Forum Samochody Elektryczne
Fora
Nowe posty
Search forums
Pokaż najnowsze
Nowe posty
New media
New media comments
New resources
Najnowsze aktywności
Media
Nowe multimedia
Nowe komentarze
Search media
Resources
Najnowsze recenzje
Search resources
Log in
Register
What's new
Szukaj...
Szukaj...
Szukaj tylko w tytułach
By:
Nowe posty
Search forums
Menu
Log in
Register
Install the app
Install
Forum Samochody Elektryczne
Fora
SZYBKIE stacje ładowania: GreenWay, Ionity, ...
Infrastruktura GreenWay, Orlen, Ionity, ...
Przetarg na stacje ładowania Kołobrzeg
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Napisz odpowiedź
Message
[QUOTE="gim-kg, post: 36104, member: 117"] W październiku 2021 rozmawiałem z włodarzami miasta o instalacji stacji ładowania w naszym mieście. Nie ukrywam, że z myślą o turystach, bo my mieszkańcy korzystamy z ładowania w domu. Po prostu taki społecznik jestem. Właśnie dostałem maila z informacją, że magistrat ogłosił przetarg, ale stacji ładowania nie będzie… przynajmniej ofert w tym przetargu. Takie jest moje zdanie. Link do przetargu: [URL]http://umkolobrzeg.esp.parseta.pl/index.php?id=135110[/URL] Dlaczego? Już wyjaśniam. Odnoszę wrażenie, że osoby które ustalały warunki przetargu, nie miały w ogóle styczności z samochodami elektrycznymi. Oferowałem swoją pomoc w czasie spotkania z Panią Prezydent, ale nikt się do mnie nie zgłosił. Chodzi m.in o: 1) wymóg płatności za pomocą kart płatniczych. Obecnie tylko jeden operator w Polsce na swojej jedynej stacji ładowania (EkoEn) i nieliczni w Europie oferują taką usługę. Większość operuje za pomocą aplikacji bądź karty RFID. Nie wiem czy podpięta karta do konta w aplikacji w smartfonie wystarczy do spełnienia tego wymogu. 2) wymóg długości kabla 5m. Popularne słupki do ładowania nie posiadają w ogóle kabli. Każdy użytkownik samochodu elektrycznego posiada zazwyczaj ze sobą odpowiedni kabel. Instalacja taka jest tańsza i bardziej odporna na akty wandalizmu. 3) wyznaczenie tylko jednego stanowiska do każdej ze stacji. Każda ogólnodostępna ładowarka ma możliwość ładowania dwóch samochodów w tym samym czasie. Ograniczenie miejsca dla samochodów do jednego stanowiska, automatycznie powoduje stratę 50% na każdej stacji ładowania. 4) jedna z lokalizacji lokalizacji (L.P. 2) znajduje się na płatnym parkingu. Wiąże się to automatycznie z dodatkową opłatą za parkowanie. Z tego wynika, że użytkownik samochodu elektrycznego będzie zmuszony do dodatkowej opłaty, aby naładować swój pojazd. Nawet gdyby chciał zaparkować w okolicy to zamiast płatnego parkingu mógłby skorzystać z parkingu publicznego strefy płatnego parkowania w której jest na mocy ustawy zwolniony z opłaty. Tutaj widzę jedynie możliwość zmiany lokalizacji bądź zwolnienia samochodów elektrycznych z opłaty za parkowanie na parkingu obok amfiteatru. Myślę, że z powodu zeroemisyjności takich samochodów w strefie uzdrowiskowej byłoby to usprawiedliwione. Właśnie takie sugestie wysłałem do magistratu. Biorąc pod uwagę charakterystykę naszego miasta zwróciłem uwagę, że w większości przypadków oferenci i tak będą oferować stacje do 22 kW AC tzw słupki bo są po prostu tańsze. Dobrze byłoby gdyby magistrat wymógł montaż choć jednej stacji ładowania DC, o min mocy 50 kW. Najbardziej optymalną lokalizacją wg użytkowników zrzeszonych na lokalnej grupie użytkowników BEV byłaby to lokalizacja L.p. 5. o ile będzie tam dostępne optymalne łącze elektryczne. Na początku postulowaliśmy o lokalizacje na centrum przesiadkowym, ale ta lokalizacja znajduje się praktycznie po drugiej stronie ulicy Solnej więc prawie to samo. Dostęp do takiej ładowarki poprzez wspomnianą dwupasmową ulicę Solną połączoną z obwodnicą, a dalej z trasą S6 dałaby możliwość ładowania nie tylko mieszkańcom i turystom przebywającym w naszym mieście, ale także osobom przejeżdżającym w tranzycie na trasie między Szczecinem a Gdańskiem. Tym bardziej że ładowarek DC na odcinku S6 nie ma prawie wcale. Z tego co wiem GreenWay nie jest zainteresowany instalacją ładowarek w naszym mieście. Mam kontakt z przedstawicielem GO+EAuto któremu wysłałem link do przetargu. Poinformował mnie, że analizują warunki pod kątem uczestnictwa i napisze do mnie jakie są ich odczucia i ewentualne dalsze kroki co do warunków przedstawionych w ramach tego postępowania. Jeżeli macie kontakt do innych operatorów to można przekazać wyżej podany link. Mam nadzieję, że choć w ten sposób będę mógł się przyczynić do rozwoju infrastruktury ładowania. [/QUOTE]
Verification
Wyślij odpowiedź
Forum Samochody Elektryczne
Fora
SZYBKIE stacje ładowania: GreenWay, Ionity, ...
Infrastruktura GreenWay, Orlen, Ionity, ...
Przetarg na stacje ładowania Kołobrzeg
Top