Problem po ładowaniu złączem mobilnym

Kacper6996

Nowy na Forum
Poza tym zawsze warto się upewnić czy instalacja do której podłączamy ładowanie AC jest w porządku ( przekroje, spadki napięcia, pewne styki).
Ładowanie, to często naście A, przez naście godzin - czyli raczej inny sposób korzystania z gniazdek i instalacji.
Do pewnego stopnia, samochód się obroni ( pomiar temperatury ), sygnalizacja błędów. Ale nie zrobi wszystkiego, a efekty multimedialne ( światło i dym) są w tych przypadkach wysoce nie na miejscu :cautious:
Podłączna jest właściwie, sprawdzałem napięcie czy nie ma skoków czy spadków. Ładuje na oddzielnej linii na której nie ma innych urządzeń.
Wolał bym nie uświadczyć "efektów" pod domem z tym samochodem.
 

Kacper6996

Nowy na Forum
W sumie racja, choć nie powinno to mieć wielkiego znaczenia, bo to jest jednak ładowanie AC, a błąd wywala ładowanie DC. W tamtym wątku był jakieś problem z przewodami DC.
@Kacper6996, jaki masz ustawiony prąd i jakie pokazuje napięcie przy ładowaniu auta? Aplikacja to pokazuje na głównym ekranie jeśli auto się ładuje.
230V i natężenie jest 16 amper. Zobaczę jeszcze jak będzie się zachowywała jak obniżę do 8A. Może to pomoże, chociaż naładowanie 200km cały dzień zajmie 😅
 

Michal

Moderator
Jak 230, to raczej nie ma problemu. Chciałem się upewnić, że nie masz tam jakiś 255 albo 210 V ;)
 

Michal

Moderator
Ja mam przy 16A zawsze coś około 210V czy to szkodliwe dla samochodu, instalacji?
Czysto teoretycznie w sieci powinno być 230V, więc spadek do 210 oznacza utratę 20V w instalacji przy wysokich prądach, a to przy 16A oznacza 16 A * 20 V = 320 W gubionych w przewodach. 320 W to już naprawdę dużo energii, no i teraz pytanie, czy rzeczywiście spadek następuje po podłączeniu dużego odbiornika, czy takie napięcia masz na wejściu do domu w nocy, bo dużo PV w okolicy i obniżyli napięcie na trafo.
Sprawdź jakie napięcie widzisz po podłączeniu bez ładowania, a jakie podczas ładowania - jeśli różnice są duże, to raczej instalacja nie wytrzymuje obciążenia i coś może Ci się węglić po drodze.

Teraz sprawdzam i mam takie dane:
U mnie napięcie spada z 247-248 przy 0 kW do 240 V przy 11 kW (dane z aplikacji Tesla w telefonie). 8 V * 16 A = 128 W. ale ja i tak zwykle ładuję prądami 7-9 A, a wtedy mam spadki 4V, co daje 4 V*9 A = 36 W ;)
 
Last edited:

6a8

Posiadacz elektryka
@Michał, dokładnie to samo chciałem napisać, ale byłeś szybszy :)
Najgorsze są spadki napięcia, bo to świadczy o zwiększonej rezystancji instalacji, która się po prostu grzeje.
Te 210V, to chyba informacja z samochodu, przy najbliższym ładowaniu sprawdzę co powie woltomierz.
 

Michal

Moderator
@Michał, dokładnie to samo chciałem napisać, ale byłeś szybszy :)
Najgorsze są spadki napięcia, bo to świadczy o zwiększonej rezystancji instalacji, która się po prostu grzeje.
Te 210V, to chyba informacja z samochodu, przy najbliższym ładowaniu sprawdzę co powie woltomierz.
U mnie dane z auta mniej więcej zgadzają się z tym co widzę na mierniku WiFi, chociaż Tesla pokazuje tylko jedno napięcie, a różne fazy u mnie mają różne wartości, bo mam część PV jako instalację jednofazową.
 

Rafalski

Posiadacz elektryka
W samochodzie przy podłączeniu, rzeczywiście pokazuje 228V przy 5A już 220V aż do 210 przy 16A. Instalacja jest w garażu zrobiona przez jakiegoś elektryka ogarnietego przez administację (ciągnał kabel od bramy garażowej) oczywiście 1 faza. Czyli mówicie, żeby zgłaszać problem?
 
Top