problem ze swiatlami STOP podczas jazdy z i-pedal (na razie w usa)

mALEK

Pionier e-mobilności
to chyba problem konkretnych marek. w ioniq nie dziala to tak jak powinno. w leafie dziala. w machu tez.
 

Halisep

Posiadacz elektryka
Ja mogę porównać tylko e-gmp z teslą, powiem, że światła stopu włączają się przy podobnym stopniu rekuperacji. Ale w koreańcach jest to trochę bardziej skomplikowane, bo jest 10 różnych poziomów rekuperacji. I do lvl1 światła się nie włączają. Od lvl2 się włączają jeśli nie będziemy trzymać stopy na gazie. To co jest pokazane na tym filmie nie dotyczy tylko e-gmp, bo w moim odczuciu Tesla "hamuje" w podobnym stopniu bez włączania świateł stopu.
 

vwir

Pionier e-mobilności
Od lvl2 się włączają jeśli nie będziemy trzymać stopy na gazie
Właśnie w tym problem. Tam gość jeździł na i-Pedal, z dużą rekuperacją, ale jako iż miał nogę na pedale gazu to nadal się nie zapalały światła stopu.
 

p0li

Pionier e-mobilności
w europie jest jasno okreslone kiedy musza, kiedy moga a niedy nie powinny zapalac sie swiatla stopu
ciekawe ze nie swieca sie swiatla stopu gdy auto stoi na swiatlach - z jednej strony nie oslepia - ale z drugiej - w kraju gdzie wszyscy jezdza automatami gdy kierowca podazajacy nie widzi z przodu swiatel stop mote domniemywac ze auto poprzednika jedzie


a tu zeczona norma:
1688635968541.png
 

Halisep

Posiadacz elektryka
Sprawdzę dzisiaj w nocy jak to wygląda na poziomach od lvl2 w dół
 

lookash_c

Pionier e-mobilności
W Twingo stopy nie zapalają się przy rekuperacji, ale jest ona niezbyt mocna (najwyżej dwadzieścia kilka kW), w e-Niro na pierwszym poziomie się nie zapalają, od drugiego już owszem, choć o ile pamiętam w zależności jak dużo ujmie się z pedału przyspieszenia.
 

mALEK

Pionier e-mobilności
w europie jest jasno okreslone kiedy musza, kiedy moga a niedy nie powinny zapalac sie swiatla stopu
ciekawe ze nie swieca sie swiatla stopu gdy auto stoi na swiatlach - z jednej strony nie oslepia - ale z drugiej - w kraju gdzie wszyscy jezdza automatami gdy kierowca podazajacy nie widzi z przodu swiatel stop mote domniemywac ze auto poprzednika jedzie
i tak powinno dzialac. stoisz na swiatlach, to powinny sie swiecic stopy, bo np. w paskudna/deszczowa pogode mozna komus wjechac w qper :/
w machu to dziala chyba wg. przyspieszenia. tzn lekko odpuszczam i zwalnia prawie jak na luzie, stopy zaswieca sie wtedy praktycznie dopiero przy zatrzymaniu, ale jak odpuszcze calkowicie, czyli dziala max reku, to stopy swieca zdecydowanie szybciej (zaleznie od predkosci, jak szybko zwalnia), czyli tak jak powinno byc. mowa oczywiscie o trybie 1P. imo powinno to dzialac analogicznie jak w standardowym ICE - hamujesz silnikiem, czyli zerowa lub b.mala reku w BEV, nic sie nie swieci. wciskasz hamulec w ICE, czyli max reku w BEV, stopy swieca
 

Bronek

Pionier e-mobilności
W Tesli, się zapalają jak, zwalnia, ponoć to związane jest z jakimś minus G? , ale to widać na ekranie, że rekuperacja, zapala stopy.
Czy światła Stop powinny się palić na postoju. Nie, bo oślepiają czasem. Tylko do zatrzymania. Niestety nie wszystkie auta mają hołd to wiadomo na górce pedały jest wciśnięty.
Ad deszcz, mgła no cóż to nie jest częstszą sytuacją od normalnej bezdeszczowej pogodyl a od słabej widoczności poniazj 50 m jest inne światło
 
Top