Forum Samochody Elektryczne
Fora
Nowe posty
Search forums
Pokaż najnowsze
Nowe posty
New media
New media comments
New resources
Najnowsze aktywności
Media
Nowe multimedia
Nowe komentarze
Search media
Resources
Najnowsze recenzje
Search resources
Log in
Register
What's new
Szukaj...
Szukaj...
Szukaj tylko w tytułach
By:
Nowe posty
Search forums
Menu
Log in
Register
Install the app
Install
Forum Samochody Elektryczne
Fora
Forum ogólne – zapraszamy!
Reddikop – znaleziska z sieci
Przyszłość i możliwe osiągi akumulatorów - diesle sikają że strachu po nogach!!!
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Napisz odpowiedź
Message
[QUOTE="cooler, post: 87337, member: 274"] Pomimo że Wykop się zradykalizowal, są czasami fajne dyskusje. Wklejam fragment o potencjale drzemiącym w chemii akumulatorów: jestem pod wrażeniem, diesle 1000km zasięgu już z podkulonymi ogonami sikają że strachu: ... Gęstość energii akumulatorów, baterii itp jest fizycznie ograniczona przez ten sam czynnik, co paliw. W jednym i w drugim przypadku źródłem energii są zmiany układu wiązań chemicznych, których energie są zbliżonego rzędu. Spalając paliwo, pobiera się dużą część reagentów z powietrza, i produkty tam wypuszcza, więc ze sobą trzeba wozić znacznie mniej. W bateriach i akumulatorach wszystkie reagenty są już na miejscu, i niezbędne są jeszcze dodatkowe substancje, by reakcje mogły przebiegać powoli i w kontrolowany sposób. Nie oczekiwałbym tutaj żadnego ilościowego przełomu, takiego jak miał miejsce w układach scalonych na przykład - chyba, że ktoś wykorzysta do gromadzenia energii coś poza elektrochemią. @anadyomenel: Masz rację ale tylko częściowo :-) Obecnie najpopularniejsze akumulatory to są akumulatory "jonowe", które mają limit chyba w okolicy 1kW/kg. I jest tak jak piszesz, akumulator jest hermetyczny, nie pobiera nic z otoczenia. Ale jak najbardziej istnieją akumulatory metal-powietrze, np. Li-air [URL]https://en.wikipedia.org/wiki/Lithium%E2%80%93air_battery[/URL] które pobierają tlen z powietrza podczas rozładowania i oddają tlen do powietrza podczas ładowania. To samo (tylko trudniej?) można zrobić na innych metalach. Takie akumulatory mogą mieć pojemność grawimetryczną na poziomie 10kW/kg przy obecnie używanych 0.25kW/kg i tych z artykułu 0.5-0.8(w przyszłości) kW/kg. Potencjał rozwoju jest ogromny. Przy pojemnościach rzędu chociażby 1kW/kg można sobie bez problemu wyobrazić samochód elektryczny o zasięgu 1-2 tys km. A przy pojemnościach kilku kW/kg będą bez problemu działały transoceaniczne samoloty elektryczne a samochody elektryczne będą lżejsze od spalinowych przy zasięgu 1+ tys. km. Problemem w akumulatorach metal-powietrze jest typowa "inżynierka". Tam jest mnóstwo problemów techniczno/inżynieryjnych... no ale te zazwyczaj daje się rozwiązać, pod warunkiem że znajdzie się zapotrzebowanie... czytaj biznes zobaczy duży potencjał w przyszłości, który uzasadni duże inwestycje (i ryzyko) teraz. Silniki spalinowe są "skończone". Przyszłość jest zdecydowanie po stronie napędu elektrycznego a rozwój akumulatorów umożliwi wreszcie masowe magazynowanie energii w sieci, czyli będzie można szerzej skorzystać z darmowego źródła energii (słońca). [/QUOTE]
Verification
Wyślij odpowiedź
Forum Samochody Elektryczne
Fora
Forum ogólne – zapraszamy!
Reddikop – znaleziska z sieci
Przyszłość i możliwe osiągi akumulatorów - diesle sikają że strachu po nogach!!!
Top