć nowy wątek - Tesla 3 Performance 2024 felgi 18, czy wejdą, drgania, itd.
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Napisz odpowiedź
Message
[QUOTE="kamer7, post: 228009, member: 1003"] [B]Co do tego, że dystanse 15 mm nie pasują na przód: Tesla Model 3 Performance (Highland)[/B] ma specyficzną konstrukcję piasty, przez co [B]krótkie dystanse (<18 mm)[/B] mogą mieć problem z tzw. [B]"hubcentric fitment"[/B] i schowaniem piasty w dystansie. [HR][/HR] [HEADING=1]📌 [B]O co chodzi z problemem z 15 mm na przód?[/B][/HEADING] [LIST] [*]Piasta Tesli z przodu [B]wystaje dość sporo[/B] — około [B]14-15 mm[/B]. [*]Jeśli dystans ma [B]15 mm grubości[/B], może [B]nie mieć pełnego stożka centrującego[/B], albo jego [B]wewnętrzne wyfrezowanie jest zbyt płytkie[/B]. [*]W efekcie [B]kołnierz piasty opiera się o felgę[/B], a nie o dystans → felga [B]nie siada płasko[/B] na dystansie → brak możliwości poprawnego dokręcenia. [/LIST] [HR][/HR] [HEADING=1]📐 [B]Rozwiązania / co zrobić?[/B][/HEADING] [HEADING=2]✅ 1. [B]Weź dystans minimum 18 mm[/B][/HEADING] [LIST] [*]Przy 18 mm zwykle jest już pełny "hub" dystansu i głęboka faza pod piastę. [*]Znika problem „opierania się” felgi o piastę. [*]Zmiana ET z 40 na 22 (jak w Twoim pierwszym założeniu). [/LIST] [HR][/HR] [HEADING=2]✅ 2. [B]Kup dystanse premium z poprawnym frezowaniem[/B][/HEADING] Polecane firmy: [LIST] [*][B]Eibach Pro-Spacer[/B] [*][B]H&R[/B] [*][B]SCC[/B] [*][B]Bloxsport (kute, alu 7075)[/B] [/LIST] 💡 [B]TIP:[/B] Szukaj w specyfikacji zapisu: [B]„minimalna głębokość gniazda piasty: 15 mm”[/B] albo [B]„full hubcentric fitment for Tesla Model 3”[/B]. [HR][/HR] [HEADING=2]✅ 3. [B]Zrób przymiarkę / zmierz piastę[/B][/HEADING] Zmierz [B]ile faktycznie piasta wystaje[/B] w Twojej wersji Highland. Czasem są drobne różnice vs stare M3P. [HR][/HR] [HEADING=1]❌ [B]Czego unikać:[/B][/HEADING] [LIST] [*]Dystansów 15 mm bez przymiarki — problem powszechny w Tesli, bo [B]większość dystansów 15 mm nie ma wystarczającego wyfrezowania pod piastę[/B]. [*]Zakładania „talerza” bez pierścienia centrującego — skończy się biciem na kierownicy. [/LIST] [HR][/HR] [HEADING=1]✅ [B]Podsumowanie rekomendacji dla przodu:[/B][/HEADING] [TABLE] [TR] [TH]Grubość dystansu[/TH] [TH]Problem z piastą[/TH] [TH]Bezpieczna opcja?[/TH] [/TR] [TR] [TD]15 mm[/TD] [TD]✅ TAK[/TD] [TD]❌ Ryzyko[/TD] [/TR] [TR] [TD][B]18 mm[/B][/TD] [TD]❌ NIE[/TD] [TD]✅ Tak[/TD] [/TR] [TR] [TD]20 mm[/TD] [TD]❌ NIE[/TD] [TD]✅ Tak[/TD] [/TR] [/TABLE] [ATTACH type="full"]26259[/ATTACH] Oto wizualizacja porównująca [B]wysunięcie felgi względem piasty[/B] (czyli jak bardzo felga „wystaje” na zewnątrz) w obu setupach: 🔵 [B]Warp 20" (OEM)[/B] [LIST] [*][B]Przód:[/B] 2.66 cala (~67,6 mm) [*][B]Tył:[/B] 2.73 cala (~69,3 mm) [/LIST] 🟠 [B]Photon 18" + dystans 18 mm przód / 25 mm tył[/B] [LIST] [*][B]Przód:[/B] ~92 mm → [B]+24 mm[/B] względem OEM [*][B]Tył:[/B] ~112 mm → [B]+43 mm[/B] względem OEM [/LIST] [ATTACH type="full"]26260[/ATTACH] [HR][/HR] [HEADING=1]✅ [B]Wykres 1 – Porównanie wysunięcia z linią błotnika (zielona linia)[/B][/HEADING] [LIST] [*][B]Zielona linia[/B] pokazuje orientacyjny przebieg błotnika — przyjęty [B]5 mm za OEM tył[/B]. [*]Photon + [B]18 mm przód[/B] – [B]jest blisko błotnika[/B], może równo kończyć się z rantem. [*]Photon + [B]25 mm tył[/B] – [B]przekracza linię błotnika[/B] → [B]ryzyko wystawania felgi poza nadkole[/B]. [/LIST] [HR][/HR] [HEADING=1]✅ [B]Wykres 2 – Widok boczny[/B][/HEADING] [LIST] [*]Pokazuje różnicę między fabryką a Twoim setupem względem błotnika. [*]Tył na czerwono [B]wyraźnie wystaje[/B] poza błotnik. [*]Przód na pomarańczowo [B]jest na granicy[/B]. [/LIST] [HR][/HR] [HEADING=2]📌 [B]Wniosek praktyczny:[/B][/HEADING] [LIST] [*][B]Tył 25 mm[/B] na Photon 8.5J [B]to bardzo dużo[/B] — może [B]wystawać poza nadkole[/B] → ryzyko obcierania/mandatu. [*][B]Rozważ zejście do 20 mm na tył[/B] dla bardziej bezpiecznego fitmentu. [*]Przód 18 mm jest [B]ok, ale bardzo agresywnie[/B]. [/LIST] [HR][/HR] [HEADING=1]📌 [B]Wnioski z wykresu:[/B][/HEADING] ✅ [B]Przód[/B]: Photon + 18 mm wypchnie koło [B]ok. 24 mm[/B] bardziej niż OEM — agresywny, ale realny setup. ✅ [B]Tył[/B]: Photon + 25 mm daje [B]aż +43 mm[/B] względem Warp 20” — [B]bardzo agresywnie[/B], może wystawać poza błotnik. Zgadzacie się z tym, co napisał? A może jednak sztuczna (nie)inteligencja ma tu jakieś halucynacje? [/QUOTE]
Verification
Wyślij odpowiedź
Forum Samochody Elektryczne
Fora
TESLA
Tesla Model 3 Highland Forum • Tesla 3 Highland
Pozwolę sobie założyć nowy wątek - Tesla 3 Performance 2024 felgi 18, czy wejdą, drgania, itd.
Top