Forum Samochody Elektryczne
Fora
Nowe posty
Search forums
Pokaż najnowsze
Nowe posty
New media
New media comments
New resources
Najnowsze aktywności
Media
Nowe multimedia
Nowe komentarze
Search media
Resources
Najnowsze recenzje
Search resources
Log in
Register
What's new
Szukaj...
Szukaj...
Szukaj tylko w tytułach
By:
Nowe posty
Search forums
Menu
Log in
Register
Install the app
Install
Forum Samochody Elektryczne
Fora
TESLA
Tesla – aktualizacje, referrale i inne
Problem auta z połączeniem z siecią
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Napisz odpowiedź
Message
[QUOTE="kaktus, post: 177462, member: 3751"] Mapy wektorowe dogrywane są kafelkami i tutaj uwaga - różnymi w zależności od użytego przybliżenia. Kafelki mimo iż są wektorowe i można je przecież bezstratnie zoomować posiadają różną ilość detali. Jest to zupełnie standardowe i wszystkie mapboxy czy google mapy tak działają bo to po prostu nie może działać inaczej. Rysowanie grafik wektorowych jest zasobożerne, a detale są "transferożerne". Dlatego znacznie efektywniej dla klienta (szybciej widzimy efekt) i taniej dla dostawcy (mniej mb do transferowania przez internet) jest wystawić wiele różnego rodzaju kafli zależnych od aktualnego przybliżenia i tak na oddaleniu dużym wczytujemy tylko główne drogi, a im jesteśmy bliżej tym więcej detali się będzie pojawiać. Jednocześnie na dużym zoomie mamy często więcej kafelków jednocześnie a na dużym przybliżeniu 1 kafelek jest większy niż ekran. Taki plik map wektorowych całościowych świata w jednym z projektów nad którym pracuje ma ~140 GB (w tym już wszystkie zoomy itd, pełny plik `.mbtiles`). Nie wyobrażam sobie aktualizacji takich map w samochodach online, nawet jeśli napisalibyśmy algorytm do aktualizacji poszczególnych kafelków. Ale wyznaczanie trasy nie ma totalnie nic wspólnego w nawigacjach z tym co widzimy. To są zupełnie różne zagadnienia w IT. Trasa wyznaczana ma zupełnie w pompie to jak ona się renderuje na urządzeniu końcowym użytkownika. Waze może sobie pobiera dodatkowo kafle ale z pewnością jeśli wyłączysz internet i zaczniesz je zoomować to ilość detali będzie dziwnie mała. Podejrzewam że pobierają wyższy zoom tylko po to żeby "coś było zawsze na ekranie". Do tego jeszcze nawigacje muszę dorzucać punkty POI - one też są zupełnie osobną warstwą w oprogramowaniu i o ile uwzględniane są w nawigacji przy wyznaczaniu trasy (np. nasze ładowarki) to nie istnieją w ogóle w formie graficznej na mapie. Punkty POI nanoszone są na mapę po współrzędnych zapisanych gdzieś w aplikacji a w renderingu nie są wektorami tylko warstwą nałożoną na mapę wg. tych współrzędnych. Dlatego na pustej mapie która np. nie ma nawet drogi po której się poruszamy mogą prawidłowo zostać zlokalizowane wszystkie punkty POI a nawigacja może wyznaczyć do nich trasę po nieistniejącej drodze - ten widok kiedyś często spotykany był w mapach Google ale od jakiegoś czasu chyba mocno poprawili pobieranie mapy lub pobierają ją sporo szybciej "na zapas" i sytuacja praktycznie nie występuje od kilku lat. [/QUOTE]
Verification
Wyślij odpowiedź
Forum Samochody Elektryczne
Fora
TESLA
Tesla – aktualizacje, referrale i inne
Problem auta z połączeniem z siecią
Top