Prośba o podzielenie się wiedzą, doświadczeniem - ZAKUP Y

TomS

Zadomawiam się
Jesli dobrze rozumiem, to obstawiasz ze taki YLR bedzie zatem kosztowal 225 (cena biezaca) minus ok. 10/20k? Czyli ok 200k?
inaczej bym to ujął. Model Y LR przez cały rok 2024 będzie kosztował 225 tys PLN, ale liczę na wyprzedaż z inventory starych modeli przed wprowadzeniem lifta lub przed końcem 1H, czyli wyprzedaż maj/czerwiec. Czyli rabaty 10/20 tys pln pojawią się w invertory , a w katalogu dalej będzie kosztował 225 tys pln.
 

YYY

Zadomawiam się
inaczej bym to ujął. Model Y LR przez cały rok 2024 będzie kosztował 225 tys PLN, ale liczę na wyprzedaż z inventory starych modeli przed wprowadzeniem lifta lub przed końcem 1H, czyli wyprzedaż maj/czerwiec. Czyli rabaty 10/20 tys pln pojawią się w invertory , a w katalogu dalej będzie kosztował 225 tys pln.
A co konkretnie oznacza, ze rabaty pojawia sie „w inventory”? Gdzie mozna sprawdzac ich cenw, jesli katalogowo, jak piszesz, dalej bedzie 225 (czyli na strobie Tesli).

I co oznacza „przed koncem 1H”?

Dzieki!
 

Olecki

Pionier e-mobilności
A co konkretnie oznacza, ze rabaty pojawia sie „w inventory”? Gdzie mozna sprawdzac ich cenw, jesli katalogowo, jak piszesz, dalej bedzie 225 (czyli na strobie Tesli).

I co oznacza „przed koncem 1H”?

Dzieki!
Inventory to lista samochodów teoretycznie dostępnych od ręki choć czasem nie ma ich jeszcze w Polsce. Na stronie Tesli jeśli wejdziesz w 'Wstępnie skonfigurowane pojazdy' są tam samochody demonstracyjne oraz nowe które czasem można kupić z jakimś rabatem.

1H oznacza pierwsze półrocze. Tesla raportuje swoje wyniki kwartalnie i pod koniec każdego kwartału pojawiają się obniżki ceny na samochody w Inventory aby podbić wynik. Jest jednak jeden haczyk - takie samochody musisz odebrać bardzo szybko, czasem w ciągu tygodnia a pod sam koniec kwartału może i nawet w 2-3 dni pod groźbą anulowania zamówienia. Tak więc albo musisz mieć już ogarnięte finansowanie albo przygotowaną gotówkę.
 

YYY

Zadomawiam się
To jeszcze kwesia koloru. Nie rozpatruje nic poza bialym i czarnym (bez doplaty). Jesli sa tu osoby, ktore maja auta w tych kolorach to skrobnijcie prosze kilka slow. Po necie krazy masa „informacji”, ze jeden jest twarszym lakierem, drugi sie bardziej rysuje, itd. Na jednym odchody (jak ich nie usuniesz w ciagu godziny) to zostawiaja przebarwienia nie do usuniecia….
Itd. Itd. Itd.

Dajcie znaka jak tam u Was z tymi lakierami.
DZIEKI!
 

Pepek

Posiadacz elektryka
Co do ładowania - ja kupiłem sobie Zencara - tańszy niż WC od Tesli, nie zależało mi koniecznie nic na stałe w domu + nie miałem siły przez pierwsze 9 m-cy u siebie, więc kupowałem to na jazdę do rodziny (2 szwagrów i wujek mają siłę, jestem u kogoś z nich min. 1 na m-c). Teraz mam też gniazdo siłowe w domu, więc używam tego Zencara też u siebie i jest wsio git.
Co do kolorów - mam czarny i więcej bym go nie wziął (chciała żona, ja aż tak nie naciskałem na nic innego). To prawda co mówią - rysuje się od samego patrzenia. Zabezpieczyłem folią i jest ok, po umyciu naprawdę wygląda świetnie (zwłaszcza w słońcu), a dzięki folii łatwiej schodzi cały syf - również ten jesienno-zimowy. Anyway, następną Teslę brałbym białą.
 

YYY

Zadomawiam się
Co do ładowania - ja kupiłem sobie Zencara - tańszy niż WC od Tesli, nie zależało mi koniecznie nic na stałe w domu + nie miałem siły przez pierwsze 9 m-cy u siebie, więc kupowałem to na jazdę do rodziny (2 szwagrów i wujek mają siłę, jestem u kogoś z nich min. 1 na m-c). Teraz mam też gniazdo siłowe w domu, więc używam tego Zencara też u siebie i jest wsio git.
Co do kolorów - mam czarny i więcej bym go nie wziął (chciała żona, ja aż tak nie naciskałem na nic innego). To prawda co mówią - rysuje się od samego patrzenia. Zabezpieczyłem folią i jest ok, po umyciu naprawdę wygląda świetnie (zwłaszcza w słońcu), a dzięki folii łatwiej schodzi cały syf - również ten jesienno-zimowy. Anyway, następną Teslę brałbym białą.
A ile dales za tego Zencara?
Czy reszta ma podobne doswiadczenia z ladowarka?
 

miksell

Posiadacz elektryka
Zabezpieczyłem folią i jest ok, po umyciu naprawdę wygląda świetnie (zwłaszcza w słońcu), a dzięki folii łatwiej schodzi cały syf - również ten jesienno-zimowy. Anyway, następną Teslę brałbym białą.

Ile dałeś za folię? Jaki masz jej zakres?
Też mam czarną. Brudzi się jak każde inne czarne auto. Na wiosnę planuję ceramikę.
 

Pepek

Posiadacz elektryka
Ile dałeś za folię? Jaki masz jej zakres?
Też mam czarną. Brudzi się jak każde inne czarne auto. Na wiosnę planuję ceramikę.
Folię mam na 100% karoserii, dawałem bodajże z 13k netto (na firmę, więc samego kosztu wyszło nawet mniej). Wiem, że koszt nie do odzyskania, trochę fanaberia, ale zakładałem 2 m-ce po zakupie auta i widziałem różnice po trasie bez folii (ślady po robalach, które praktycznie wgryzały się w ten miękki, czarny lakier i były nie do wyczyszczenia tak w 100%) i po trasie z folią (śladów po robalach mniej i dużo łatwiejsze do usunięcia).
 

ELuk

Pionier e-mobilności
Podsumowując.
Jak jesteś zdecydowany na kupno TMY to ogarnij finansowanie tak, żebyś był gotowy na koniec kwartału, a od połowy marca powinny się pojawiać okazje do odbioru na już. Wtedy jest szansa na jeszcze lepszą cenę. Bierz biały.
No a kwestia ładowania to zależy
1. czy masz w domu gniazdo „siła” czyli 3fazy z zabezpieczeniem zdolnym obsłużyć 16 Amperów, generalnie w domu warto mieć wallbox zainstalowany na stałe, bo to wygodne jest.
2. Jak daleko masz do rodziców, bo jak w promieniu 150 km to ogarniesz na prądzie z domu. Jak dalej to zależy czy robisz taki wypad na 1 dzień, czy z noclegiem. Jak ta druga opcja to dasz radę podładować na powrót „ładowarką” fabryczną 1fazową.
Co do miejsca z tyłu to XC60 jest szeroki, więc tu może nie być szału.
A na koniec - kupuj, nie czekaj, szkoda życia.., 👍
 
Last edited:
Top