Forum Samochody Elektryczne
Fora
Nowe posty
Search forums
Pokaż najnowsze
Nowe posty
New media
New media comments
New resources
Najnowsze aktywności
Media
Nowe multimedia
Nowe komentarze
Search media
Resources
Najnowsze recenzje
Search resources
Log in
Register
What's new
Szukaj...
Szukaj...
Szukaj tylko w tytułach
By:
Nowe posty
Search forums
Menu
Log in
Register
Install the app
Install
Forum Samochody Elektryczne
Fora
WALLBOKSY, przewody, EVSE, ładowanie w domu
Wallboxy, przewody, słupki ładowania
Przygotowanie instalacji elektr/montaż wallboksa w domu przed zakupem samochodu elektrycznego
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Napisz odpowiedź
Message
[QUOTE="Robur82, post: 108086, member: 1333"] żeby na standardowym EVSE osiągnąć 7,4kw warunek bezpiecznik 32A Jezeli mamy siłę i bezpiecznik 16A, to EVSE 3 fazowe i mamy 11kw, więcej i tak auta nie przyjmie Optymalne rozwiązanie Przez 4h w nocnej taniej teryfie doładuje ponad 40kwh, a jak będe potrzebował więcej to w pozostałych godzinach jest tylko 1gr drożej niż w podstawowej jednolitej taryfie A tu wyliczenia z innego wątku, że więcej niż 40kwh prądu dziennie nie potrzeba. TMY SR+ ma baterię 60kwh brutto/57,5 netto LR/Permomance 82kwh 75kwh netto Szanując baterie po 100tys km powinno być realnej pojemności przy degradacji jakieś 4% Podstawowa jakieś 55,2kwh LR/perf 72,1kwh realnej pojemności Ładując do 80% i starając się nie zejść poniżej 10%(sporadycznie, ale jak wyskoczy jakiś dalszy nieplanowany dzienny wyjazd) mam do dyspozycji 70% baterii i troch rezerwy do zera Podstawowa 55kwh x 70%= 38,6kwh prądu LR/perf 72,1kwh x 70%= 50,5kwh prądu podejrzewam, że SR+ ma mniejsze zużycie niż LR I teraz pytanie Ile może zużyć na 100km SR+ latem a ile zimą np przy -5C lub około zera i opadach/wietrze przy prędkości 110-120kmh a ile LR Czy zimą przejadę jednym i II 80km w jedną i 80km w drugą Autostradą przy 110- 120km/h + 40km po mieście/drogach lokalnych=200km? Czy jest sens dopłacać do LR, który po osiągnięciu przebiegu 20-25tys km(dotacja) oddam komuś kto jeździ tylko lokalnie, a sobie kupię następne auto. Podejrzewam, że LR więcej zużywa energi(waga, moc- 2 silniki i opory pewnie jakieś z tym związane) Według wltp jakie Tesla podaje w konfiguratorze SR 455km zasięgu, LR 533km zasięgu, różnica jakieś 17% Po 100 tys km(nowym jeździ się przez chwile, więc trzeba przyjąć wartość taką jak będzie realnie auto eksploatowane podejrzewam, że jak wszystko do 200-250tys km) jak moje obliczenia są prawidłowe, różnica w pojemności baterii realnie używanych 70% jest pojemności. Jak nowe SR 57,5/LR75 to jest ponad 30%, więc wychodzi z tego SR jest oszczędniejsze po 100km, jadąc zimą 110-120 podejrzewam, że LR weźmie 20KWh według tableta + realnie 10%=22kwh/100km LR + 17%, to realnie 25,7kwwh Według tych założeń zimą po 100km uwzględniając degradację i mając do dyspozycji 70% baterii oraz warunki i prędkość podane wyżej przejedziemy SR + 38,6kwh dzielone 22kwh/100km= 175km LR 50,5kwh dzielone 25,7kwh/100km= 196kmkm LR o jakieś 12% więcej zużywa energii Jeżeli moje wyniki są prawidłowe tyle realnie mają zasięgi TMY Latem +50% [/QUOTE]
Verification
Wyślij odpowiedź
Forum Samochody Elektryczne
Fora
WALLBOKSY, przewody, EVSE, ładowanie w domu
Wallboxy, przewody, słupki ładowania
Przygotowanie instalacji elektr/montaż wallboksa w domu przed zakupem samochodu elektrycznego
Top