Forum Samochody Elektryczne
Fora
Nowe posty
Search forums
Pokaż najnowsze
Nowe posty
New media
New media comments
New resources
Najnowsze aktywności
Media
Nowe multimedia
Nowe komentarze
Search media
Resources
Najnowsze recenzje
Search resources
Log in
Register
What's new
Szukaj...
Szukaj...
Szukaj tylko w tytułach
By:
Nowe posty
Search forums
Menu
Log in
Register
Install the app
Install
Forum Samochody Elektryczne
Fora
TESLA
Tesla Model 3 Highland Forum • Tesla 3 Highland
Prowadzenie highlanda
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Napisz odpowiedź
Message
[QUOTE="TomRS, post: 180909, member: 2681"] Nie wiem jak się zachowywał egzemplarz którym jeździłeś, ale to że M3P HL jest dużo bardziej czuły na ruchy kierownicy i może sprawiać wrażenie nerwowego, jest jak najbardziej normalne - zakładając oczywiście, że nie ma żadnego fuckupa w geometrii. M3P jest na kołach 20 calowych o niskim profilu, dodatkowo Pirelli P Zero, to opona UHP, czyli ukierunkowana bardziej w stronę sportowych doznań a nie komfortu. Taka opona ma niskie, sztywne boczki które pracują w minimalnym stopniu. To powoduje, że każdy ruch kierownicy przekłada się mocniej na styk opona-nawierzchnia, nic albo niewiele jest pochłaniane przez pracę opony. HL LR z tymi kołami też byłby bardziej czuły na kierownicę niż na 18 calowych kołach o wysokim profilu i ukierunkowanych na komfort. Dodatkowo zawieszenie jest sztywniejsze, co też powoduje mniejsze bujanie się nadwozia, a większe przenoszenie wszystkich sił na koła i asfalt. I wreszcie ostatni punkt - mieszana szerokość ogumienia. Tylne opony sporo szersze niż przednie, a jak wiadomo za stabilną jazdę na wprost odpowiada tylna oś. A tu mamy szerokie koła, które nieustannie „tropią” wszystkie wady nawierzchni (koleiny, uskoki itp) i natychmiast przenoszą je na kierunek jazdy auta, co powoduje konieczność pracy kierownicą, żeby zniwelować te zmiany kierunku jazdy. Natomiast na dobrej jakości nawierzchni M3P zachowuje się bez porównania lepiej niż LR czy SR. To auto miało mieć usportowiony charakter i stąd takie a nie inne zmiany w konstrukcji. Nie ma opcji, żeby mieć komfortowy „tapczan” i jednocześnie „sportowe” auto. Trzeba świadomie wybierać, bo nawet najlepsze zawieszenie adaptacyjne cudów nie zdziała. BTW, prawdziwe wyczynowe auto wyścigowe, to jest dopiero nerwus na słabej nawierzchni, miałbyś dosyć tego auta po 10 minutach. Ale pojechane w swoim środowisku i stosownym tempem wydaje się przesuwać granice fizyki. Swoją drogą, uważam że tryb zawieszenia Standart w M3P jest stosunkowo nieudany, zdecydowanie auto pokazuje swój potencjał w trybie Sport. Ale jest nadzieja w OTA 😜 [/QUOTE]
Verification
Wyślij odpowiedź
Forum Samochody Elektryczne
Fora
TESLA
Tesla Model 3 Highland Forum • Tesla 3 Highland
Prowadzenie highlanda
Top