Kazek

Zadomawiam się
W linku poniżej informacje lista projektów z dofinansowaniem z Unii na budowę stacji ładowania. Warto zwrócić uwagę na ilość projektów Tesli (również w PL). Robi wrażenie:

I pdf:
 
Last edited:

zibizz1

Pionier e-mobilności
Wyciagam odrazu:
Eleport Sp. z o.o 90 stacji średnio po 4 stanowiska 150kW
Budimex 9 stacji średnio po 3 stanowiska minium 150kW
Tesla 74 stacje po 10 stanowisk 250kW w CZ, EL, HR, HU, PL, SI, myślę że minium 10 SuC w Polsce bo inne wszystkie mniejsze
 

Przemekc1

Zadomawiam się
Wyciagam odrazu:
Eleport Sp. z o.o 90 stacji średnio po 4 stanowiska 150kW
Budimex 9 stacji średnio po 3 stanowiska minium 150kW
Tesla 74 stacje po 10 stanowisk 250kW w CZ, EL, HR, HU, PL, SI, myślę że minium 10 SuC w Polsce bo inne wszystkie mniejsze

Tu warto dodać, że większość tych stacji powinno powstać w Polsce. Licząc to procentowo wychodzi, że 80% to Polska, więc mówimy o około 600 ładowarkach
1694543333685.png
 

nabrU

Pionier e-mobilności
Jak można mówić o 600 ładowarkach wstawiając zrzut ekranowy i pomijając następne zdanie gdzie wyraźnie napisano 'z czego w Polsce powstaną 33 stacje ładowania EV' :p

1694543858710.png
 

Przemekc1

Zadomawiam się
Jak można mówić o 600 ładowarkach wstawiając zrzut ekranowy i pomijając następne zdanie gdzie wyraźnie napisano 'z czego w Polsce powstaną 33 stacje ładowania EV' :p

View attachment 13242

Słuszna uwaga, ewidentnie gdzieś jest błąd, w PDF z projektu jest mowa o 74 stacjach. Zresztą nie zgadzają się też kraje. Pozostaje trzymać kciuki żeby w takim razie zdanie, że 11,94 mln euro to jest nasza część projektu :)
1694544400485.png
 

Przemekc1

Zadomawiam się
Wychodzi na to że
33 w Polsce
12 w Chrowacji i Słoweni (do 45)
30 na Węgry, Czechy i Grecje(nie wymienione przy 45)

Też tak może być, tylko wtedy kwota się raczej nie zgadza. Chyba, że u nas budowa jest tak droga, lub będzie u nas więcej ładowarek na stację.
"Wartość dofinansowania: 14,94 mln euro, z czego 11,94 mln euro dotyczy polskiej części projektu.
 

Bandtio83

Posiadacz elektryka
No i jak dofinansowanie to oznacza pewnie że SuC będzie dostępny dla wszystkich
 

Przemekc1

Zadomawiam się
No i jak dofinansowanie to oznacza pewnie że SuC będzie dostępny dla wszystkich

Tak to wygląda, w projekcie na pozostałe kraje jest wprost napisane, że:
"The project foresees both the deployment of new recharging stations and the replacement of existing outdated recharging points not satisfying the requirement of the call in terms of recharging capacity and openaccessibility."

U nas nie ma takiego zapisu, więc możemy chyba liczyć na stację w nowych lokalizacjach, natomiast w krajach z drugiego projektu zdaje się część to będzie wymiana obecnych, stacji. Może zwolnić się sporo starszych superchargerów, bo w tym projekcie wszystko to 250kW Jak zauważył nabrU jest taki sam zapis
 
Last edited:

nabrU

Pionier e-mobilności
Panowie, sprawa dofinansowania jest dla mnie prosta. Projekt budowy 33 stacji w Polsce to 14,94 mln euro, z czego 11,94 mln euro dotyczy polskiej części projektu, bo jak znam życie koszta tej inwestycji (14,94-11,94) będą również po stronie TESLA INTERNATIONAL B.V.

U nas nie ma takiego zapisu, więc możemy chyba liczyć na stację w nowych lokalizacjach, natomiast w krajach z drugiego projektu zdaje się część to będzie wymiana obecnych, stacji. Może zwolnić się sporo starszych superchargerów, bo w tym projekcie wszystko to 250kW

Jak dla mnie znowu niepoprawna interpretacja. To jest standardowy zapis dla każdego projektu Tesli, więc jak sądzę te 33 to będzie częściowa modyfikacja a częściowo nowe stacje. Dla porównania projekt Tesla Italy:

1694545452409.png

Proszę zwrócić uwagę na zapis o 'open accessibility requirement' w tym projekcie.
 
Last edited:

Przemekc1

Zadomawiam się
Panowie, sprawa dofinansowania jest dla mnie prosta. Projekt budowy 33 stacji w Polsce to 14,94 mln euro, z czego 11,94 mln euro dotyczy polskiej części projektu, bo jak znam życie koszta tej inwestycji (14,94-11,94) będą również po stronie TESLA INTERNATIONAL B.V.

Jeżeli by tak było to błąd jest w oficjalnym PDF gdzie koszt całości na wszystkie kraje to własnie 14.94 mln
 

zibizz1

Pionier e-mobilności
No włąśnie według PDF 14,94 to jest kwota dofinansowania na 74 stacje i 740 stanowisk w 6 krajach więc coś tu sie nie zgadza

Jeszcze sprawdziłem ile kasy na stanowisko dofinansowania chca firmy
  • 8 projektów na wodór o wartosci 46 milionów z 352 a raptem po kilka stacji dofinansowanie rzędu ponad 1mln EUR na stacje
  • Najmniej chce firma która zamontuje na 33 lotniskach w Hiszpani 836 stanowisk po 4k za stanowisko (nie ma podanej mocy wiec może to AC? :D )
  • Potem firma z litwy 18,5k za stanowisko ( w sumie 292 x150kW +4x350kW)
  • A potem oczywiscie Tesla 20,5k za stanowisko (250kW)
  • Reszta to 25-40k za stanowisko zazwyczaj 150kW
  • Jeszcze w Holandii 9 stanowisk 360kW na 2 stacjach + 80-180kW na 2 stacjach nie ma podane ile stanowisk ale tez zawrotna kwota dotacji 700k na stacje
33 ekstra SuC w PL to i tak dobry powód żeby biec do sklepu po szampana
 

Przemekc1

Zadomawiam się
Jak dla mnie znowu niepoprawna interpretacja. To jest standardowy zapis dla każdego projektu Tesli, więc jak sądzę te 33 to będzie częściowa modyfikacja a częściowo nowe stacje. Dla porównania projekt Tesla Italy:

View attachment 13245
Proszę zwrócić uwagę na zapis o 'open accessibility requirement' w tym projekcie.
Tutaj masz w pełni rację, przeglądałem cały PDF i popatrzyłem na zły rząd i wydawało mi się, że tego zapisu u nas nie ma.
 

Łukasz Bigo

Pionier e-mobilności
Członek redakcji
Dziękuję, Panowie, za czujność i dyskusję!
 

rawier

Posiadacz elektryka
Przeglądałem opisy tego projektu ale nigdzie nie znalazłem ram czasowych w jakich musi on się zamknąć. Ktoś coś???
 

vwir

Pionier e-mobilności
Przeglądałem opisy tego projektu ale nigdzie nie znalazłem ram czasowych w jakich musi on się zamknąć. Ktoś coś???
Co z tego, że poznasz ramy czasowe firm stawiających ładowarki, skoro UDT nie ma żadnych ram czasowych?
 

zibizz1

Pionier e-mobilności
Program jest z budżetu 2021-2027 (28 miliardów EUR)
Na infrastrukture paliw alternatywnych jest 1.5 miliarda a tutuj jest omawiany 4 nabór.
Za 2 dni startuje ostatni 5 nabór z 2 wiekszym budżetem, prawei 600 mln EUR
Zazwyczaj projekty rozpisuje się na 2 lata więc te ładowarki z 4 nabóru to spodziewałbym sie deadline do końca 2025 a w najgorszym przypadku 2027

Znalazłem jeszcze mapkę kluczowych szlaków i są zaznaczone drogi przy których staną te ładowarki (kropki malutkie niebieskie wskazuje gdzie już są ładowarki a na zielono drogi na których nie można już stawiac ładowarek, w Polsce tylko okolice Strykowa w 4 naborze są wyłączone)

Chodzi o to aby nie było wiecej niz 60km odległości pomiedzy ładowarkami >=150kW na czerwonych szlakach
1694684863036.png
 
Last edited:

rawier

Posiadacz elektryka
Co z tego, że poznasz ramy czasowe firm stawiających ładowarki, skoro UDT nie ma żadnych ram czasowych?
Te projekty mają to do siebie, że niedotrzymanie terminów powoduje brak finansowania ze strony UE. Więc zakładam, że skoro już mieli do czynienia z UDT to wiedzą z czym to się je. Co może sugerować, że skoro Tesla rzuciła się na to, to muszą mieć dużą dozę pewności że będą w stanie dowieźć to w terminie. 😁
 
Top