Forum Samochody Elektryczne
Fora
Nowe posty
Search forums
Pokaż najnowsze
Nowe posty
New media
New media comments
New resources
Najnowsze aktywności
Media
Nowe multimedia
Nowe komentarze
Search media
Resources
Najnowsze recenzje
Search resources
Log in
Register
What's new
Szukaj...
Szukaj...
Szukaj tylko w tytułach
By:
Nowe posty
Search forums
Menu
Log in
Register
Install the app
Install
Forum Samochody Elektryczne
Fora
TESLA
Tesla Model 3 Forum • Tesla 3, TM3 SR+, LR, Perf
Pulled the trigger ;)
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Napisz odpowiedź
Message
[QUOTE="nabrU, post: 107055, member: 919"] Ta da :D Wygląda na to że ktoś pracuje w Credit Agricole w niedzielę, bo dostałem mailem dzisiaj po południu umowę kredytową do podpisu (nawet przyznano mi ciutkę lepsze warunki (y) ). Parę podpisów elektronicznych i sprawa załatwiona. Jak pisałem, odbiór 18 sierpnia rano. Jak odbiorę to się pochwalę, bo Wy tu TM3 z kierownicą po innej stronie nie czesto widujecie :LOL: Ja nie sądzę, że to jakaś drastyczna zmiana w moim postrzeganiu, po prostu uważam zakup TM3 LR RWD za całkiem niezłe rozwiązanie w moich warunkach. Staram się też nie dorabiać żadnej ideologii (ani pro ani anty) do żadnej marki. Skąd taki wybór, o tym poniżej: 1. Tesla od jakiegoś czasu była w kręgu mojego zainteresowania (miałem kilka jazd próbnych TM3 i TMY) ale oczywistym rywalem był też ID.3 w wersji Pro S z baterią 77kWh. Mimo, że w UK nie mamy zasadniczo problemu z infrastrukturą to jednak lepiej mieć trochę więcej mil w zapasie. I tu zdarzyła się okazja z LR RWD, którego to modelu do niedawna nie było. Więc 385 mil WLTP przeciw 340 mil dla ID.3 Pro S jest chyba oczywistym wyborem. 2. Sieć SuC jest obecnie najtańszą siecią szybkich ładowarek w UK (w Europie chyba też) więc to też miało znaczenie. 3. Cena i oferta finansowa: jestem pracownikiem na etacie więc mam opcje albo kupić za gotówkę, albo na kredyt albo wziąć w leasing. Gotówki takiej nie posiadam (czy to na TM3 czy ID.3) więc ta wersja zakupu odpada. Leasing już miałem na ID.3 i było to dobre i bezpieczne rozwiązanie aby wejść w elektromobilność i zobaczyć 'z czym to się je' i czy to dla mnie. Po takim doświadczeniu zakup EV jest niejako konsekwencją w moim wypadku. Obie marki oferują zniżki i kredyt 0% w UK (i tu ID.3 Pro S jest ciutkę tańszy od TM3 LR RWD) ale stwierdziłem, że mimo bezproblemowej eksploatacji ID.3 przez ponad 2 lata spróbuję Tesli ;) Oczywiście (wiem narażę się :eek:) Tesla ma (jak dla mnie) pewne wady w porównaniu z ID.3 Pro S (brak matrycowych LEDów, brak HUDa, brak rolety szklanego dachu, brak Android Auto, wiele większy promień skrętu, nie-hatchback, wycieraczki z problemami, brak V2x, droższe ubezpieczenie) ale ma też oczywiste zalety (SuC, ładowanie 250kW, zasięg, ładniejsze wnętrze, oprogramowanie o lata świetlne lepsze niż w VW) więc ten zakup to taki 'trade-off' bo idealnego EV nie ma. Okaże się po paru miesiącach jak się ze sobą 'dogadujemy' o czym zapewne nie omieszkam tu napisać. EDYTA: Bo było pytanie o postrzeganie Tesli, które pominąłem. Nie ma co ukrywać, że TM3 i TMY to najpopularniejsze w UK samochody EV i mówię to nie ze statystyki ale ile u mnie spotyka się ich na ulicach. Mieszkam jednak w 'bogatym' rejonie jaką jest południowa Anglia więc to może być mylne odczucie. Inne popularne EV to u nas VAG (i ich marki), MG plus tradycyjnie Brytyjczycy lubią BMW i Jaguary więc sporo się widzi i4 i i-Pace. Tesla staje się też bardzo popularnym samochodem flotowym / firmowym, bo samochody służbowe są tu obarczone podatkiem '[URL='https://www.parkers.co.uk/company-cars/what-is-bik/']Benefit in Kind[/URL]' który dla EV wynosi w tym roku 2% przybliżonej ceny samochodu (a dokładnie wartości P11D). Dla porównania taki np. Audi A4 2.0TDI ma BIK 36% więc można sobie wyobrazić, jakie firmy i prywatni przedsiębiorcy wybiorą samochody. Niestety ta popularność i mała ilość modeli (i również kolorów) oraz podobieństwo TM3 i TMY sprawia, że Tesla jest też postrzegana jako samochód, nazwijmy to ciutkę 'bez wyrazu'. Więc jeśli ktoś chce mieć elektryka i się jakoś wyróżniać z tłumu, to chyba Tesli nie wybierze. No i ostatni aspekt to wizerunek Tesli i postrzeganie tej marki i jej kierowców przez niektórych przeciwników EV czy 'petrolhead'ów'. Masz Teslę to pewnie jesteś jednym z tych 'ekozjebów' co mi zakazują kupować ICE od xxxx roku, Elon jest Twoim Bogiem i takie tam... [/QUOTE]
Verification
Wyślij odpowiedź
Forum Samochody Elektryczne
Fora
TESLA
Tesla Model 3 Forum • Tesla 3, TM3 SR+, LR, Perf
Pulled the trigger ;)
Top