Problem z android auto - komunikat "Telefon nie odpowiada".

Octavo

Zadomawiam się
Czy macie jakieś porady na problemy z działaniem przewodowego połączenia z telefonem?
W moim przypadku ten komunikat pojawia się co kilka minut przerywając połączenie z android auto.
Identycznie zachowanie obserwuje na telefonie moim i żony. Używamy Samsung S20 FE, najnowszy dostępny dla niego android 12 (z wbudowanym AA).
Sprawdzałem na 6 różnych kablach: 2 x McDodo (0,5m długości), 2 x fabrycznych samsunga dostarczonych z telefonem, 2 x Baseus (1m długości).

Dodatkowo mój telefon z tymi kablami działa bez błędu w moim drugim aucie. Telefon żony nie ma problemu w jej aucie, a w nowej Niro obydwa to jakaś masakra. Po takim rozłączeniu, mija trochę czasu, zwykle kilka minut i niedotykany telefon potrafi podłączyć się ponownie. Ale już kilkukrotne rozłączenia aktywuje komunikat, że mam użyć certyfikowanego kabla android auto i koniec. Taki "migający android" to złośliwy problem, bo nawet gdy nie używamy AA, to po ponownym połączeniu potrafi przerwać działanie pracującej nawigacji i czasem wbić się z muzyką ze Spotify...

Bluetooth i realizowane przez niego połączenia audio działają ok. Nie mam ochoty testować innego telefonu, bo docelowo to właśnie one mają działać. Jakaś alergia Kia na Samsunga? Może jakieś porady, a może ktoś ma podobne objawy?
 

Lupus

Posiadacz elektryka
Spróbuj aktualizacji oprogramowania Kia.
Jeśli nie pomoże, to może jest problem z portem USB.
 

vwir

Pionier e-mobilności
Czy gdy poruszysz kablem (szczególnie przy gnieździe USB w aucie) to też się rozłącza? Mam tak w leafie i ewidentnie jest to problem gniazda USB. Jest ono zbyt luźne i styki nie kontaktują. Ten sam telefon z tym samym kablem w drugim aucie działa bez najmniejszych problemów. Wymieniłem już dwukrotnie kable i bez zmian. Planuje wyjęcie tego gniazda i wymianę.
 

Sierek

Fachowiec
Temat niestety znany mi od dawna. KIA jak widać ma z tym problem również w nowych modelach.

AA u mnie od początku żyje swoim życiem. Czasem wydawało mi się, że aktualizacja oprogramowania Kii pomaga, ale to raczej efekt placebo.
W sierpniu pojawiła się informacja o błędach w AA ze strony Google ( https://antyweb.pl/android-auto-7-8-6-nie-dziala ), ale po aktualizacjach do Android 13 i najnowszej wersji AA (8.4.6) jest nawet gorzej (telefony OnePlus 8 i 9).
 

Octavo

Zadomawiam się
Specjalnie kupiłem nowe egzemplarze kabli używanych do tej pory, żeby wyeliminować efekt zużycia końcówek i ich obsadzenia w porcie. Port od strony auta jest sztywny, nie ma tam żadnego luzu (w końcu to nowe auto). Położenie telefonu testowane na fotelu, na podłodze, w przegrodzie koło portu, i zawsze tak żeby nie latał ani telefon ani kabel. Zero efektu, i kompletny brak związku.

@Lupus W temacie oprogramowania Kia - mówimy o aktualizacji w serwisie, czy jakieś inne metodzie?
 

less

Zadomawiam się
Sprawdź czy to na pewno problem po stronie auta. Mi ostatnio przestał działać AA w Hondzie, tak z dnia na dzień. Miałem ten sam komunikat co Ty. Telefon ten sam od roku. To aktualizacja AA spowodowała problemy. Odinstalowałem aktualizacje AA, ściągnąłem je ponownie i działa
 

Sierek

Fachowiec
Pewnie restart aplikacji po prostu pomógł. Często to stosowałem i było OK przez jakiś czas. We wrześniu zrestartowałem system w Kii i wystarczyło na stabilne działanie przez miesiąc :(
 

Cav

Pionier e-mobilności
Ale skoro pomaga restart aplikacji w TELEFONIE, to znaczy że problemy nie do końca muszą mieć źródło w samochodzie.....
 
Top