Problem z mobilną ładowarką 11 kW. Toruń

Krzysztof Jan

Zadomawiam się
Dziękuję za informację. Też miałem podejrzenia, że brakuję jednej fazy. Spróbuję to zweryfikować.
Sprawdziłem pri
Dziękuję za informację. Też miałem podejrzenia, że brakuję jednej fazy. Spróbuję to zweryfikować.
Sprawdziłem próbnikiem. Są trzy fazy. Problem nie jest jednak w samochodzie, bo gdzie indziej ładuje się z mocą 11 kW. Musi być wina instalacji lub kablem EVSE.
 
Niedawno kupiłem przenośną ładowarkę 11 kW. Jakiś czas temu miałem zrobioną instalację elektryczną łącznie z gniazdem siłowym 11 kW. Jest ona umiejscowiona w parkingu podziemnym przy miejscu postojowym. Niestety maksymalna moc ładowania to 3,7 kW. Ładując tą samą ładowarką w innym miejscu (zupełnie inny budynek), mam ładowanie 11 kW. Sadzę, że z instalacją jest coś niepoprawnie zrobione, Jednak mam duży problem z reklamacją tego u wykonawcy. Zastanawiam się, czy może inna ładowarka 11 kW ładowała by z pełną mocą. Może ktoś jest z Torunia i mi użyczyć na próbą swoją?
są ładowarki które przy dobrze zamontowanym gniazdku siłowym będą działać z mocą 11kw ,a można zapytać jaki masz samochód?
 

vwir

Pionier e-mobilności
Bardzo dziękuję za radę. Zamieniłem dwie fazy miejscami i teraz ładuje się samochód z pełną mocą 11 kW. :)
Evse forda to po prostu sprawdzało i wywalało błąd instalacji. A tutaj proszę - producent evse wpadł na pomysł, że skoro 3 fazy źle podłączone to używa jednej. Ciekawe podejście.
 

elveh

Posiadacz elektryka
Evse forda to po prostu sprawdzało i wywalało błąd instalacji. A tutaj proszę - producent evse wpadł na pomysł, że skoro 3 fazy źle podłączone to używa jednej. Ciekawe podejście.
To nie tyle EVSE co przetwornica w samochodzie. Producenci przetwornic konstruują je tak, że weryfikują przesunięcia fazowe - zatem nie wchodzi w rachubę sztuczne "mnożenie" faz. Wtedy wyskoczy błąd i ładowania nie będzie.

Natomiast mimo wszystko dziwi że kolejność faz miała znaczenie. Mam info bezpośrednio od konstruktorów 1 z wiodących marek że oni akurat nie zatrzymują działania przetwornicy przy błędnej rotacji... cóż może inni jednak przechodzą na 1F.?!

Tak czy owak nadal będę głosił, że wdrażanie punktu ładowania to zadanie dla elektryków i to z wiedzą! :)
 

elveh

Posiadacz elektryka
Nie. To evse to sprawdzało, jeszcze przed podpięciem auta zgłaszało błąd. Samochód ma w głębokim poważaniu kolejność faz.
OK - ty pisałeś o EVSE forda, a ja o tym przypadku opisanym przez kolegę.
 
Top